תפריט

תאונת עבודה פגיעה בצוואר

פציעות צוואר במקום העבודה עשויות להשתנות באופן משמעותי בחומרה ובהשפעה, החל ממצבים יחסית קלים ועד למצבים חמורים יותר כמו נזק לעמוד השדרה הצווארי או פציעות עצבים. הבנת ההשלכות של פציעות כאלה, התהליך לבקשת פיצויים ותפקיד הסיוע המשפטי חיוני לעובדים שנפגעו. אז מאיפה מתחילים? עורך דין שי סולטן יכול לספק את המידע ולהציע עזרה מיידית

 

מהי תאונת עבודה שגורמת לפגיעה בצוואר?

הצוואר, בהיותו מבנה מורכב, רגיש לסוגים שונים של טראומה. הוא כולל שרירים, חוליות, עצבים ורצועות, שכולם יכולים להיות מושפעים מפעילויות הקשורות לעבודה. עמוד השדרה הצווארי, המורכב משבע חוליות, ממלא תפקיד מכריע בניידות ובתמיכה של הצוואר. הבלאי הרב ביותר, וכתוצאה מכך, הפציעות החמורות ביותר, מתרחשים בדרך כלל בין חוליית הצוואר הרביעית והשביעית.

 

חומרת תאונת עבודה פגיעה בצוואר

כאשר מדובר בפגיעות צוואר הקשורות בעבודה, לסוג העיסוק יש תפקיד משמעותי באופי ובחומרתה של הפגיעה. עובדי כפיים עלולים לחוות פציעות צוואר עקב עומס פיזי או תאונות, בעוד שעובדי משרד סובלים לעתים קרובות מבעיות צוואר עקב יציבה ממושכת, לקויה ומאמץ חוזר ונשנה.

 

פיצוי בגין תאונות עבודה שגורמות לפגיעה בצוואר

עובדים שחווים פגיעות צוואר עקב עבודתם זכאים בדרך כלל לפיצויים. פיצוי זה יכול להיות בצורת מענק נכות חד פעמי או קצבת נכות חודשית, והוא מותנה בכך שהפגיעה תוכר כקשורה לעבודה ובקביעת דרגת הנכות.

 

תנאים לקבלת פיצוי בגין תאונת עבודה פגיעה בצוואר

הזכאות לפיצוי תלויה במספר תנאים. ראשית, יש להכיר בפגיעה כפגיעה בעבודה. שנית, התביעה לקביעת דרגת נכות צריכה להיעשות תוך פרק זמן מסוים לאחר ההכרה בפגיעה כקשורה בעבודה.

עבור פציעות צוואר, היקף הפיצוי תלוי לרוב בדרגת הנכות שנקבעה. המוסד לביטוח לאומי מסווג דרגות נכות שונות בהתאם להשפעה וחומרת הפגיעה בצוואר. גם טרשת בעמוד השדרה הצווארי, מצב דלקתי כרוני, היא גורם בקביעת אחוזי נכות. חומרת המצב משפיעה על דרגת הנכות המוקנית, כאשר מקרים חמורים יותר מביאים לאחוזים גבוהים יותר.

 

משתנים המשפיעים על דרגת הנכות בגלל תאונת עבודה ופגיעה בצוואר

במקרים של חוסר יכולת להניע את עמוד השדרה הצווארי, דרגת הנכות יכולה להשתנות. חוסר תנועה מתון עלול לגרום לאחוזי נכות נמוכים יותר, בעוד שמקרים חמורים יותר כמו יציבות לא טובה או ליקויים בציר התנועה, עלולים לגרום לאחוז גבוה יותר. אחוזי הנכות הגבוהים ביותר שמורים למקרים הדורשים קיבוע של כל עמוד השדרה.

 

פסיקת פיצויים בגין אחוזי נכות אחרי תאונות עבודה ופגיעות בצוואר

הפיצוי הנפסק עבור כל אחוזי נכות משתנה. נפגעים בעלי דירוג נכות נמוך מ-9% אינם זכאים בדרך כלל לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. בעלי דירוג נכות בין 9%-19% זכאים למענק חד פעמי, בעוד שדירוג של 20% ומעלה מביא בדרך כלל לקצבת נכות חודשית.

 

השלבים של הגשת תביעת פיצויים בגין פגיעה בצוואר ותאונות עבודה

תהליך תביעת הפיצויים יכול להיות מאתגר, ולרוב כרוך בהליכים בירוקרטיים מורכבים והערכות רפואיות. מסיבה זו, העובדים עלולים להיתקל בקשיים בקבלת הזכויות המגיעות להם.

כאשר לא מרוצים מהחלטת הביטוח הלאומי בעניין הפיצויים, עומדת לעובדים אפשרות לערער. ניתן לפעול בהליך ערעור זה דרך בית הדין לעבודה, ולעתים קרובות יש יתרון לייצוג משפטי במהלך תהליך זה.

 

התפקיד של עורך דין במקרים של תאונת עבודה ופגיעה בצוואר

ייצוג עורך דין המתמחה בתאונות עבודה יכול להיות מכריע במקרים כאלה. עורך דין בעל מומחיות בתחום זה יכול לספק הדרכה חשובה, לבנות תיק חזק ולשפר את הסיכויים להצלחת הערעור. בכל מקרה של שאלה על הנושא, אפשר לפנות למשרד שלנו ונשמח לסייע.

 

שכיחות של תאונות עבודה ופגיעות בצוואר

בשנים האחרונות גוברת ההכרה בפגיעות צוואר בקרב עובדי משרד כנפגעי עבודה. פציעות אלו נובעות לרוב מישיבה ממושכת במצב מתוח, המובילה לנוקשות צוואר חוזרת ונשנית, צורך בתמיכה בצוואר וכאבים מתמשכים. מעבר לכך, יש לציין שתיקי בתי הדין לעבודה כרוכים יותר ויותר בתביעות של עובדי משרד הסובלים מפגיעות צוואר בשל סביבת עבודתם ותנאיהם.

 

לא בטוחים מה לעשות? בואו להתייעץ עם עורך דין

כדאי לכל עובד להבין את החשיבות של הבנת הזכויות של עובדים בנוגע לפגיעות צוואר. בין אם הפציעה היא תוצאה של עבודה פיזית או עבודה משרדית ממושכת, עובדים שנפגעו צריכים להיות מודעים לזכאותם לפיצוי ולתהליכים הכרוכים בתביעתם.

 

תאונות עבודה ופגיעות בצוואר – הגיע הזמן לטפל בזה

פגיעות צוואר במקום העבודה מהוות תרחיש מורכב עבור העובדים, הכרוך בשיקולים רפואיים, משפטיים ותעסוקתיים. זיהוי התסמינים, הבנת תהליך הפיצוי ופנייה לסיוע משפטי ורפואי מתאים, הם צעדים מכריעים עבור כל עובד שסובל מפגיעת צוואר כתוצאה מעבודתו. עם התפתחות מתמדת של מקום העבודה, במיוחד עם הגידול במקצועות המשרדיים, ההכרה והגישה לפציעות צוואר משתנות גם הן, ומחייבות מודעות מוגברת וגישה יזומה לנושאים בריאותיים הקשורים לעבודה.

 

שאלות ותשובות בנושא תאונת עבודה פגיעה בצוואר

לאחר פגיעה בצוואר במקום העבודה, חיוני לנקוט במספר צעדים מרכזיים כדי להבטיח טיפול נאות וכדי להניח את היסודות לכל תביעת פיצויים אפשרית. העדיפות הראשונה צריכה להיות קבלת עזרה רפואית, ללא קשר לחומרת הפציעה הנראית לעין. שלב זה חיוני לא רק מסיבות בריאותיות אלא גם לתיעוד הפגיעה לתביעות פיצויים. 

רצוי לדווח על הפגיעה למעסיק בהקדם האפשרי. דוח זה צריך להיות בכתב ועליו לפרט כיצד התרחשה הפציעה ואת האופי הספציפי שלה. תיעוד זה קריטי לכל תביעה עתידית. בנוסף, התייעצות עם עורך דין המתמחה בפציעות עבודה יכולה להועיל. במשרד של עורך דין שי סולטן יכולים להדריך אתכם בתהליך המשפטי ולהבטיח שזכויותיכם מוגנות.

הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי מעריכה את דרגת הנכות הנובעת מהפגיעה. להערכה זו יש חשיבות מכרעת בקביעת גובה וסוג הפיצויים. מעבר לכך, הפיצוי יכול להשתנות ממענק נכות חד פעמי ועד לקצבת נכות חודשית. 

סוג הפיצוי וגובהו תלויים בדרגת הנכות המוערכת. לדוגמה, דירוג נכות בין 9%-19% עשוי להביא למענק חד פעמי, בעוד שדירוג של 20% ומעלה עשוי להוביל לקצבה חודשית לכל החיים. במקרים בהם מעורבת רשלנות מעביד או אחריות צד ג', ניתן לתבוע פיצויים נוספים באמצעות הליכים משפטיים. 

 

תאונת עבודה פגיעה בצוואר
תאונת עבודה פגיעה בצוואר
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader