תפריט

תביעות נגד ביטוח לאומי נכות כללית

אם יש לכם בעיה רפואית, גופנית או נפשית, תוכלו להגיש תביעות נגד ביטוח לאומי נכות כללית. כלומר, תבקשו מביטוח לאומי להכיר בכם עם נכות כללית ותוכלו לקבל הטבות שונות. ההטבות יכולות לבוא לידי ביטוי בקצבאות וגם בהטבות שונות כמו הטבות מס, הטבות רכישה ועוד. אם אתם זכאים להכרה כנכים, אל תוותרו על התהליך. הוא אולי נשמע מאיים אך בסופו יחכו לכם כל ההטבות שמגיעות לכם:

 

הגשת תביעות נגד ביטוח לאומי נכות כללית

כחלק מתהליך הגשת התביעה, יהיה עליכם לאסוף מסמכים שונים ולשלוח אותם לביטוח הלאומי:

  • טופס תביעה לנכות כללית: ניתן למצוא את הטופס באתר הביטוח הלאומי. בנוסף, באתר קיימים סרטוני הדרכה שיקלו עליכם למלא את הטופס.
  • מסמכים רפואיים: על מנת שיכירו בכם כנכים, עליכם להציג לוועדה הרפואית את המצב הרפואי שלכם. תוכלו לעשות זאת על ידי צירוף כל מסמך רפואי שיש בידכם. דאגו לצרף אישורים מרופאים מומחים, ממטפלים, תורים עתידיים לרופאים, הוצאות רפואיות, סיכומי ביקור במיון או במרפאות ועוד.
  • אם אתם שכירים, הגישו את 15 תלושי שכר אחרונים ופירוט על תשלום דמי מחלה מהמעסיק שלכם.
  • את אתם עצמאיים, וודאו כי הסטטוס שלכם מעודכן בביטוח הלאומי והגישו את השומות האחרונות שהגשתם למס הכנסה.
  • פירוט הכנסות שאינן מעבודה.
  • ייפוי כוח: אם בחרתם שעורך דין ייצג אתכם בתהליך התביעה לביטוח הלאומי, מלאו את סעיף 4 בטופס התביעה וצרפו ייפוי כוח מעורך דין.

 

זכאות לנכות כללית

לפני שאתם טורחים להגיש את התביעה לביטוח לאומי, בדקו כי אתם זכאים לנכות כללית. בכל מקרה של ספק, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה. להלן תנאי הזכאות, נכון לשנת 2022:

  1. תושב ישראל שעבר את גיל 18 ולא עבר את גיל הפרישה.
  2. תושב שאינו עובד, שכיר או עצמאי שההכנסות שלו לא עוברים את ה- 60% מהשכר הממוצע למשק.
  3. אם רופא מטעם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי קבע נכות בשיעור של 60% לפחות. זהו קריטריון שיכול להשתנות בהתאם לכמות הליקויים.
  4. תושב שבעקבות הנכות שלו לא יכול להשתכר או שכושר ההשתכרות שלו ירד באופן משמעותי.

 

תביעה נגד ביטוח לאומי להכרה בנכות כללית מגישים עם עורך דין

אין ספק שכל הגשת תביעה או התנהלות מול אחד הגופים במדינה, כמו ביטוח לאומי, מצריכה בירוקרטיה רבה. החוק מורכב מהרבה סעיפים ולעיתים מצריך הבנה מקצועית. לכן, אם אתם עומדים בפני הגשת תביעה לביטוח לאומי, התייעצו עם עורך דין מומחה בתחום.

לא רק שעורך הדין ילווה אתכם בתהליך ויעזור לכם עם כל נושא הבירוקרטיה, הוא גם יחתור להכרה מלאה בנכות שלכם ושתקבלו מכוחה את מירב ההטבות הקיימות. רבים מעדיפים להגיש את התביעה באופן עצמאי, במקרים מסוימים, זה עולה להם ביוקר.

רק תושבי ישראל מעל גיל 18 ועד גיל הפרישה זכאים לקבל קצבת נכות כללית. על התושב לא לעבוד או לקבל הכנסות נמוכות כשכיר או עצמאי ועל הוועדה הרפואית מטעם הביטוח הלאומי לקבוע אחוזי נכות בהתאם לרף שנקבע.

ישנן מספר דרכים להגשת התביעה לביטוח לאומי: שליחת המסמכים דרך הדואר, פנייה פיזית לסניף הביטוח הלאומי או באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי. ניתן להתקשר למוקד הטלפוני של הביטוח הלאומי לקבלת תמיכה ועזרה במילוי הטפסים מנציג שירות.

עליכם למלא טופס תביעה לנכות כללית, זהו הטופס העיקרי של התביעה. מלבד טופס זה, עליכם לצרף טפסים כמו: רשומות רפואיות, תלושי שכר (במקרה של שכירים) או רשומות שומה (במקרה של עצמאיים), אישור על ימי מחלה, פירוט על הכנסות שאינן מעבודה וייפוי כוח אם עורך דין מייצג אתכם בהגשת התביעה.

בהחלט. החוק מורכב ועורך דין המתמחה בנזקי גוף יודע כל מה שצריך לדעת בנושא. הידע והניסיון של העורך דין יוכל לשרת אתכם. עורך דין יעשה כל מה שביכולתו על מנת שביטוח לאומי יעניק לכם קצבת נכות כללית. מלבד זה, עורך דין יעזור לכם עם הבירוקרטיה ותהליך הגשת התביעה יהיה פשוט יותר.

תביעות נגד ביטוח לאומי נכות כללית
תביעות נגד ביטוח לאומי נכות כללית
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader