תפריט

אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים

אחד הביטוחים החשובים ביותר שחשוב לעשות הוא ביטוח אובדן כושר עבודה, אותו ניתן למצוא הן כפוליסת ביטוח פרטית והן במסגרת קרן הפנסיה וביטוח מנהלים. מהו ביטוח אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים? אילו כיסויים מציע הביטוח? ומה גובה הפיצויים שניתן לקבל? בשאלות אלו ונוספות נעסוק בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה – רשת הביטחון הכלכלית שלכם

תאונות, פציעות ומחלות הן רק חלק מהמקרים העלולים להביא לפגיעה במצבנו הבריאותי, כמו גם בכושר ההשתכרות שלנו. בכדי למזער את ההשפעות הכלכליות של מצבים אלו על חייכם, חשוב ומומלץ שיהיה לכם ביטוח אובדן כושר עבודה המתאים לצרכים והמטרות שלכם. אם אתם עדיין לא יודעים במה מדובר, כיצד לרכוש את הביטוח ולאילו סעיפים יש לשים לב במיוחד, כדאי יהיה להתייעץ עם גורם מקצועי ומומחה בתחום – עו"ד שי סולטן.

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להבטיח למבוטח קצבה חודשית במצבים בהם חלה פגיעה בכושר ההשתכרות של המבוטח. במסגרת הביטוחים הפנסיוניים, ניתן למצוא מגוון מסלולים המעניקים משקל שונה לרכיבי החיסכון, ביטוח שאירים ואובדן כושר עבודה, בהתאם לבחירת המבוטח.

 

מהו אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים?

לפני שנעסוק ברכיב אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים, כדאי שנכיר במעט את ביטוח המנהלים, המהווה את אחת מאפשרויות החיסכון הפנסיוני בישראל. במהלך השנים, שווקו מגוון תוכניות חיסכון ביטוח מנהלים וכיום, מסלול החיסכון המוצע בביטוח מנהלים הוא מסלול קצבתי, בו תשולם למבוטח קצבה חודשית בעת קרות אירוע ביטוחי.

אחד מהרכיבים הביטוחיים הקיימים בביטוח מנהלים, הוא ביטוח אובדן כושר עבודה, מסלול אותו המעסיק חייב לרכוש עבור העובד וזאת בשיעור הנדרש להבטחת 75% משכרו של העובד. חובת המעסיק להפריש למסלול ביטוח אובדן כושר עבודה חלה גם אם כתוצאה מכך הוא יידרש להגדיל את חלקו בהפרשות מעבר ל – 6.5% וזאת בלבד שסך העלויות למעסיק לא יעברו את הסכום של 7.5% מהשכר.

 

אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים – אילו פיצויים ניתן לקבל?

ככלל, פיצויי אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים מתחלקים לשני סוגי פיצוי עיקריים:

 

קצבה חודשית

קצבה חודשית בשיעור 75% מהשכר הממוצע (כאן כדאי לשים לב מהו השכר המבוטח בפוליסה, לפיו ייקבע הפיצוי) היא אפשרות הפיצוי השכיחה והמקובלת ביותר.

 

שחרור מתשלום פרמיות

באפשרות פיצוי זו, חברת הביטוח נכנסת לנעליהם של העובד והמעביד, כשהיא תשלם אחוז מסוים מהשכר, המהווה את חלקו של העובד (הפרשות לביטוח מנהלים בגין תגמולי עובד) ואת חלקו של המעסיק (תגמולי מעסיק ופיצויי פיטורים).

 

מהם הכיסויים המבוטחים במסגרת אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים?

במסגרת ביטוח מנהלים ניתן למצוא מספר כיסויים לאובדן כושר עבודה, אותם ניתן להתאים באופן אישי לצרכים והמטרות שלכם ולמעשה, ניתן לחלק את הכיסויים המוצעים ל – 4 סוגים:

 

אובדן כושר עבודה מלא

הכיסוי הבסיסי ביותר שניתן למצוא במסגרת אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים, שכן הוא מבטיח פיצוי רק במקרה של אובדן כושר עבודה בשיעור העולה על 75% ובהתייחס לכל "עיסוק סביר" (מונח הלקוח מהפוליסה).

 

אובדן כושר עבודה מורחב

בכיסוי אובדן כושר עבודה מורחב, ניתן יהיה לקבל פיצויים החל משיעור של 25% אובדן כושר עבודה, כששיעור הפיצויים עולה בהתאם לשיעור אחוזי אובדן כושר עבודה.

 

אובדן כושר עבודה מקצועי

כיסוי זה מרחיב את המונח "העיסוק הסביר", כך שהוא מתייחס לעיסוקו הספציפי של המבוטח בשנים האחרונות. כך לדוגמה, לא ניתן יהיה לדרוש מרופא להיות נהג וכן להפך. גם במקרה זה, שיעור אובדן כושר העבודה צריך לעמוד על סך 75% לפחות.

 

אובדן כושר עבודה מקצועי מורחב

אובדן כושר עבודה מקצועי מורחב הוא הכיסוי הנרחב ביותר, המשלב גם את האפשרות לקבלת תגמולי ביטוח החל משיעור של 25% אובדן כושר עבודה יחד עם הדרישה לעיסוק במקצוע הזהה לעיסוקו של המבוטח בשנים האחרונות טרם קרות האירוע הביטוחי.

 

כיצד נקבע שיעור אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים?

שיעור אחוזי אובדן כושר העבודה הוא המרכיב העיקרי בקביעת הזכאות לקבלת פיצויים מחברת הביטוח כשהערכת יכולתו של העובד לעבוד, הן בעיסוק סביר והן בעיסוק הזהה לתחום עיסוקו המקורי, נקבעת לרוב על ידי רופא תעסוקה מומחה, שיבחן את מצבו הבריאותי של הנפגע ואת הדרישות הרלוונטיות לעיסוק ובהתאם לכך, ייקבע שיעור אחוזי אובדן כושר העבודה.

חשוב לדעת, כי אין די באבחה רפואית לכשעצמה כדי לקבל את תגמולי הביטוח מחברת הביטוח בה נמצאת פוליסת ביטוח המנהלים שלכם, כשפעמים רבות, חברת הביטוח פועלת באופן עצמאי לשליחת חוקרים פרטיים בכדי לתעד את פעילותו ושגרת חייו של התובע ובמידה ואלה מתנהלים כרגיל, הרי שהדבר עלול להוות גורם מכריע בדחיית התביעה.

 

אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים – כדאי לדעת

תחת אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים ניתן למצוא מגוון מושגים ומונחים מקצועיים והנה כמה מהמושגים שבהחלט כדאי להכיר:

 

תקופת המתנה

במרבית פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה קיימת תקופה בה לא ניתן לתבוע את חברת הביטוח בגין אובדן כושר עבודה, תקופה המכונה 'תקופת המתנה' ונמשכת 3 חודשים מיום קרות האירוע הביטוחי.

 

פרנצ'יזה

פרנצ'יזה היא הרחבה בכיסוי אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים, המעניקה למבוטח פיצוי רטרואקטיבי (עד חודשיים) בגין תקופת ההמתנה בה המבוטח לא מקבל פיצויים מחברת הביטוח.

 

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה?

מעבר לעצם העובדה כי תהליך מימוש הפיצויים מפוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה הוא תהליך משפטי לכל דבר ועניין, הכרוך בהגשת תביעה כנגד חברת הביטוח בה אתם מבוטחים, הרי שהחשיבות של ייעוץ מוקדם עם עו"ד אובדן כושר עבודה נובעת מעוד מספר סיבות מרכזיות:

 

להגביר את סיכויי הצלחת התביעה

אין זה סוד כי חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם את הפיצויים המגיעים למבוטחים ונוטות להערים קשיים שונים בדרך ובכדי להתמודד בהצלחה מול חברות הביטוח ולהגביר את סיכויי הצלחת התביעה שלכם, כדאי שיהיה לצידכם עו"ד נזיקין מומחה בהתנהלות מול חברות הביטוח בכלל ובתחום אובדן כושר עבודה בפרט.

 

ליווי מלא לאורך כל התהליך

תהליך תביעת אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים הוא תהליך בירוקרטי וממושך בעיקרו, כשלאורך התהליך ישנן כמה נקודות מפתח בעלות השפעה על סיכויי הצלחת התהליך, כמו למשל חוות הדעת של הרופא התעסוקתי והגשת טפסי התביעה והמסמכים הרלוונטיים בצורה נכונה ומסודרת, כך שפנייה מוקדמת לעורך דין אובדן כושר עבודה, תעשה לכם סדר בתהליך ותסייע לכם לעבור אותו בצורה המהירה והיעילה ביותר ובמידה ואתם שוקלים להגיש תביעת אובדן כושר עבודה, צרו עימנו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם וללוות אתכם לאורך כל תהליך התביעה.

 

שאלות ותשובות בנושא אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים

ביטוח מנהלים הוא אחת מאפשרויות החיסכון הפנסיוני בישראל ואחד מהרכיבים הביטוחיים הקיימים בביטוח מנהלים, הוא ביטוח אובדן כושר עבודה, רכיב ביטוחי שנועד להעניק רשת ביטחון כלכלית  במצבים בהם חלה פגיעה בכושר ההשתכרות של המבוטח, שיקבל קצבה חודשית בהתאם לשיעור אובדן כושר העבודה וממוצע השכר השנתי של העובד שנפגע.

את הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים: קצבה חודשית (יכולה להגיע עד לשיעור 75% מהשכר הממוצע כרשום בפוליסת הביטוח) ושחרור מתשלום פרמיות (מצב בו חברת הביטוח נכנסת לנעלי המעסיק והעובד ומשלמת לעובד אחוז מסוים משכרו).

הכיסויים המבוטחים במסגרת אובדן כושר עבודה מתחלקים למספר כיסויים עיקריים: אובדן כושר עבודה מלא, אובדן כושר עבודה מורחב, אובדן כושר עבודה מקצועי ואובדן כושר עבודה מקצועי מורחב, כיסויים הנבדלים אחד מהשני באחוזי הפגיעה בכושר העבודה המזכים בקבלת פיצויים ובהגדרת "העיסוק הסביר". 

בכדי להתמודד בצורה יעילה ומוצלחת מול חברות הביטוח ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם,  מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין מומחה בתחום אובדן כושר עבודה, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם. 

 

אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים
אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader