תפריט

10 דברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אינכם מסוגלים לעבוד יותר כתוצאה ממצב בריאותי מובהק שמונע זאת מכם. כדי להצליח להתכלכל על אף אובדן הכושר, ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה כדי לקבל פיצויים כספיים. הנה 10 דברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה.

 

את מי תובעים?

אם כושר העבודה שלכם נפגע, אתם בוודאי תוהים לעצמכם את מי תוכלו לתבוע כדי לקבל פיצויים. פגיעה בכושר העבודה יכולה להיות הרסנית, שכן היא עשויה להסב פגיעה כלכלית חמורה לנפגע. יש הרבה דברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה לקבלת פיצויים, אך רבים בכלל לא מודעים לכך שיש להם ביטוח אובדן כושר עבודה.

ביטוח זה הוא חלק מרכיב הפנסיה שלכם או ביטוח המנהלים, וחלק מהכסף שאתם מפרישים מדי חודש הולך לטובת רכיב זה. תוכלו לתבוע את החברה בה נמצאת קרן הפנסיה שלכם, בתור החברה המבטחת.

 

פוליסת הביטוח

פוליסת הביטוח שלכם היא אחד מהדברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה. לא מעט אנשים שמאבדים את כושר העבודה שלהם, תובעים את חברת הביטוח ונתקלים בדחיה, מכיוון שהחברה מאמינה שהם יכולים להמשיך לעבוד.

מצבים כאלו מתרחשים כאשר אדם מעבד את כושר העבודה שלו במקצועו, אך הוא עדיין יכול לתפקד במקום עבודה אחר, במקצוע כללי יותר. בפוליסת הביטוח תוכלו למצוא תשובות לכך. משרדנו יסייע לכם להבין לעומק את התנאים השונים שמצוינים בפוליסה שלכם. מוטב לקרוא את פוליסת הביטוח גם כדי:

  • להבין מה הפוליסה מכסה
  • להבין מהם הביטוחים השונים שיש לכם
  • להבין מה התשלומים כוללים
  • להבין את גובה הפיצויים שניתן לקבל מחברת הביטוח

לאיזה גוף פונים תחילה

אם עולה אצלכם חשש שאיבדתם את כושר העבודה שלכם, חכו לפני שאתם מגישים במיידי תביעה לחברת הביטוח שמבטחת אתכם באובדן כושר עבודה. במקרים בהם נפגעתם כתוצאה מתאונת עבודה למשל, תצטרכו לתבוע קודם כל את הביטוח הלאומי.

רק לאחרי שתסיימו לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח שלכם. משרדנו הוא בעל ניסיון בתביעות מורכבות כאלו, שכוללות גם את הביטוח הלאומי וגם את חברת הביטוח הפרטית. נוכל לסייע לכם בהגשת תביעות אלו.

 

רכיב הביטוח כחלק מדברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה

מכיוון שקרן הפנסיה שבה נמצא רכיב ביטוח אובדן כושר העבודה היא שלכם, אתם יכולים לקבוע האם הרכיב הזה יהיה גדול יותר או קטן יותר בקרן. בהתאם לכך תוכלו בעתיד לקבל פיצויים מוגדלים או מוקטנים יותר במקרה של אובדן כושר עבודה. תוכלו להתייעץ בכל מה שקשור לביטוח אובדן כושר העבודה שלכם עם משרדנו.

 

הזכות לסיוע משפטי

אחת הטעויות הקריטיות שמבצעים לא מעט אנשים שאיבדו את היכולת לעבוד, היא להגיש תביעה במהירות לחברת הביטוח כדי לקבל במהרה את הפיצויים. המהירות הזאת מובנת מצד אחד, אך היא הופכת לחיפזון. חברות הביטוח לא ששות לשחרר כספים בצורה נדיבה, כך שרבים מהמבוטחים מקבלים דחייה.

אחד הדברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה הוא שאתם זכאים לקבלת סיוע משפטי מעורך דין. משרדנו מנוסה בתביעות אובדן כושר עבודה וילווה אתכם לאורך כל הדרך.

 

דחיות אפשרויות של חברת הביטוח

גם אם נראה שאיבדתם באופן מובהק את כושר העבודה שלכם, דעו כי חברת הביטוח יכולה לבחון את התביעה שלכם ולהחליט שהיא דוחה אותה. זה אחד הדברים שחשוב להכיר עוד לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה, מכיוון שרבים שמגישים תביעה זו בטוחים שקבלת הפיצויים היא רק עניין של זמן.

חברת הביטוח יכולה לדחות את התביעה שלכם כתוצאה מסיבות שונות ומגוונות. תוכלו להגיש ערעור, אך הערעור צריך להתקשר אל סיבת הדחייה. משרדנו יסייע לכם בהגשת ערעור דרך הבנת סיבת הדחייה הרלוונטית. בין היתר, סיבות הדחייה הן:

  • מצב בריאותי טוב מספיק לעבודה במקצוע שלכם
  • יכולת קיימת לעבודה במקצוע אחר
  • אובדן כושר עבודה במהלך תקופת האכשרה
  • החסרת מידע רפואי

 

קופת גמל וביטוח אובדן כושר עבודה

ישנם אזרחים שמופתעים מהעובדה שיש להם ביטוח אובדן כושר עבודה, מכיוון שזה ביטוח שכלול בקרן הפנסיה. לכן, לא מעט אזרחים ששומעים על ביטוח זה משוכנעים גם כי קיים רכיב ביטוחי זהה בקופת הגמל שלהם. ישנם כמה דברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה, אך חשוב להבהיר שבקופת גמל לא כלול אף רכיב שכזה.

 

הכנות נדרשות

ישנן כמה הכנות נדרשות שעליכם לבצע לפני שאתם מגישים תביעת אובדן כושר עבודה. כחלק מהדברים שחשוב לכם להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה, כדאי לכם לדעת אילו הכנות אתם נדרשים לבצע. בין היתר, תצטרכו לאסוף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, על מנת שהתביעה שלכם תהיה מוכחת ומוצדקת מספיק. התייעצות עם משרדנו תאפשר לכם לקבל מושג בכל הקשור למסמכים הרלוונטיים שכדאי לצרף לתביעה.

 

תקופת אכשרה

בין הדברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה, כדאי להכיר את תקופת האכשרה. תקופה זאתי נמשכת שלושה חודשים החל מהיום שבו הביטוח הופעל. אם איבדתם את כושר העבודה שלכם בפרק זמן זה, לא תוכלו לקבל פיצויים כספיים בכלל.

 

קבלת ייעוץ משפטי

תביעת אובדן כושר עבודה נחשבת לאחת מתביעות הביטוח המשמעותיות ביותר. לא מדובר כאן על תוספת להכנסה קיימת, אלא על קיבעת היכולת הכלכלית שלכם בזמן שאתם מושבתים מעבודה. אנו נעניק לכם את הייעוץ המשפטי הטוב ביותר בכל הקשור לתביעת אובדן כושר עבודה. ייעוץ משפטי מדויק יכול לעשות את ההבדל בין תביעה מוצלחת לבין תביעה שתצטערו עליה בעתיד.

מבחינה משפטית, כדאי לכם לדעת קודם כל שאתם זכאים לקבלת ייעוץ משפטי מאורך דין לפני שאתם מגישים את התביעה. בנוסף, אתם יכולים להגיש תביעת אובדן כושר עבודה באמצעות עורך דין ולקבל ממנו ליווי לכל אורכה. גם במידה וקיבלתם דחייה, תוכלו להיעזר בעורך דין להגשת ערעור.

אי אפשר לקבוע באופן חד משמעי את הסיכויים של ערעור להצליח, אך ניתן להעריך זאת בהתאם לסיבת הדחיה. אם התביעה נדחתה מסיבות מופרכות, עורך דין מנוסה יוכל להפריך את הטענות הללו וסיכויי ההצלחה של הערעור יעלו בצורה משמעותית.

גובה הפיצויים משתנה בין כל מבוטח בעת תביעת אובדן כושר עבודה. הדבר גם תלוי בגודל הרכיב בקרן הפנסיה שלכם. ככל שגודל הרכיב גדול יותר, כך הסיכויים לקבל פיצויים מוגדלים יותר בעתיד גדולים יותר.

בחלק מהמקרים, יש צורך בתביעת הביטוח הלאומי לפני שתובעים את חברת הביטוח. אם איבדתם את כושר העבודה כתוצאה מתאונת עבודה, תצטרכו קודם כל לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי ורק לאחר מכן תוכלו להגיש תביעת אובדן כושר עבודה.

10 דברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה
10 דברים שחשוב להכיר לפני שמגישים תביעת אובדן כושר עבודה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader