תפריט

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי

תאונה או פגיעה שהתרחשה כאשר הנפגע שהה או עבר בשטח ציבורי, מאפשרת לנפגע להגיש תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי נגד הרשות המקומית, או הגוף המנהל את השטח המדובר. עם זאת, בגלל המורכבות הרבה של מרבית התביעות הללו חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין נזיקין איכותי ומנוסה. מה תפקידו של עורך הדין בדרך למיצוי הזכויות של התובע? את כל התשובות לשאלות הללו נביא בהמשך המאמר.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

שטח ציבורי – מה זה ומי אחראי עליו בעצם?

שטח ציבורי הוא, על פי ההגדרה, שטח או מרחב הפתוח לשימוש הכלל, ללא שום איסור מיוחד או הנחיות ספציפיות. על פי ההגדרה הזאת מדרכות, שבילים או רחבות ציבוריות שונות מהוות שטח ציבורי לכל דבר ועניין. לפיכך מי שאחראי על השטח הזה הוא הרשות המקומית. האחריות של הרשות המקומית בשטח הציבורי נוגעת בעיקר לשמירה על בטיחותם ושלומם של מי שנמצאים במקום ועושים בו שימוש.

 

מה מכסה האחריות של הרשות המקומית לשטחיה הציבוריים?

האחריות של הרשות המקומית כוללת את הפעולות כדלקמן:

  • טיפולי אחזקה שוטפים: טיפולי אחזקה כוללים תיקון מפגעים שונים בעיקר על מדרכות, עמודי חשמל וקירות צמודים לשטח הציבורי. כמו כן, הטיפולים השוטפים של הרשות צריכים לכלול סתימת סדקים במרצפות והחלפת מרצפות, אם נדרשת.
  • תאורה: בשעות הלילה, שטחים ציבוריים שבאחריות הרשות המקומית חייבים להיות מוארים באופן שיאפשר לכל המשתמשים לעשות בהם שימוש ללא חשש לפגיעה.
  • הסרת מכשולים: הרשות המקומית חייבת להסיר כל מכשול שעלול לשמש מפגע בשטחים הציבוריים. עם המכשולים כאמור ניתן למנות עצים, לבנים שבורות, מצבורי אשפה ואפילו ריהוט או זבל שהונחו בשטח הציבורי.

אין להפריז בחשיבות הטיפולים השוטפים בשטחים הציבוריים. מדובר בשמירה על שלום הציבור ובטיחותו. יש קשר הדוק בין מספר התאונות המתרחשות ברשויות מסוימות, לבין אופן הטיפול בשטחים הציבוריים שלהם.

 

התנאים הבסיסיים להגשת תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי

אם ניתן להוכיח שהרשות התרשלה בתפקידה, ואם הנפגע יכול להוכיח שההתרשלות היא שהובילה לפגיעה, הוא אכן יכול להגיש תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי. יחד עם זאת, בית המשפט לא יפסוק אוטומטית לזכות התובע, גם אם יש ברשותו הוכחות לכאורה לקשר המדובר בין מפגע מסוים לפגיעה שלו. הקשר הזה חייב להיות מבוסס.

כאן בדיוק המקום שבו נכנס לתמונה עורך דין נזיקין איכותי. עורך הדין לומד את המקרה ומעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה. בהמשך, עורך הדין מלווה את התובעים לכל אורך ההליך עד לקבלת הפיצויים.

 

באילו מסמכים יש להצטייד לצורך התביעה?

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי דורשת, כאמור, מהתובע להוכיח את הקשר בין המפגע בשטח ציבורי כלשהו, לבין התאונה שאותה הוא חווה. על מנת שניתן יהיה להצליח בתביעה, על הנפגע או הנציגים שלו להציג מסמכים כדלקמן:

  • צילומים של אזור הפגיעה, המראים את המפגע בצורה ברורה
  • צילום של הפגיעה על גופו של הנפגע
  • מסמכים רפואיים המאששים את התביעה
  • תיאור מדויק ומפורט של אופן הפגיעה

 

עורך דין נזיקין יבדוק את התביעה ואת המסמכים הנלווים. זאת, במטרה להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה. אחרי הגשת התביעה, הוא ילווה את התובעים לכל אורך הדרך עד לקבלת הפיצויים בהתאם לפסיקת בית המשפט.

 

בשורה התחתונה

הגשתן של תביעות בגין תאונות המתרחשות בשטחים ציבוריים היא נושא מורכב, וההמלצה היא להסתייע תמיד באיש מקצוע מיומן. ההסתייעות בעורך דין מגדילה מאוד את סיכויי ההצלחה בתביעה, ועשויה להגדיל גם את היקף הפיצויים שהנפגע יקבל בסיכומו של עניין.

תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי
תביעה בגין תאונה בשטח ציבורי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader