תפריט

תביעת החמרה סיעוד

תביעת החמרה סיעוד עשויה לחולל שינוי משמעותי בחייו של אדם סיעודי. ככל שאדם זקוק יותר לעזרה, כך טיפול סיעודי וסיוע כספי יעזרו לו יותר. לכן, חשוב שתעמדו על הזכויות שלכם כזכאים לגמלת סיעוד. במקרה בו קיבלתם את קצבת הסיעוד ומאז מועד קבלתה חלה החמרה במצבכם, הינכם זכאים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל גמלת סיעוד שתואמת את מצבכם הרפואי הנוכחי. 

 

התמודדות עם מצב סיעודי

מצב סיעודי מתקיים כאשר אדם אינו יכול עוד לבצע פעולות פשוטות או שהוא מתקשה בהן מאוד, כמו לבוש, אכילה, בישול, ניקיון, שימוש במקלחת ובשירותים, שתייה, קימה, הליכה ועוד.כאשר אדם מוצא את עצמו במצב סיעודי, בשל זקנה, מחלה או תאונה, עליו ועל משפחתו לסגל לעצמם חיים חדשים לחלוטין.

אדם סיעודי מצריך כי ביתו יותאם למצבו החדש (כמו התקנת מעלית או מעלון, התאמת דירתו לכיסא גלגלים וכן הלאה), ליווי סיעודי מוסמך בכל שעות היממה, טיפולים רפואיים שוטפים ותמיכה רגשות מצד משפחתו ויקיריו. לעיתים, אדם סיעודי ייאלץ לעבור למוסד סיעודי על מנת לקבל את הטיפול הטוב ביותר עבורו.

כל אלו, כמובן, גוררים עלויות גבוהות ומצריכים מהמשפחה ומהחברים התגייסות אדירה. לצד הקושי הכרוך בהתמודדות עם קרוב בעל מצב סיעודי והתאמת החיים למצב החדש, ישנו קושי בירוקרטי לא פחות קטן – משפחות רבות מוצאות את עצמן קורסות תחת נטל כספי והמסמכים הבלתי נגמרים מחברת הביטוח.

חברות ביטוח רבות, פרטיות וציבוריות כאחת, מעמיסות קשיים רבים על המבוטח בדרכו אל הביטוח המיוחל, והופכות את התהליך לסיוט בירוקרטי של ממש.גם לאחר קבלת הביטוח, לעיתים יש צורך בתביעת החמרה במקרה שבו מצבו הסיעודי של המבוטח החמיר והוא זקוק לסיוע מקיף יותר. מאמר זה יסביר על תביעת החמרה, מתי ניתן להגיש אותה וכיצד עורך דין יוכל לסייע לכם.

 

גמלת סיעוד

כל תושב ישראלי שהגיע לגיל פרישה ועומד בתנאים נוספים, זכאי לגמלת סיעוד. גמלת הסיעוד נועדה לעזור לאדם שמצוי במצב סיעודי, מקל ועד קשה, וזקוק לעזרה נוספת.

זכאים לגמלת סיעוד

על המבוטח לעמוד בתנאים הבאים על מנת לקבל זכאות לגמלת סיעוד –

  • על המבוטח להיות תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה.
  • מגורים בקהילה (בית או דיור מוגן, אלא אם הוא מתגורר במחלקה סיעודית, בבית חולים גריאטרי או בכל מוסד בו האחזקה ממומנת ע"י גוף ציבורי).
  • אינו מקבל את אחת מהקצבאות הבאות – קצבת שירותים מיוחדים, קצבה להשגחה\טיפול אישי מאוצר המדינה, גמלת סיעוד המהווה כפל עם הטבה ממשרד הביטחון, או קצבה מיוחדת עבור נפגעי עבודה שדרגת נכותם גבוהה.
  • עומד במבחן התלות – זקוק לסיוע או להשגחה בפעולות יומיומיות למען בטיחותו האישית או בטיחותם של סובביו.
  • עומד במבחן ההכנסות –
    • יחיד שמרוויח עד 10,551 ₪ לחודש יהא זכאי לגמלה מלאה.
    • יחיד שמרוויח מעל 10,551 ₪ ועד 15,826.5 ₪ יהא זכאי לגמלה מופחתת ששיעורה 50%.
    • יחיד שמרוויח מעל 15,826.5 ₪ אינו זכאי לגמלה.
    • זוג שמרוויח עד 15,826.5 ₪ לחודש יהא זכאי לגמלה מלאה.
    • זוג שמרוויח מעל 15,826.5 ₪ ועד 23,739.75 ₪ יהא זכאי לגמלה מופחתת ששיעורה 50%.
    • זוג שמרוויח מעל 23,739.75 ₪ אינו זכאי לגמלה.

 

הרמות השונות בגמלת סיעוד

דירוג גמלת הסיעוד נע בין 1 ל- 6 ונועד לייצג את מידת התלות של המבוטח ואת הגמלה שיקבל – ככל שדירוג גמלת הסיעוד גבוה יותר, כך גובה התשלום החודשי ושעות הטיפול החודשיות בידי עובד סיעודי יהיו גבוהים יותר. ניתן להמיר חלק מהקצבה לשעות טיפול רבות יותר.

מתי נזדקק לתביעת החמרה סיעוד?

כאשר מבוטח המקבל גמלת סיעוד באחת מהדרגות 1-5, וחלה החמרה במצבו הסיעודי, הוא יכול להגיש "טופס תביעה לבדיקה מחדש של מבוטח עקב החמרה". כך, הוא יוכל להעלות את רמת זכאותו לגמלת סיעוד, ולקבל סיוע כלכלי וטיפולי נרחב יותר.המבוטח אינו היחיד שיכול להגיש את תביעת ההחמרה – בן משפחה, עו"ס, אח\ות או אפוטרופוס המייצגים אותו יכולים את הבקשה בשמו.

 

הגשת טופס לתביעת החמרה

יש לצרף את הטפסים הבאים לתביעת ההחמרה –

  • מסמכי אשפוז מהחודשים האחרונים.
  • פירוט רפואי מלא, לרבות פירוט תרופות ואבחנות, החתום ע"י הרופא שמטופל במבוטח.
  • לבחירת המבוטח – צירוף חוות דעת של גורמים טיפוליים אחרים, כמו עובד\ת סוציאל\ית, פיזיותרפיסט\ית וכן הלאה.

יש להגיש את התביעה למוסד לביטוח לאומי,  לסניף הקרוב למקום מגוריכם, באמצעות פקס, דואר או תיבת שירות. כמו כן, ניתן להגיש את התביעה באתר המוסד לביטוח לאומי.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

למה יש צורך בתביעת החמרה?

כתושבים ישראלים משלמי מיסים, הינכם זכאים לגמלת סיעוד שמשקפת את מצבכם הסיעודי ומטפלת בו בהתאם. ההבדלים בין רמות הסיעוד השונות הם משמעותיים – ההבדל בין רמה 2 לרמה 3 הוא שבע שעות טיפול שבועיות, אשר עשויות להיות משמעותיות מאוד עבור המבוטח ובני משפחתו ולהקל מאוד על נטל הטיפול במבוטח.

כמו כן, ככל שתקדימו לתבוע בגין החמרה, כך תוכלו לתבוע שנית במקרה שמצבכם יחמיר שוב ולהבטיח כי אתם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר שתוכלו לקבל וכי אתם מממשים את כל הזכויות המגיעות לכם.חשוב להבין – גמלת סיעוד עשויה להקל מאוד על חייו של אדם המצוי המצב סיעודי, ולכן אין להקל בכך ראש ויש לדאוג כי אתם משקיעים את מירב המאמצים על מנת ליצור הקלה משמעותית בעתיד.

 

עורך דין תביעת החמרה סיעוד

רבים בוחרים להיעזר בעורך דין המתמחה בגמלאות סיעוד על מנת לקדם את התהליך, ולא לשווא – שכירת שירותיו של עורך דין משמעה בחירה בהליך קל יותר ושליו יותר. כאשר אתם מפקידים את התהליך בידיו של עורך דין המתמחה בתחום אתם למעשה מורידים מכתפיכם את נטל הטיפול בתביעה, ונותנים לעורך דין את המושכות.

מלבד החשיבות האדירה שבהתמסרות לטיפול במשפחה ובמצב החדש, לעורך דין יש כלים טובים משלכם על מנת לייעל את התהליך. מלבד יכולתו לנסח תביעה קוהרנטית ומבוססת יותר, הוא יוכל ללא כל בעיה להגיש ערעור במידה ובקשתכם נדחית.בבואכם לשכור את שירותיו של עורך דין, ודאו כי מדובר בעורך דין מיומן עם הצלחות בתחום.

לצד זאת, ודאו כי מדובר בעורך דין רגיש, אמין ונעים הליכות, שהרי מדובר בנושאים רגישים למדי. ככל שתרגישו בנוח יותר לשתף פעולה עם עורך הדין שלכם, כך שיתוף הפעולה יהיה טוב יותר וכך גם תהיה תוצאת התביעה.משרד עורך הדין שי סולטן מזמין אתכם ליצור קשר עם משרדנו על מנת שנוכל ללוות אתכם בשעותיכם הקשות ולהבטיח כי תקבלו את כל הזכויות המגיעות לכם וליקיריכם.

תביעת החמרה סיעוד
תביעת החמרה סיעוד
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader