תפריט

פיצוי בגין תאונות אישיות

קשה להתחמק מהן, והן עשויות להתרחש כמעט בכל מקום – תאונות עלולות להסב לנו נזקים חמורים במיוחד, ולהוביל אותנו למצב בריאותי, נפשי ואפילו כלכלי שלא יכולנו לדמיין. באמצעות ביטוחים שונים, ניתן לקבל פיצויים כספיים בגין תאונות כאלו ואחרות. הנה מה שצריך לדעת על פיצוי בגין תאונות אישיות.

 

פיצוי בגין תאונות אישיות לבעלי פוליסה פרטית

תאונה יכולה לקרות לכל אחד, ובכל מקום. הסיכוי שלנו למנוע תאונה הוא כמעט ולא קיים. גם אם נקפיד על כל כללי הבטיחות השונים, תמיד ישנם גורמים נוספים בתאונה שלא תלויים בנו. כדי שמצבו של אדם לא יתהפך ב-180 מעלות בעקבות תאונה בלתי צפויה, חברות ביטוח פרטיות מציעות ביטוחים שונים ופוליסות שונות, כמו פוליסת תאונות אישיות. פיצוי בגין תאונות אישיות מתאפשר על ידי הגשת תביעה במקרה של תאונה ורכישה מקדימה של פוליסה זו. משרד עו"ד שי סולטן מסייע לנפגעי תאונות לתבוע את חברת הביטוח הפרטית ולקבל את הפיצויים המקסימליים.

 

פיצויים במקרים שונים

אין ספק שפוליסת תאונות אישיות נשמעת כמו פוליסה כללית מדי. מהי תאונה אישית ומתי ניתן לתבוע את חברת הביטוח? לקוחות רבים של משרדנו פונים אלינו על מנת לקבל תשובות לשאלות האלו, ובצדק. התשובה היא שניתן לתבוע את חברת הביטוח במספר מקרים, ולקבל פיצויים בהתאם:

1. עקב מותו של המבוטח כתוצאה מתאונה
2. עקב נכות שנגרמת למבוטח כתוצאה מתאונה
3. עקב נכות תעסוקתית שנגרמת למבוטח כתוצאה מתאונה
4. עקב מצב סיעודי אליו נכנס המבוטח כתוצאה מתאונה
5. תביעות נוספות אפשריות עקב פגיעות פיזיות שמסיבות נזק גופני למבוטח

המשרד שלנו מנוסה בתביעות ביטוח, ובתביעות פוליסת תאונות אישיות בפרט. אנו נסייע לכם להבין האם אתם יכולים להגיש תביעה לחברת הביטוח, איזה פיצויים תוכלו לקבל ונלווה אתכם לאורך כל התביעה.

 

פיצוי בגין תאונות אישיות במקרה של מות המבוטח

חלק מהתאונות עשויות להיות קטלניות במיוחד, ולהוביל למותו של המבוטח. פיצוי בגין תאונות אישיות במקרה בו המבוטח נפטר עקב התאונה שהיה מעורב בה, אפשרי בתנאים מסוימים. המבוטח צריך מבעוד מועד לרכוש את הפיצוי הזה, ולקבוע בפוליסה שלו מי הם המוטבים שיקבלו פיצוי במקרה של מותו בתאונה. הפיצוי הוא מענק חד פעמי. באמצעות הניסיון שרכשנו במסגרת השנים, נאפשר לכם לממש את הפיצוי מחברת הביטוח.

 

פיצויים למי שנותר נכה עקב תאונה

תאונה יכולה להוביל גם למצב בו אדם נותר נכה. נכות יכולה להיות זמנית וקבועה, אך אין ספק שהיא פוגעת בצורה משמעותית במבוטח. במסגרת הפוליסה, פיצוי בגין תאונות אישיות מוענק גם למי שנפגע בצורה שהותירה אותו נכה. הפיצוי יוענק לפי שיעור הנכות שתקבע חברת הביטוח. חשוב מאוד לעיין לפני התביעה בפוליסת הביטוח, כפי שעורכי הדין של משרדנו יבצעו עבורכם, שכן בפוליסה מפורטים כל התנאים לצורך הגשת התביעה.

 

נכות תעסוקתית ופיצויים

חלק מהנכויות שנגרמות כתוצאה מתאונות אישיות, יכולות להוביל אדם מסוים למצב של נכות תעסוקתית. נכות תעסוקתית היא נכות שמשפיעה על היכולת של הנפגע לעסוק במקצוע שלו. למשל, עובד מפעל שנפצע בגב שלו ונותר נכה עקב הפציעה, לא יוכל לחזור ברוב המוחלט של המקרים לעבוד באותו מקום עבודה, וגם באותו תחום. פציעות מסוימות יכולות להוביל לנכות תעסוקתית מוחלטת, כלומר נכות תעסוקתית שלא מאפשרת לנפגע לחזור לשוק העבודה. משרד עו"ד שי סולטן מסייע לבעלי פוליסת תאונות אישיות שסובלים מנכות תעסוקתית עקב תאונה לקבל את הפיצויים שלהם מחברת הביטוח. אלו הדברים שכדאי להכיר בכל מה שקשור אל פיצוי בגין תאונות אישיות עקב נכות תעסוקתית:

1. הפיצוי הוא זמני וניתן לתקופה של עד שלוש שנים בדרך כלל
2. הפיצוי תלוי ברוב המקרים בגיל של המבוטח
3. ניתן לקבל פיצויים נוספים מהביטוח הלאומי בנוסף לפיצוי שנותנת חברת הביטוח

 

סוג הפיצויים עבור מצב סיעודי

תאונות מסוימות עשויות להוביל למצב סיעודי אצל הנפגע. מצב סיעודי הוא מצב בו הנפגע מפתח תלות בזולת, בצורה כזו בה הוא אינו יכול לבצע פעולות שעד לפני התאונה נראות בסיסיות וטריוויאליות. פיצוי בגין תאונות אישיות שמובילות למצב סיעודי הוא חד פעמי ונחשב לקטן יותר, אך יכול לסייע גם למי שבעל ביטוחים פרטיים אחרים. אנו מסייעים גם במקרים הללו להגיש תביעות נגד חברת הביטוח.

 

סיוע מקצועי מעורך דין ביטוח

בין אם המטרה של התובע היא לקבל פיצוי עקב נכות או עקב מצב סיעודי למשל, סיוע מקצועי מעורך דין ביטוח הוא דבר הכרחי עבור הצלחת התביעה. האזרח הממוצע לא יודע כיצד להתנהל באופן מיטבי מול חברות הביטוח, להן יש ניסיון ויכולות גבוהות להתמודדות עם תביעות ביטוח. עורך דין ביטוח יסייע לכם בדרכים הבאות:

1. הכנת התביעה לפני ההגשה שלה אל חברת הביטוח, כולל איסוף המסמכים הרלוונטיים
2. הגשת התביעה בשמכם אל חברת הביטוח
3. מיקסום גובה הפיצויים המקסימליים שניתן יהיה לקבל בתביעה
4. ערעור במידת הצורך על החלטת חברת הביטוח

 

קביעת גובה הפיצויים

שימו לב שמי שקובע את גובה הפיצוי בגין תאונות אישיות היא חברת הביטוח, לה יש בלעדיות על הנושא. גובה הפיצויים יקבע בין היתר לפי מה שמצוין בפוליסה ולפי שיעורי הנכות שתקבע חברת הביטוח למבוטח. המשרד שלנו יסייע לכם להגיש את התביעה בצורה כזאת שתגדיל את הסיכויים שלכם לקבל שיעור נכות באחוזים גבוהים מחברת הביטוח.

 

פיצויים מהביטוח הלאומי וחברת הביטוח

אם אתם זכאים לקבל פיצוי מחברת הביטוח במסגרת פוליסת תאונות אישיות, אתם יכולים להיות זכאים גם לקבלת פיצויים מהביטוח הלאומי. אין סתירה בין השניים, והשניים לא תלויים זה בזה. ניתן לקבל למשל דמי תאונה במקרה של תאונת דרכים שמסיבה לנזק.

במסגרת פוליסת תאונות אישיות, ניתן לקבל פיצויים במספר מקרים. אם המבוטח נפטר, הקרובים שלו יכולים לקבל פיצוי כספי. ניתן לקבל פיצוי כספי גם במקרה של נכות כתוצאה מתאונה ובמקרה של נכות תעסוקתית כתוצאה מתאונה. גם במקרים נוספים של פגיעות, כמו הגעה למצב סיעודי עקב תאונה, אפשר לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח.

מי שאחראית על קביעת גובה הפיצוי במסגרת פוליסת תאונות אישיות היא החברה המבטחת, כלומר חברת הביטוח הפרטית. היא תקבע את גובה הפיצוי לפי מה שנקבע בפוליסה, ולפי קביעת אחוזי שיעור הנכות של המבוטח.

אין שום קשר בין פיצוי מחברת הביטוח במסגרת פוליסת תאונות אישיות לבין פיצוי מהביטוח הלאומי. ניתן לקבל פיצויים משני הגופים הללו במקביל. כמו כן, אין קשר בין שיעור הנכות שיקבע הביטוח הלאומי לבין שיעור הנכות שתקבע חברת הביטוח הפרטית.

עורך דין ביטוח הוא עורך דין שמתמחה בתביעת חברות ביטוח במקרים שונים. במקרה של פוליסת תאונות אישיות, עורך הדין יכול לסייע למבוטח על ידי הכנת התביעה, הגשת התביעה, ערעור במידת הצורך וכן עיון ופירוש הפוליסה למבוטח.

 

פיצוי בגין תאונות אישיות

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader