תפריט

תביעה נזק לרכוש בגין פריצה

פריצה לבית מהווה פגיעה משמעותית בדיירים ובבעלים. מעבר לפגיעה ברכוש, מהווה הפריצה פגיעה תודעתית לא פשוטה. כל אדם רואה בביתו את מבצרו והפריצה לבית ממוטטת את הקונספציה ואת הרגשת הביטחון של הקורבן בביתו שלו. הגשת תביעה נזק לרכוש בגין פריצה איננה יכולה להחזיר את הרגשת הביטחון. עם זאת, היא עשויה בהחלט לתת מענה הולם לנזקים שנגרמו לרכוש במהלך הפריצה.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

מדוע חיוני להסתייע בליווי של עורך דין נזיקין אם נפגעתם מפריצה?

אם נפגעתם חלילה מפריצה לביתכם, דירתכם, בית העסק או הרכב שלכם, ליווי של עורך דין נזיקין המתמחה בתביעות נזקי רכוש, עשוי לסייע לכם לקבל מחברת הביטוח את מלוא הסכומים להם אתם זכאים, בגין הנזקים שנגרמו לרכושכם בעקבות האירוע.

 

מהו ביטוח רכוש ומה למעשה מכסה הפוליסה?

ביטוח רכוש הוא ביטוח שהמטרה שלו היא לפצות את הבעלים של נכס כל שהוא שנפגע כתוצאה ממעשה הפריצה, או כתוצאה של פעולות זדוניות שבצעו הפורצים תוך כדי הפריצה בית או לעסק.

הפוליסה עשויה לפצות את מי שרכש אותה בשני מובנים:

  1. תביעת נזק לרכוש בעת פריצה: מדובר, כאמור, בנזק שנגרם לרכוש כתוצאה מהפריצה. נזק כאמור יכול להיות נזקים למנעולים של הדלתות, או נזקים לדלתות עצמן, נזקים לחלונות או לפתחים נוספים של הבית.
  2. נזקים לרכוש בתוך הבית: נוסף על הנזקים כאמור לעיל, ייתכנו גם נזקים לרכוש בתוך הבית. למשל – פורצים שקורעים מזרן יקר והורסים אותו, רק על מנת לחפש מזומנים או תכשיטים שלכאורה נמצאים בתוך המזרן. סוגים נוספים של נזק הם שבירת חפצים, גרימת נזק למגירות ועוד.
  3. גניבת רכוש: נוסף על הנזקים, מתבצעת גם גניבת רכוש, לעיתים מ\ומנות מדובר ברכוש יקר מאוד.

פנייה לשירותיו של עורך דין נזיקין תאפשר לבעלי הרכוש שנגנב או ניזוק להחזיר לעצמם חלק גדול ככל שניתן מהשווי של הרכוש שנגנב, ולקבל פיצוי עבור תיקונים שבוצעו בבית אחרי הגניבה. במטרה להשיב אותו לקדמותו.

 

מה צריך לקחת בחשבון כשמגישים תביעה נזק לרכוש בגין פריצה?

כאשר מגישים תביעת נזק לרכוש בגין פריצה, חשוב לדעת מראש שחברת הביטוח עלולה לדרוש, ובמרבית המקרים אכן דורשת הוכחות לקיומו של הרכוש שלכאורה נגנב. הרציונל מאחורי הדרישה להצגת מסמכים הנוגעים לרכוש, הוא מניעת האפשרות מבעלי נכסים ורכוש לנפח את סכומי התביעה.

אלמלא היתה מגיעה דרישה כזאת, לא הייתה בעיה לאיש לרכוש פוליסת ביטוח רכוש, ולביים בצורה כזאת או אחרת פריצה במטרה לתבוע כסף גדול. למרבה הצער, לא מדובר בדברים בעלמא. לא אחת קרה שהוגשו תביעות בגין נזקים לרכוש, שהיו מנופחות במקרה הטוב ומופרכות לחלוטין במקרה הפחות טוב.

עם זאת, מי שיש ברשותו כל האישורים הנדרשים, יכול להסתייע בשירותיו של עורך דין נזיקין במטרה לחלץ מחברת הביטוח את מלוא הכספים המגיעים לו. כל מה שצריך זה להיות מסודר ועקבי, לשמור קבלות על רכישה וקבלות על תיקונים שבוצעו בנכס אחרי הפריצה.

 

מה בין שמירת קבלות על רכישות והגשת תביעה נזק לרכוש בגין פריצה?

ככל שבעלי הנכס יהיו מסודרים יותר, כך הסיכויים לזכייה בהגשת תביעת נזק לרכוש בעת פריצה או נזקי גניבה, יעלו באופן משמעותי. בהקשר זה, מועיל מאוד להחזיק בקבלות על רכישות של רכוש, תכשיטים וטובין נוספים לאורך זמן, כך שניתן יהיה לאמוד את היקף הפיצוי הנדרש עבור חפצים ודברי ערך שנגנבו או ניזוקו במסגרת הפריצה.

כך גם במקרה של קבלות על תיקונים: אם הרכוש נפגע כתוצאה מהפריצה, אפשר וצריך להביא קבלות על התיקונים שבוצעו כדי שניתן יהיה לתבוע פיצוי בגינם.

 

לסיכום

סיוע מעורך דין נזיקין המלווה את התובעים לכל אורך הדרך, החל מרגע הגשת התביעה ועד לקבלת מלוא ההחזר עבור הרכוש שניזוק או נגנב, הוא הדרך הטובה ביותר לוודא שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם בגין נזקיכם.

תביעה נזק לרכוש בגין פריצה
תביעה נזק לרכוש בגין פריצה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader