תפריט

תביעה בגין נזקי מים לדירה

נזקי מים לדירה יכולים להיגרם כתוצאה מנזילה, הצפה, איטום לקוי בדירה, בדירה שמעל  ובגג המבנה. לפני שמזמינים איש מקצוע לטפל במקור הבעיה ובנזקים שנוצרו במבנה, חשוב לבדוק אם יש כיסוי באמצעות פוליסת ביטוח שלכם או של הדייר שמהווה המקור לבעיה. במאמר זה נדון בהגשת תביעה בגין נזקי מים לדירה מחברת הביטוח ובהגשת תביעה של השכן/הוועד עקב גרימת הנזק לבית המשפט.

 

השתתפות עצמית וכיסוי ביטוחי

לקראת הגשת תביעה בגין נזקי מים לדירה חשוב לדעת שבמקרים רבים חברת הביטוח לא תשלם את מלוא הנזק אלא סכום חלקי בלבד. יש לבדוק אם לאחר שקלול סכום ההשתתפות העצמית עדיין יהיה כדאי מבחינה כלכלית להפעיל את הביטוח. לעיתים גם חברת הביטוח עשויה לדחות את הכיסוי הביטוחי בטענות שונות ויהיה צורך לקבל ליווי משפטי לשם מימוש הפוליסה כדין.

 

נזק מדירה מעל

כאשר הנזקים נגרמים מדירה מעליכם או כתוצאה מאי טיפול בגג המשותף, האחריות עשויה להיות על בעלי הדירה מעל או חברת הביטוח שלו או לחילופין על ועד הבית במקרה ומקור הנזק הינו מהגג. חשוב לבדוק בכל מקרה מה מקור הנזק והאם פוליסת הביטוח שלכם או של הדיירים האחרים מכסים את כל הנזקים שנגרמו, את חלקם או את אף אחד מהם.

 

צנרת או גשם

בכל הנוגע לנזקי מים, יש להבדיל בין נזקי מים שמקורם במי גשמים ומשקעים שחודרים לתוך הבית לבין נזקי מים שמקורם בבעיות צנרת. בפוליסות מבנה ותכולה בדרך כלל יש כיסוי מפני נזקים שמקורם במזג האוויר ולא תמיד יש גם כיסוי מנזקי צנרת. הדבר מורכב בכל הנוגע לנזקי מים מכיוון שאלו לרוב אינם מוגבלים לאזור או לדירה אחת והם יכולים בקלות להתפשט בבניין.

במקרה של התפשטות נזקי מים, חברת הביטוח עשויה להתייחס אליהם בתור נזקים לצד ג’ ולכסות את ההוצאות רק אם פוליסת הביטוח כוללת כיסוי לצד ג’.

 

חובת ההוכחה

ניתן כאמור לתבוע בגין נזקי רטיבות בבית המשפט את מי שאחראי לנזק במידה ומתקיימת עוולת רשלנות מצדו. הדבר נובע מכך שהפסיקה כבר הכירה בנזקי מים  בתור "דבר נמלט" ובמקים רבים ניתן לתבוע פיצויים מבעל הדירה שממנה נובע מקור הנזק מכיוון שיש לו שליטה מלאה על מקור הנזק. על בעל הדירה יהיה להוכיח בבית המשפט כי הוא לא התרשל.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

סיכום תביעה בגין נזקי מים

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בנושא של תביעה בגין נזקי מים לדירה בהרחבה. כפי שציינו, ניתן לתבוע את חברת הביטוח שלכם או של שכנכם בהתאם לפוליסות הקיימות. כאשר שכן או הוועד אינו מטפל במקור הבעיה, שכנים הנפגעים מנזקי מים שהתפשטו יכולים לתבוע אותו גם בבית המשפט בהתאם לדיני נזיקין.

בנושא של הגשת תביעה בגין נזקי מים לדירה יש להפריד בין הפעלת הביטוח לבין תביעה של חברת הביטוח בבית המשפט. בהפעלת הביטוח, האומדן לנזקים נעשה על ידי איש מקצוע המקובל על חברת הביטוח או על ידי איש מקצוע שחברת הביטוח שולחת על מנת לתת אומדן לנזק. כאשר מגישים תביעה לבית המשפט חשוב לבצע אומדן נזק על ידי איש מקצוע מטעמכם.

רטיבות בבית הוכרה כבר בבתי המשפט כדבר אשר גורם לעוגמת נפש ומצדיק פיצוי. לכן ניתן לתבוע לא רק על ראשי נזק ממוניים אלא גם על עוגמת נפש. הדבר יכול להיות עקב התעלמות השכן או הוועד מהדרישה לטפל בנזקי המים במועד או ביצוע של תיקון לא מספק.

בתביעת חברת הביטוח יש צורך לעבוד מול חברת הביטוח. כאשר מדובר על נזקי מים שנגרמו מהשכן חשוב לאפשר לו להפעיל את פוליסת הביטוח שלו או להביא איש מקצוע מטעמו קודם לביצוע התיקן באופן פרטי. רק במידה והשכן מסרב לטפל בבעיה ניתן יהיה לתבוע לאחר ביצוע התיקונים באופן עצמאי.

ניתן לפנות למפקח על המקרקעין שהוא הערכאה השיפוטית המוסמכת לדון בסכסוכים אלו. חובה להמציא את כתב התביעה לצד הנגדי במועדים שנקבעו בחוק, אחרת פסק הדין עשוי להתבטל. זכותו של כל בעל דירה לדרוש מבעלי דירה אחרת לתקן ללא שיהוי נזקי מים כל אימת שאי בצוע התיקון עשוי לפגוע בערך של הדירה הניזוקה.

תביעה בגין נזקי מים לדירה
תביעה בגין נזקי מים לדירה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader