תפריט

תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג'

האמצעי להתמודדות נאותה עם הנזקים של תאונת דרכים, הוא כיסוי בטיחותי לכל המעורבים – הפוגע, הנפגע וגם רכוש שנפגע בתאונה. מהם סוגי הביטוח במקרה של תאונות דרכים? מה מכסה כל אחד מהסוגים הללו? מהו ביטוח צד ג'? מה קורה במקרה של תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג'? כדאי לקרוא – בשורות הבאות נביא הסבר קצר וממצה בנושא שכל אחד חייב להכיר.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

אילו סוגי ביטוח קיימים בתחום הרכב ומה הם מכסים?

תאונות דרכים הן, למרבה הצער, תופעה נפוצה שהסוף שלה איננו נראה באופק. יחד עם זאת, המחוקק בישראל דאג לכסות את הנושא מכל זווית אפשרית.

למעשה, יש שני סוגי ביטוח עיקריים, שכל בעל רכב מכיר אותם היטב:

  1. ביטוח חובה: ביטוח החובה הוא ביטוח נזקי גוף, שעלולים להיגרם לנהג, לנוסעים האחרים ברכב או לאנשים מחוץ לרכב, אשר נפגעו ממנו בתאונת דרכים. ביטוח החובה מכסה את עלות ההוצאות הרפואיות של הנפגעים ללא הגבלה. כמו כן, ביטוח החובה מפצה על אובדן כושר השתכרות בגובה של עד פי שלושה מהשכר הממוצע במשק. בנוסף, מפצה ביטוח החובה גם בגין סבל או כאב, בסכומים המשתנים מעת לעת.
  2. ביטוח מקיף: הביטוח המקיף מכסה נזקים שעלולים להיגרם לרכב כתוצאה ממגוון רחב של מצבים, בהתאם לפוליסת הביטוח. הסוג הזה של כיסוי נקרא ביטוח עצמי. הסוג השני של ביטוח נקרא ביטוח צד ג', ובו נעסוק בסעיף הבא.

זה המקום להזכיר כי תקנות הפיקוח על עסקי ביטוח קובעות נוסח אחיד לביטוח החובה, שבו נעשה שימוש במקרה של תאונה. עם זאת, המצב שונה במקרה של תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג. הנוסח האחיד מאפשר למבוטח לבחור בצורה מושכלת את הביטוח המשתלם ביותר עבורו.

 

מה קורה במקרה של תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' הוא ביטוח שהמטרה שלו לבטח את האחריות החוקית של בעל הרכב לכל נזק שנגרם על ידי הרכב שלו. מאחר שנזקי הגוף מכוסים על ידי ביטוח החובה, הרי שעניינו של ביטוח צד ג' הוא כיסוי הנזקים החומריים. כאשר מוגשת תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג', הנתבע עלול למצוא את עצמו משלם מכיסו הפרטי את מחיר הנזק שנגרם על ידי הרכב.

ביטוח צד שלישי איננו מחויב על פי חוק, ולפיכך ההחלטה אם לבטח את הרכב בביטוח כזה היא החלטה עצמאית של בעל הרכב. עם זאת, מרבית בעלי הרכב מבטחים את הרכב שלהם בביטוח צד שלישי. הביטוח שחלק מבעלי הרכב לא רוכש, הוא הביטוח העצמי. בדרך כלל, מי שמוותר על ביטוח כזה הם בעלי רכבים ישנים, שממילא יפוצו בסכומים זעומים או וכאשר ייגרם נזק לרכב שלהם.

 

עורך דין נזיקין והתפקיד שלו בהגשת תביעה בשל תאונה ללא ביטוח צד ג'

במקרה של תאונה שבה מעורב נהג שאין ברשותו ביטוח צד ג', באפשרות היחידה היא לתבוע את הנהג באופן אישי. זאת במטרה לגרום לו לשלם עבור הנזק שגרן. במקרה כזה, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין נזיקין.

זאת, הן במטרה לוודא שאכן קיימת עילה לתביעה והן כדי לכפות על הנתבע לשלם בסיכומו של עניין, באמצעות תביעה בגין תאונה בלי ביטוח צד ג', לשלם עבור הנזקים שגרם לרכוש. עורך הדין ילמד את המקרה ויעריך את סיכויי ההצלחה שלו. בהמשך הוא ילווה את התובעים לכל אורך הדרך עד לקבלת הפיצוי תמורת הנזק ברכוש שנגרם להם.

תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג'
תביעה בגין תאונה ללא ביטוח צד ג'
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader