תפריט

עורך דין תביעות ביטוח נזקי רכוש

עורך דין תביעות ביטוח נזקי רכוש הוא הכתובת העיקרית לכל אדם שרכושו ניזוק, או שחברת הביטוח טוענת כלפיו לאחריות בנזק. מתי תוגש תביעת נזקי רכוש לחברת הביטוח, מה עלול להשתבש בדרך והאם כדאי לקבל סיוע משפטי מעורך הדין טרם או אחרי הגשת התביעה? 

 

כשהביטוח "מגלגל אחריות" לגורם אחר

חברות הביטוח מפנות לא פעם אצבע מאשימה כלפי צד שלישי שחב באחריות לנזקי רכוש המבוטח על ידן, דבר שגורם לאנשים רבים למצוא את עצמם במרדף אחר הגורם האחראי לנזקיהם מבלי להבין את לשון החוק ואת אופן החלוקה של אחריות התיקונים, ההחלפה או הפיצויים בעקבות גרימת נזקי רכוש.

במאמר זה נעשה סדר בגורמים שאליהם ניתן להפנות תביעות ביטוח נזקי רכוש ובסיטואציות שבגינן מומלץ להסתייע בעורך דין מקצועי להתמודדות עם הסוגייה המבלבלת.

 

רכושכם אבד או ניזוק? חברת הביטוח לא תמהר לפצות

בין הנזקים הבולטים ביותר בתחום הרכוש ניתן למנות את אלו שמקורם בשריפה, הצפה, פריצה או תאונה שהסבו נזק לדירה או לרכב – שני נכסים יקרים, משמעותיים וחיוניים להמשך החיים. אובדן בית בשריפה למשל, עלול לגרום למשפחה כולה להישאר ללא רכוש וללא קורת גג ולהיקלע בשל כך לנסיבות חיים במצוקה, לרבות הפסקת עבודתם וגירעון כלכלי עמוק.

בנקודה זו, חברות הביטוח שאמורות לכסות את הנזק שנגרם, ינסו לדחות את תביעות ביטוח נזקי הרכוש בטענה שהנזק איננו משמעותי כל כך כפי שנטען. ולכן כדי לממש את הזכות לפיצוי כספי ולבסס מחדש את כל הרכוש שניזוק, יש להסתייע בעורך דין תביעות ביטוח נזקי רכוש שיתמודד עם חברת הביטוח ובמידת הצורך עם תביעה כלפיה בבית המשפט.

רק התנהלות נכונה מצדו של עורך הדין תביא למיצוי יעיל של הזכויות ולסיום ההליך באופן תקין, ביחס לכל הנזקים שנגרמו.

 

תביעות ביטוח נזקי רכוש עומדות כזכות למבוטחים

מבחינה משפטית, חשוב להבהיר כי תביעות נזקי רכוש עומדות למבוטחים כזכות ולא כחובה. מדוע? משום שהאחראי לנזק הוא זה שאמור לטפל בו. כך למשל, סתימה בצנרת בבניין המשותף שגרמה לפיצוץ בצינור ולהצפה באחת מדירות הקרקע, הייתה לכאורה אמורה לחייב את וועד הבית בעלות הנזקים.

אלא שוועד הבית מצידו הזמין אינסטלטור שטיפל בסתימה והחליף את החלק הפגום בצנרת, כך שאחריותו לנושא הסתיימה. למרות זאת, בעלי הדירה שנפגעה נותרו עם נזקים פנימיים בשווי של אלפי שקלים ונאלצו להביא את הנושא לכדי תביעה, בה נפסק כי וועד הבית לא סיים את התחייבויותיו כלפי הדיירים שנפגעו ועליו לפצות גם בגין התיקון בתוך הדירה עצמה.

עקרונית, אותם בעלי דירה שרכושם ניזוק רשאים לפנות גם לחברת הביטוח בהתאם לתנאי הפוליסה הקיימים ולהגיש תביעה בגין נזקי רכוש שנגרמו מצד גורם אחר. תביעות אלו מחייבות בדרך כלל בהשתתפות עצמית מסוימת, כך שהדיירים רשאים לבחור האם להפעיל את הביטוח או להסתפק בפיצוי שיקבלו מצד הגורם האחראי לנזק, כאשר בדוגמה שהצגנו כאן יהיה זה וועד הבית.

 

עורך דין תביעות ביטוח נזקי רכוש ויתרונותיו

אדם שספג נזקי רכוש כבדים מתמודד כעת חסר אונים מול מערכת איטית ומסורבלת, שעה שהוא נדרש להשלים מכיסו לפחות חלק מההוצאות על מנת להשיב את חייב לשליטה תקינה. כדי להבטיח טיפול מהיר ומלא בתביעה הכולל את כל מיצוי הזכויות מול הגורמים המתאימים, יש להסתייע בעורך דין שמתמחה בתביעות נזקי רכוש ושצבר ניסיון מעשי עשיר בהתמודדות מול חברות הביטוח בסוגיות אלה.

עקרונית, תובעים בנזקי רכוש נדרשים להוכיח מצידם את הגורם האחראי לנזק ואת היקף הנזק שנגרם להם באמצעות דוח שמאי המוגש כראיה לבית המשפט. גם חברת הביטוח תמהר להגיש דוח שכזה, לאחר ששמאי מטעמה בדק את נזקי הרכוש שנגרמו לתובע וסביר שהעריך אותם בפער משמעותי מזה של השמאי האובייקטיבי.

בנוסף, ייתכן שחברת הביטוח תדחה את התביעה או תסכים לפיצוי בסכום נמוך ביותר, דבר שכאמור איננו מכסה ביעילות על כל נזקיו של התובע שאיבד את רכושו היקר. לאור זאת יש לפנות למשרד עורך הדין שי סולטן כדי להיערך להגשת תביעה מתאימה לגורם המזיק או לחברת הביטוח (לעתים לשניהם במקביל) ולבחון את סיכוייה המשפטיים של כל תביעה, בהתאם לחוק ופסיקות רלוונטיות.

עורך הדין מלווה את הניזוקים מתחילת הדרך, תוך שהוא סוקר את הצלחת התביעה בהתאם לגורמים שונים וביחס לנושא תביעת נזקי הרכוש. ההתייעצות המשפטית המוקדמת מביאה כמעט תמיד לתוצאות הרצויות מבחינת הניזוקים ומאפשרת להם להבין כיצד לפעול, להמציא תיעוד מתאים לנזקים שנגרמו ולהוכיח את טענותיהם באופן מוצדק כך שיתקבל פיצוי מלא.

בית המשפט שאליו מגישים תביעות נזקי רכוש

עורך דין תביעות ביטוח נזקי רכוש צובר מראש את כל התיעוד המתאים לתביעה, לרבות תמונות וסרטונים, עדויות, דוחות שמאי ומסמכים מתאימים. את תיק התביעה על כל אלו הוא יגיש לבית משפט שלום כאשר סכום התביעה עומד על 2,500,000 ₪ לכל היותר. אם סכום התביעה גדול יותר, התביעה תוגש לבית המשפט המחוזי.

אם עורך הדין הצליח לשכנע את בית המשפט שנטל האחריות לפיצוי חל על הגורם המזיק או על חברת הביטוח בשיעור של 51%, בית המשפט יפסוק לטובתו ויקבע את גובה הפיצוי הרלוונטי.

בית המשפט שאליו מגישים תביעות נזקי רכוש

 

סוגים אפשריים של נזקי רכוש

בטבלה שלפניכם תוכלו להתעדכן בסוגי תביעות ביטוח נזקי רכוש נפוצות ובהמלצות לפעולה בכל אחד מהמקרים:

סוג הנזק הנתבע אופן הגשת התביעה המלצות משפטיות לפעולה
נזקי רכוש רכב (תביעת הביטוח המקיף או ביטוח צד ג') אם הנזק לרכב עומד על סכום שנמוך מ-75,000 ₪, תוגש תביעה בסדר דין מהיר. יש לצרף תצהירים, חוות דעת שמאית ומסמכים רלוונטיים.

הנתבע יקבל 45 ימים למסור את כתב ההגנה מצידו וייקבע דיון בנושא בתוך 30 ימים מהגשת כתב ההגנה האחרון.

כאשר האחריות לתאונה שייכת במובהק לצד ג', מומלץ להגיש כנגדו תביעה ולהימנע מהפעלת הפוליסה, שכן הדבר ייקר אותה בעת חידושה וידרוש בנוסף השתתפות עצמית.

אם חברת הביטוח דחתה את התביעה או שקבעה תשלום חלקי בלבד בגין הנזקים, יש לפנות למשרד עו"ד שי סולטן לבדיקת נסיבות דחיית התביעה.

נזקי רכוש דירה או עסק בהצפה דירת מגורים או עסק שהוצפו ונגרמו להם נזקים לריצוף, ארונות המטבח, משקופים, פנלים וכיוצ"ב יחייבו בהגשת תביעת רכוש באמצעות עו"ד כלפי חברת ביטוח המבנה.

לרוב התביעה תופנה לביטוח המשכנתא המכסה נזקי מים. במקרה של דחיית התביעה או קבלתה באופן חלקי, ניתן יהיה להגיש תביעת רכוש.

תגמולי ביטוח בתביעות אלו ישולמו תוך 30 ימים מרגע קבלת כל המסמכים הנדרשים, אך במקרים רבים חברת הביטוח תשלם סכום חלקי עקב תגמולים שנויים במחלוקת ואותם ניתן לתבוע בנפרד. רצוי להתייעץ על כך עם משרדנו ולהגיש תביעת רכוש בהתאם לנסיבות המקרה.
תביעות רכוש בגין נזקי שריפה נזקים נמוכים מ-75,000 ₪ יוגשו בתביעה בסדר דין מהיר ובצירוף תצהירים, חוות דעת שמאית ומסמכים רלוונטיים לבית המשפט.

הנתבעים רשאים להמציא כתב הגנה בתוך 45 ימים מקבלת כתב התביעה והדיון יקבע בתוך 30 ימים מהגשתו.

נסיבות שבגינן הדירה או העסק נשרפו יצריכו הגשת תביעת רכוש לחברה המבטחת בביטוח מבנה, לרוב ביטוח המשכנתא.

תביעות ביטוח נזקי רכוש שנפגע בהצתה יכולות להיות מוגשות גם על בסיס תביעת הפסדים. בתביעה זו המבוטח תובע את הפוליסה בכפוף לקבלת אישור הפסדים ובאמצעותו תוגש תביעה נגד הגורם המזיק וחברת הביטוח שלו.

 

משרד עורך הדין שי סולטן מספק ייעוץ מקצועי בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש. צרו קשר להתייעצות ראשונית ללא עלות.

עורך דין תביעות ביטוח נזקי רכוש - עו_ד שי סולטן

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader