תפריט

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון יכולה לבוא לידי ביטוי במספר מקרים ובין היתר, אבחון לא נכון של מצב העובר או אי זיהוי של מום כמו גם טיפול לא מתאים לאישה בהיריון ללא התייחסות להיסטוריה הרפואית של אותה אישה. רשלנות רפואית בהריון יכולה להיות גם אי הפניה לבדיקות נחוצות ואפילו אי מתן הסבר מפורט לגבי חשיבותן של בדיקות מסוימות.

חובת הזהירות שחלה על רופאים במעקב הריון היא ברורה ואינה במחלוקת. לצד אי אבחון מומים, רשלנות בהריון יכולה להתגבש בעקבות גרימת נזק לאישה או לעובר במהלך בדיקה ומעקב.

 

רשלנות רפואית בהריון – תוך כמה זמן יש להגיש תביעה?

סוגיית ההתיישנות בגין רשלנות רפואית בהריון השתנתה מאד בעקבות פסק דין המר על השלכותיו בפסיקות מאוחרות לו (הלכת הסהר האדום). טרם פסק דין זה, תביעות רשלנות בהריון (הולדה בעוולה) היו מוגשות על ידי הילד באמצעות ההורים עד גיל 18 ורק מגיל זה החלה לרוץ תקופת ההתיישנות.

כלומר, ניתן היה להגיש תביעות עד שהילד הגיע לגיל 25. הפסיקה למעשה ביטלה את עילת התביעה בגין הולדה בעוולה, וכהשלכה מכך, עילת התביעה הפכה להיות של ההורים בלבד ומכאן שעל התביעה להיות מוגשת עד שבע שנים ממועד הלידה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

מתי קמה לנו עילת תביעת רשלנות רפואית בהריון ויש צורך בעורך דין רשלנות רפואית בהריון?

המקרה העיקרי שבו ניתן לתבוע רופא בגין רשלנות רפואית בהריון הוא מקרה שבו רופא יכול היה לאתר מום בעובר אשר סביר להניח שההורים היו מעדיפים להפסיק את ההיריון בגינו – ולא איתר אותו.

מי שאמור לקבוע מהו מקרה סביר שבגינו ההורים היו מפסיקים את ההריון ומהו מקרה שבו ההורים היו ממשיכים בהריון למרות המום, זה בית המשפט אשר דן בתביעה. מומים זניחים יחסית אשר האדם הסביר היה אומר שלא מפסיקים הריון בגינם, הם בדרך כלל מומים שבגינם לא ניתן לזכות בתביעה.

 

4 מקרים נפוצים של רשלנות רפואית בלידה

  1. אבחנה לקויה של מומים מולדים שניתן היה לאבחן בבדיקות האולטרסאונד.
  2. אי יידוע ההורים על האפשרות לבצע בדיקת סקר מורחבת.
  3. בדיקה לקויה של גורמי הסיכון הגנטיים, רשלנות בייעוץ הגנטי, אי הפניה לייעוץ גנטי.
  4. בדיקה לקויה של גורמי הסיכון של האם (גיל האם, סוכרת בהריון, ועוד).

 

תביעות בעקבות רשלנות רפואית בהריון הינן תביעות מורכבות בעלות אופי וגוון שונה משאר עולם הנזיקין. אם אתם חושדים שהיתה רשלנות במהלך ההריון ואשר בגינה נגרם נזק לילד שלכם, צרו עמנו קשר לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית. דבר ראשון מומלץ לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית בלידה שידע לייעץ, להעריך האם יש כאן קייס או לא ומהם הסיכויים לתביעה מוצלחת.

 

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח, נזיקין, רשלנות רפואית, לרבות רשלנות בהריון ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים.
  • בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
רשלנות רפואית בהריון
רשלנות רפואית בהריון
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader