תפריט

תביעת נזק לדירה בגין גניבה

אחד המצבים הפחות נעימים שיכולים להתרחש הוא מצב שבו דירת המגורים של אדם יחיד, זוג או משפחה נפרצת, ומתוך הדירה נגנבים חפצי ערך, רכוש וכסף. יחד עם זאת, מי שהשכיל לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה, יוכל להגיש תביעת נזק לדירה בגין גניבה או פריצה לדירה.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

תביעות נזק לדירה בגין גניבה – מתי וכנגד מי הן מוגשות?

תביעה על נזקים שנגרמו כתוצאה מפריצה וגניבה מתוך הנכס של הקורבן, מוגשת לחברת הביטוח שבה יש למבוטח פוליסת ביטוח מתאימה. מי שיש לו פוליסת ביטוח רכוש, ואם הפוליסה אכן מכסה את הנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מהפריצה, הגשת תביעת נזיקין בגין גניבה בדירה היא צעד מתבקש. הגשת התביעה צריכה להתבצע סמוך ככל האפשר למועד האירוע.

בחלק מהמקרים, הגשת תביעת נזק לדירה בגין גניבה צריכה להיות מלווה במסמכים מסוימים. עם המסמכים כאמור ניתן למנות צילומים מזירת האירוע, הצעות מחיר מספקי שירותים עבור ביצוע תיקונים, קבלות על רכישת מוצרים מסוימים שלפי התביעה הם נגנבו ועוד. לפיכך מומלץ מאד לשמור את מסמכי הרכישה של מוצרים שונים בצורה מסודרת במקום ידוע בבית.

לרוב, יידרשו התובעים גם להציג אסמכתא על הגשת תלונה במשטרה. אחרי הגשת תביעת נזק לדירה בגין גניבה, ייתכן מאד שבמקום הפריצה בקר שמאי של חברת הביטוח. חשוב להציג בפניו את כל העובדות בצורה ברורה.

 

על אילו סוגי נזקים ניתן לקבל פיצוי כשמגישים תביעה בעקבות גניבה מהדירה?

במקרים של גניבה מדירה או מבית, ניתן להגיש תביעה בגין הרכוש שנגנב, וכן בגין נזקים שנגרמו למבנה המגורים כתוצאה ממעשה הפריצה עצמו. הסתייעות בשירותיו של עורך דין נזיקין עשויה לשפר את הסיכויים לזכות בפיצוי כספי ראוי, כמו גם להגדיל את הפיצויים האפשריים כתוצאה מהגשתה של התביעה.

 

סוגי הנזקים שעלולים להיגרם כתוצאה מפריצה לדירה או לבית מגורים

פריצה לבית או דירת מגורים, כמו גם פריצה לעסק, לעולם איננה מסתיימת ללא נזקים כאלה ואחרים, שנגרמו לקורבנות של מעשה הפשע הזה.

כאשר מדברים על נזקים, מדובר בשכמה סוגים של נזק:

  • נזקי הגניבה עצמה: הנזקים הידועים והברורים ביותר הם נזקי הגניבה עצמה – רכוש שנגנב, כסף או פריטים אחרים, שעשויים להיות בעלי ערך כספי וערך רגשי כאחד.
  • נזק לרכוש: תוך כדי הגניבה, הגנבים עלולים לגרום לנזקים נוספים. זאת, בעיקר בזמן החיפוש אחרי רכוש, תכשיטים וכסף. שבירת חפצים שונים, מגירות, מדפים ומקומות שלמיטב ידיעתם של הגנבים עשויים להיות שם חפצי ערך.
  • נזק לבית עצמו: נזקים למנעולים בדלת הכניסה, לחלונות ולפתחים נוספים. למעמים, בבתים שיש בהם מערכות אזעקה, נרשם גם נזק למערכת עצמה.

 

מעבר לכל אלה קיימים גם הנזקים הנפשיים, שאותם קשה להעריך – אובדן הרגשת הביטחון של הקורבן בביתו שלו ופגיעה או אובדן של חפצים שהם בעלי ערך רגשי בעיקר. תביעה על נזקי רכוש לדירה בגין גניבה עשויה לכסות חלק משמעותי מהנזקים כאמור לעיל.

 

עורך דין דיני נזיקין והתפקיד שלו בתביעות נזקי רכוש בנדל"ן

לא אחת קורה שבין החברה המבטחת שכנגדה הוגשה תביעת נזק לדירה בגין גניבה לבין המבוטח שהיה קורבן לפריצה מתפתחים חילוקי דעות. פנייה לשירותיו של עורך דין נזיקין מאפשרת לתובעים לתבוע את מלוא הזכויות שלהם מחברת הביטוח. עורך הדין ילמד את הפוליסה וידאג להשיג עבור התובעים את התוצאות הטובות ביותר. ככל שהגניבה היא משמעותית יותר, וככל שהנזקים שנגרמו כתוצאה ממנה רבים יותר, כך עולה גם הצורך בסיוע והכוונה של עורך דין נזיקין.

תביעת נזק לדירה בגין גניבה
תביעת נזק לדירה בגין גניבה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader