תפריט

תביעה נזק לרכוש בגין גניבה

כשמתבצעת גניבה, אחת התוצאות המשמעותיות ביותר של הפעולה הזאת הינה הרגשה של אובדן שליטה וחוסר ביטחון אצל הקורבנות. הגשת תביעה נזק לרכוש בגין גניבה לרוב איננה יכולה לתת מענה הולם במישור זה למי שנפגע כתוצאה מהפריצה. עם זאת, הקורבן עשוי לכל הפחות לקבל החזר על הכסף והרכוש שנגנבו ממנו.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

מה תפקידו של עורך דין לענייני נזיקין בהגשת תביעה נזק לרכוש בגין גניבה?

הגשת תביעה בגין נזקי רכוש בעקבות גניבה, מתבצעת כנגד פוליסת ביטוח המכסה רק את המרכיבים הרשומים בה ותו לא. לא אחת חברות הביטוח ממאנות לפצות את המבוטחים בתואנות שונות ומשונות וזהו המקום לפנות לעורך דין נזיקין, שיסייע למי שנפגעו ממעשה הגניבה למקסם את ההחזרים המגיעים להם.

 

על מה חשוב להקפיד כשרוכשים פוליסת ביטוח רכוש כנגד גניבות?

אחד המעשים הנבונים שכדאי לעשות, הינו רכישת פוליסת ביטוח המאפשרת הגשת תביעת נזק לרכוש בגין גניבה. הפוליס כאמור עשויה להקל על בעלי הנכס, אם וכאשר התרחשה פריצה וגניבה או גרימת נזק לרכוש תוך כדי הפריצה. עם זאת, על מנת למקסם את התועלת בפוליסת הביטוח, חשוב להקפיד על הכללים הבאים:

  • מסירת מידע מהימן: חשוב למסור מידע מהימן על הרכוש המבוטח. כל תביעה, בין אם היא מתבצעת באמצעות עורך דין נזיקין או באופן פרטי, עוסקת אך ורק ברכוש ובטובין שנגנבו, כפי שמצוינים בפוליסה.
  • רישום נכון ומלא: כחלק מהליך הרכישה של פוליסת הביטוח, המבוטחים יידרשו להצהיר על הרכוש המבוטח. ייתכן שבעת ההצהרה הם לא יידרשו להציג אסמכתאות או קבלות על הרכישות. עם זאת, בעת הגשת תביעות נזק לרכוש בגין גניבה  האסמכתאות תידרשנה. ככל שהנזק המדווח הוא משמעותי יותר, כך הסיכויים לכך שחברת הביטוח תדרוש את האסמכתאות כאמור יהיו גבוהים יותר.
  • לפעול על פי הפוליסה: חשוב לקרוא ולהבין את הפוליסה בעת הרכישה ולפני שחותמים עליה. ייתכן ששווה לשאול עורך דין נזיקין ולהיוועץ בו, אם הפוליסה מכסה רכוש משמעותי מאוד. זאת במטרה למנוע הפתעות או החרגה של רכוש כזה או אחר.

 

ככל שהחתימה על פוליסת ביטוח הרכוש נעשית אחרי בדיקה יסודית יותר, כך הסיכויים להפתעות במקרה שאכן יהיה צורך לעשות בה שימוש הם נמוכים יותר. הדבר הגרוע ביותר שמבוטחים יכולים לעשות, הוא לנסות לחסוך בעלויות באמצעות הערכת חסר של הרכוש שלהם. מנגד, אין טעם למסור מידע על רכוש שאין כנגדו קבלות או אסמכתאות.

 

מהו הזמן הנכון להגשת תביעת נזקי רכוש בגין גניבה?

באופן עקרוני, הגשת תביעה נזק לרכוש בשל גניבה , חייבת להתבצע סמוך ככל האפשר למועד שבו אירעה הפריצה לבית או לעסק. ככל שהגשת התביעה תתעכב, כך הנזק לרכוש עשוי להיות מעורפל יותר, מה שיגרום לכך שבסיכומו של עניין, ההחזרים שהתובעים יזכו בהם יהיו נמוכים משמעותית מאלה שאירעו בפועל.

יש מקרים, במיוחד אם מדובר בסכומים גבוהים, שבהם חברת הביטוח תשלח מי מטעמה, לבצע חקירה של המקרה. עורך דין נזיקין המלווה את קורבנות בפריצה עשוי ליישר את ההדורים ולזרז את קבלת הפיצויים.

 

למה חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין להגשת תביעות ביטוח?

לכאורה, פוליסת ביטוח רכוש מהווה ערובה לכך שמי שרכש אותה יקבל פיצוי במקרה פריצה. ואולם האמת היא שחברת הביטוח תעשה הכל על מנת לברר את חומרת הנזק. החברה לא בהכרח תתכחש לפוליסה, אבל היא תעשה ככל שביכולתה לצמצם את הפיצויים בעבור תביעה נזק לרכוש בגין גניבה  – ובצדק. עורך דין נזיקין עשוי לסייע לבעלי הפוליסה לקבל את הפיצויים המקסימליים, תוך עמידה בדרישות של חברת הביטוח.

תביעה נזק לרכוש בגין גניבה
תביעה נזק לרכוש בגין גניבה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader