תפריט

תביעה בגין תאונת אופניים

התניידות בשטחים העירוניים בישראל, הפכה למשימה מאתגרת מאין כמוה בעשורים האחרונים. הפתרון שאימצו רבים לאחרונה הוא התניידות באופניים חשמליים. אולם למרות התועלת הטמונה בכלי זה, מדינת ישראל טרם השכילה לעגן בחוק את כלל ההיבטים הביטוחיים הנוגעים לשימוש בו. אחת הבעיות המשמעותיות בעניין זה, טמונה בעובדה שבמקרים רבים, אין אפשרות להגיש תביעה בגין תאונת אופניים חשמליים ולקבל פיצוי הולם עבור הפגיעה.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

תביעה בגין תאונת אופניים חשמליים והבעייתיות במקרה של תאונה כזאת

אופניים הם כלי רכב נוח, המשרת עשרות אלפי רוכבים מדי יום. יחד עם זאת, האופניים החשמליים שהפכו נפוצים ביותר בשימוש בשנים האחרונות, טרם הוגדרו ככלי רכב מנועי במדינת ישראל. כיוון שכך, לא חלה על רוכב האופניים, רגילים או חשמליים, החובה לבטח את עצמו ואת כלי הרכב שלו.

מצד אחד, העובדה הזאת חוסכת לרוכב ממון רב. מצד שני, אם הוא נפגע תוך כדי רכיבה, או אם הוא פוגע באדם אחר, בשני המקרים הנזק שהוא עלול לספוג הוא עצמו. נשאלת אם כן השאלה: מה בכל זאת אפשר לעשות במטרה לקבל פיצויים במקרה כזה? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא חשוב זה.

הבעייתיות בהגשת תביעה בעקבות תאונת אופניים שבה רוכב האופניים החשמליים הוא הנפגע

מאחר ורוכבי אופניים חשמליים אינם מבוטחים בפוליסות ביטוח חובה, אין להם שום ערובה לכך שיקבלו פיצויים במידה ויגרמו להם נזקי גוף בעקבות תאונת אופניים. מעמדם אמנם שקול עדיין למעמדם של הולכי רגל או מי שרוכבים על אופניים רגילים ולכן רק במידה ונפגעו מרכב מנועי, יהיו זכאים לפיצויים מביטוח החובה של נהג הרכב הפוגע, על פי חוק הפיצוים לנפגעי תאונות דרכים.

יחד עם זאת, במקרה שנהג הרכב המנועי הפוגע נסע ללא רישיון תקף או ללא ביטוח חובה בעצמו, וגם במקרה של תאונת פגע וברח בהן הנפגע הוא רוכב האופניים – לרוכב אין אפשרות לממש את הזכאות לפיצוי מול "קרנית" (הקרן לפיצוי לנפגעי תאונות דרכים בישראל), כשם שהיה עושה הולך רגל מן המניין. זאת לאור מעמדם הבעייתי של האופניים החשמליים בישראל שטרם הוכרו ככלי רכב ממונע.

 

הקושי במימוש זכויות בתביעות בגין תאונות אופנים שבהן הפוגע הוא רוכב אופניים חשמליים

במקרה כזה, הבעיה של הנפגע היא משמעותית. מצד אחד, הפגיעה של האופניים עלולה להיות חמורה מאוד. מצד שני, "קרנית" לא מפצה הולכי רגל, או כל מי שנפגע מהאופניים החשמליים, כיוון שהמעמד שלהם ככלי רכב ממונע טרם הוסדר. בכל מקרה של תאונת אופניים, הדרך היחידה לקבלת פיצוי היא למעשה לתבוע את רוכב האופניים בתביעת נזיקין פרטית, מה שעלול להוביל לתשלום של סכומי כסף גבוהים מאוד במידה והתובעים יזוכו.

 

מה אפשר בכל זאת לעשות ואיך יכול עורך דין נזיקין לסייע?

כאמור לעיל, הדרך היחידה לתבוע את רוכב האופניים במקרה של תאונת אופניים חשמליים, היא להגיש נגדו תביעת פיצויים אישית. על מנת להגיש את התביעה, חשוב מאוד לקבל את פרטי הרוכב הפוגע. כמו כן, חשוב מאוד לגבות, במידת האפשר, עדויות של אנשים שהיו בסביבה וראו את האירוע.

בנוסף, חשוב ואפילו כדאי להזמין למקום משטרה. בדרך כלל, כשיש תאונה עם נפגעים, השוטרים אכן מגיעים למקום. תביעה בגין תאונת אופניים היא ממילא עניין לא פשוט, וככל שהתובע יפעל מהר, כך הסיכויים שלו לעמוד על הזכויות שלו יגדלו.

בנוסף לאמור לעיל, התובע חייב להציג מסמכים רפואיים וכל מסמך אחר המעיד על הנזק שנגרם לו. עורך דין נזיקין עשוי לסייע לנפגע למצות את הזכויות שלו על פי חוק בדרכים הבאות:

  • סיוע בהכוונה: הכוונה היא חלק חשוב. ככל שהפעולות של התובע בהגשת תביעה בגין תאונת אופניים תהיינה ממוקדות יותר, כך גוברים הסיכויים שהתביעה תצליח.
  • בחינת התביעה: עורך הדין יבחן את כלל המסמכים שנאספו. זאת, במטרה להחליט אם יש לתביעה סיכוי סביר להצליח.
  • ליווי הלקוח ומיצוי הזכויות שלו: עורך דין נזיקין  ילווה את הלקוח לכל אורך הדרך, עד למיצוי מלוא הזכויות שלו לאחר התאונה.

 

לסיכום

בגלל המורכבות של תביעות המוגשות בעקבות תאונות אופניים חשמליים בישראל, הסיוע של עורך דין נזיקין הוא חשוב. עורך הדין יכוון את הנפגע ויסייע לו לאורך כל הדרך, עד למימוש התביעה וקבלת הפיצויים.

תביעה בגין תאונת אופניים
תביעה בגין תאונת אופניים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader