תפריט

תביעה בגין תאונה ברחוב

כל אדם שנפגע במרחב הציבורי רשאי להגיש תביעה בגין תאונה ברחוב בהינתן עמידה בתנאים מסוימים. להשלמת התמונה ניתן לומר שגם אם הפגיעה התרחשה בשטח פרטי, ניתן להגיש תביעה כנגד הבעלים של השטח. זאת כמובן, אם השהייה במקום היתה בהתאם לחוק. בכל מקרה, הסיוע מעורך דין נזיקין מיומן בכל השלבים בדרך לקבלת פיצויים בגין הנזק, הוא חשוב מאין כמוהו ובשורות להלן נסביר מדוע.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

כנגד מי תוגש תביעה בגין תאונה ברחוב?

כיוון שהבעלים של הרחוב, כמו גם כלל השטחים הציבוריים, היא הרשות המקומית, הרי שכל תביעה בגין תאונה ברחוב צריכה להיות מוגשת כנגדה. אפשר להגיש תביעה עצמאית, אבל רצוי להגיש תביעה בגין תאונה ברחוב באמצעות עורך דין נזיקין. זאת, כמובן, בכפוף לחומרת הנזק ולסכום הפיצויים הנדרש.

 

מהי תאונה ברחוב וכיצד הרשות המקומית מצופה למנוע מקרים כאלו?

הרחוב הוא שטח ציבורי לכל דבר ועניין. הרחוב משמש דרך מעבר ממקום למקום, כמו גם אזור שבו ממוקמות חנויות שונות. באזורי תעשייה, החזיתות של מפעלים תעשייתיים, מוסכים ועסקים אחרים פונות לחזית הרחוב.

בגלל התפקיד המשמעותי שלו, אפשר לומר שהרחוב הוא משאב שכל אזרח וכל תושב נזקק לו לעיתים מזומנות. כשהרחובות אינם מטופלים והרשות המקומית אינה דואגת לתקן מפגעים שנוצרו בהם, היא עלולה בהחלט לספוג תביעות נזיקין. זאת, כמובן, בתנאי שהתאונה התרחשה בגלל מפגע בטיחותי ולא מכל סיבה אחרת.

באילו נסיבות אפשר להגיש תביעות בגין תאונות ברחוב?

הגשת תביעת פיצויים על רקע תאונה ברחוב, באמצעות עורך דין נזיקין, אפשרית בכל אחד מן המצבים הבאים:

  • קיומו של מפגע בטיחותי שמסכן את הציבור בשטחי הרשות המקומית: כאן תקום עילת תביעה במידה וברחוב קיים מפגע בטיחותי שלא טופל על ידי הרשות וגרם לנזקי הנפגע.
  • תאורה לקויה: תאורה לקויה היא מפגע בטיחותי לכל דבר ועניין, ולכן תאונה שהתרחשה באזור שבו לא היתה תאורה סבירה היא בהחלט מקרה שמאפשר, ואפילו מחייב תביעה.
  • אשפה שהושלכה ברחוב: אשפה שהושלכה ברחוב מהווה מפגע תברואתי. עם זאת, ככל שהאשפה מפריעה לתנועה התקינה, היא עלולה גם להפוך למפגע בטיחותי. על הרשות המקומית חלה החובה לפנות את האשפה. התחשבנות עם מי שהשליך אותה צריכה להתבצע בנפרד.

 

האתגר העיקר בהגשת תביעה על מפגע ציבורי

כאשר מתרחשת תאונה ברחוב, הסוגייה הראשונה שיש לברר היא האם התאונה נגרמה כתוצאה ממפגע שהיה ברחוב, או שמא באשמתו של הנפגע או באשמת אדם אחר. לעיתים קרובות, הסוגייה הזאת עצמה מהווה מרכיב משמעותי בתביעה.

הנפגע מנסה להוכיח שהתאונה התרחשה בגלל מפגע בטיחותי, ואילו הרשות המקומית מנסה להוכיח שהגורמים לתאונה היו אחרים לגמרי. נקודת המחלוקת הזאת בדיוק היא המקום בו עורך דין נזיקין עשוי לסייע יותר מכל. מי שנתבע היא, כמובן, הרשות המקומית האחראית על הבטיחות ברחוב ועל מניעת מפגעים בטיחותיים שעלולים לגרום לפגיעות בקרב המשתמשים בו.

 

על תפקידו של עו"ד נזיקין בהשגת פיצוי הולם לנפגעים בתאונה ברחוב

כאמור לעיל, שום תביעה כנגד הרשות המקומית איננה מתנהלת על מי מנוחות. כדבר שבשגרה, הרשות הנתבעת מנסה להוכיח בכל דרך אפשרית שהתאונה אירעה כתוצאה מהעדר תשומת לב של התובע, או כתוצאה ממצב שאיננו קשור אליה כלל ועיקר.

במקרים כאלה, המומחיות והמקצועיות של עורך דין נזיקין עשויה להוות את ההבדל בין תביעה שלא ממש הצליחה, לבין תביעה שזיכתה את התובע, בסיכומו של עניין, בפיצוי הולם בגין תביעה על תאונה ברחוב. עורך דין נזיקין לומד את הנושא, אוסף את הנתונים ומלווה את התובע לאורך כל הדרך עד לסיום המוצלח.

תביעה בגין תאונה ברחוב
תביעה בגין תאונה ברחוב
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader