תפריט

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ליולדת או לתינוק, ויוצרת לא אחת עילה להגשת תביעה כנגד הרופא המיילד או בית החולים. כל זאת ועוד, בעמוד זה.

 

רשלנות רפואית בלידה – מהי?

רשלנות רפואית בלידה, עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ליולדת או לתינוק, ויוצרת לא אחת עילה להגשת תביעה כנגד הרופא המיילד או בית החולים. תביעות רבות אשר עילתן רשלנות רפואית, מתייחסות לרשלנות רפואית בלידה בגין טעויות של הצוות הרפואי, אשר גרמו נזק ליולדת ו/או לעובר/תינוק.

הנזק יכול להיגרם לפני הלידה, במהלך הלידה או לאחריה הן כתוצאה מהתערבות ו/או חוסר התערבות של הצוות הרפואי.  לדוגמא רשלנות רפואית בלידה מתמקדת בעיקר בהליך הלידה עצמו ובהחלטות אשר נלקחות על ידי הרופאים במהלכה (כגון ניתוח קיסרי, לידה מוקדמת, לידות עכוז וכו') או לאחריה (לדוגמא, מעקב אחר פגים).

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

מהם הפיצויים אשר נפסקים בגין רשלנות במהלך לידה?

תביעות העוסקת ברשלנות בלידה הינן מהתביעות הנפוצות ביותר בתחום הרשלנות הרפואית. מדובר בתביעות אשר נפסקים בהם פיצויים גבוהים במיוחד, וזאת בשל הנזקים הקשים אשר עלולים להיגרם לאישה או לילד או לעובר בגין רשלנות בלידה, נזקים כנגד תוחלת חיים שלמה אשר נפגמה שלא באשמתו. הרשלנות הרפואית בלידה מתחלקת על פי רוב לשני פרקי זמן שונים – רשלנות רפואית בהריון, ורשלנות רפואית בלידה.

 

תוך כמה זמן יש להגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה?

תביעות רשלנות רפואית בלידה הינן שונות בכל הקשור להתיישנות. בניגוד לתביעת נזיקין "רגילה", אשר תקופת ההתיישנות בה הינה שבע שנים ממועד היווצרות העילה, תביעות בגין רשלנות רפואית בלידה "נהנות" מתקופת התיישנות ארוכה יותר. היות ואישיותו המשפטית של הקטין לא תתגבש עד הגעתו לבגרות, תקופת ההתיישנות נמנית החל מגיל 18. דהיינו, הוא רשאי להגיש את התביעה כנגד הרופאים אשר ערכו את לידתו שבע שנים מגיל 18, קרי עד גיל 25.

חשיבות המסמכים הרפואיים

המסמכים הרפואיים במהלך הלידה וטרום הלידה הינם בעלי ערך רב ומשקל ראייתי רב בעת הגשת תביעת רשלנות בלידה. המסמכים הרפואיים מהלידה הם הדרך המרכזית להוכיח רשלנות. היות ומדובר במסמכים אשר מוטל על הרופאים לערוך, מחסור בהם יעמוד לרופאים לרועץ. במקרים אלה, בית המשפט יוכל להפוך את נטל הראיה ולקבוע כי הרופאים יהיו אלה אשר יצטרכו להוכיח העדר רשלנות.

 

5 מקרים נפוצים של רשלנות רפואית בלידה

  1. אי נוכחותו של רופא בזמן המצריך נוכחות מסוג זה.
  2. הימנעות מניתוח קיסרי
  3. ביצוע ניתוח קיסרי באיחור
  4. רשלנות רפואית בזירוז או עיכוב לידה.
  5. אי-אבחון או פענוח שגוי של הבדיקות המקדימות (אולטרסאונד, דיקור מי שפיר).

תביעות בעקבות רשלנות רפואית בלידה או בהריון הינן תביעות מורכבות בעלות אופי וגוון שונה משאר עולם הנזיקין.במקרים שחס וחלילה זה קורה, דבר ראשון מומלץ לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית בלידה שידע לייעץ, להעריך האם יש כאן קייס או לא ומהם הסיכויים לתביעה מוצלחת.

 

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח, נזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
רשלנות רפואית בלידה
רשלנות רפואית בלידה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader