תפריט

מהו ביטוח סיעודי ולמה הוא חשוב

אף אדם אינו רוצה לחשוב על עצמו במצב בריאותי רעוע שאינו מאפשר לו להתנייד באופן עצמאי, להתלבש באופן עצמאי ולדאוג לכל צרכיו הבסיסיים באופן עצמאי. אך, לצערנו הרב מקרים סיעודיים רק הולכים וגדלים לאורך השנים וכלל שתוחלת החיים עולה. חושב לזכור כי גם צעירים עשויים להיזדקק לביטוח סיעודי במקרים של מחלות קשות או תאונות ולצערנו, אף פעם אין לדעת ולכן חשוב להיות מוכנים לכל סיטואציה אשר תהיה. אם כך, מהו ביטוח סיעודי ולמה הוא חשוב?

 

מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הינו פוליסה ביטוחית פרטית שניתן לרכוש בחברות הביטוח השונות ואשר מעניקה פיצוי כספי או סיוע עבור אנשים שמוגדרים על פי תנאי הפוליסה כסיעודיים. מדובר בביטוח פרטי והוא אינו תלוי בקבלת גמלת סיעוד והכרה מהמוסד לביטוח לאומי.

 

למי מיועד הביטוח?

את הביטוח הסיעודי ניתן לרכוש בכל גיל ובתנאי שהמבוטח עומד בתנאים הנדרשים של חברת הביטוח. הביטוח הסיעודי מיועד באופן עקרוני לכל אדם וזאת משום שלצערנו לא ניתן לחזות את העתיד ולהניח מתי אדם עשוי להפוך לסיעודי. מומלץ במיוחד לעשות את הביטוח לבעלי משפחות וזאת כדי למנוע מעמסה כלכלית משמעותית על המשפחה בשל הצורך לטפל בחולה הסיעודי.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

מה כולל הכיסוי של הביטוח הסיעודי – למה בעצם הוא כל כך חשוב?

עבור כל חברת ביטוח הגדרות הפוליסה הספציפיות משתנות ומותאמות למצבו הרפואי של המבוטח. באופן כללי הביטוח הסיעודי מעניק פיצוי כספי שגובהו מוגדר בהתאם לפוליסה עצמה ולתנאים של חברת הביטוח. בדרך כלל הפיצוי מועבר בתשלום חודשי לאורך תקופה מוגדרת מראש ובתהאם לעמידה בתנאי הפוליסה לאורך אותה תקופה.

חברות הביטוח בדרך כלל נוטות לבצע בדיקה מחודשת למבוטחים בגין מצבם הבריאותי אחת לשנה לצורך בחינת המשך הזכאות.

 

כיצד נקבע אדם סיעודי?

להגדרה אדם סיעודי ישנן שתי פנים, מצד אחד מדובר פשוט באדם שנזקק לעזרה בביצוע פעולות יום יומיות. מנגד מדובר בהגדרה ביטוחית שדורשת בחינה אובייקטיבת של סוגים שונים מצבים והשוואה ביניהם. בשל כך, הוגדרו שש פעולות שונות הנבחנות בכדי לקבוע האם אדם מוגדר כסיעודי.

פעולות אלו כוללות את היכולת העצמאית של אדם לעבור ממצב של שכיבה למצב ישיבה וממצב של ישיבה למצב עמידה, יכולת עצמאית להתרחץ, יכולת להתלבש ולהתפשט, יכולת האדם להתנועע באופן עצמאי (שימוש בעזרי הליכה אינם נחשבים), יכולתו של אדם לאכול ולשתות באופן עצמאי ויכולותו של האדם לשלוט בסוגריו.

על המבוטח להיות מוגבל ביכולתו לבצע חלק מהותי מלכל הפחות 3 מן הפעולות שצוינו. כאשר ההגדרה של חלק מהותי הינה לפחות 50% מהפעולה. למשל אם אדם יכול לרחוץ את חלק גופו העליון, אך לא יכול לרחוץ את חלק גופו התחתון, הוא מוגבל בביצוע הפעולה.

 

שאלות ותשובות בנושא מהו ביטוח סיעודי ולמה הוא חשוב

ביטוח סיעודי הינו ביטוח פרטי שמיועד להעניק לאדם שמוגדר במצב סיעודי, פיצוי כלכלי שנועד לאפשר לו לשלם בעבור העזרה שנדרשת לו ולמנוע ממנו להפוך לנטל עבור משפחתו או לגרור פגיעה כלכלית משמעותית לו ולמשפחתו.

ביטוח סיעודי מיועד באופן עקרוני לכל אדם אשר בוחר להתכונן למצב בו יידרש להסתייע בגורם נוסף לצורך ביצוע פעולות בסיסיות הנדרשות לתפקוד היום יומי. הביטוח הסיעודי נדרש באופן משמעותי יותר לבעלי משפחות שרוצים לדאוג למצבה הכלכלי של משפחתם גם במקרה בו יהפכו לסיעודיים.

ההגדרה של אדם סיעודי הינה הגדרה ביטוחית שמעידה כי לאדם ישנה פגיעה ביכולת לבצע חצי מהפעולות המוגדרות כבסיסיות. פעולות אלו כוללות בתוכן: להתרחץ, להתלבש ולהתפשט, להתנייד, לשלוט על סוגרים, להתרומם משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה ולאכול ולשתות. על האדם להיות מוגבל בביצוע של לכל הפחות 50% מהפעולה לצורך ההגדרה שיש פגיעה ביכולת זו.

מרבית חברות הביטוח מבצעות את אותו מבחן לצורך הגדרת אדם סיעודי וכן רובן מעניקות פיצוי כספי למובטחים. ההבדלים העיקריים בין חברות הביטוח הינם בתקופת הפיצוי ובגובה הפיצוי לאורך אותה תקופה. נוסף לכך, ישנו הבדל בין חברות הביטוח בתקופת ההמתנה שנדרש לחכות בין הרגע שבו המבוטח מוכר בתור סיעודי ועד לקבלת התשלום הראשון.

 

מהו ביטוח סיעודי ולמה הוא חשוב
מהו ביטוח סיעודי ולמה הוא חשוב
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader