תפריט

תביעות נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע

תאונת אופנוע הינה אירוע מסוכן ביותר שעשוי לגרום לנזקים קשים לנפגע ואף, לעתים, למוות. כאשר נגרמים לאדם נזקי גוף בעקבות התרחשותה תאונת אופנוע – עולה הצורך בתביעות נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע. למעשה, הפיצוי שיתקבל יאפשר לרוכב האופנוע שנפגע לשלם על טיפולים רפואיים, סיוע בשיקום ועוד – זאת, על מנת שנוכל להשיב את חייו בחזרה למסלולם. נפגעתם בתאונת אופנוע? כדאי שתקראו. 

 

חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים

כאשר אדם חווה נזקי גוף בשל תאונת אופנוע – אזי שמדובר בתאונת דרכים. הלכה למעשה, כאשר ענייננו בתאונות דרכים, תקף חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים – הפלת"ד. בפועל, פרט לחריגים שיוצגו בהמשך, הנסיבות בהן התרחשה התאונה אינן רלוונטיות לצורך קבלת הפיצוי מטעם חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

כלומר, גם אם מדובר בתביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע שנובעת ממפגע בכביש, החלקה, או תאונת דרכים עם נהג אחר – יהיה נהג האופנוע מכוסה מבחינת הפיצוי על ידי הפלת"ד. יחד עם זאת, הכרחי שנהג האופנוע שהיה מעורב בתאונה יהיה רישיון על אופנוע וביטוח חובה בתוקף.

 

החריגים לחוק

כאמור לעיל, לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אשר מעניק פיצויי לנפגעי תאונות דרכים יש גם כמה חריגים שעליהם יש לתת את הדעת. ראשית כל, אדם שהיה מעורבת בתאונת דרכים כאשר אינו נושא רישיון נהיגה, לא יהיה זכאי לפיצוי מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

כמו כן, אדם שנהג ללא ביטוח חובה באופן מודע לא יהיה זכאי גם הוא לפיצוי מכוח החוק. לא זו אף זו, מי שגרם לתאונת האופנוע במכוון – למשל ניסיון דריסה, לא יהיה זכאי לקבלת פיצוי מכוח החוק.

 

ייחוד העילה

החל מן הרגע שניתנה לנהג האופנוע זכות תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים , לא עומדת לו עוד האפשרות לתבוע פיצויים על פי חוק אחר – כלומר, יש ייחוד עילה. הלכה למעשה, מדובר במצב, שלעתים, עשוי להיות בעייתי – זאת משום שבמקרים מסוימים, ייחוד העילה עשוי לגרום לכך שיקבל הנפגע פיצוי נמוך יותר.

מקרה של מוות מן התאונה

במקרה מצער בו נפטר נהג האופנוע שהיה מעורב בתאונת הדרכים; יקבלו התלויים שלו את הפיצוי מכוח חוק הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים.

 

הבעיה בחוק

בכפוף לפלת"ד – סכום הפיצוי הגבוה ביותר, אינו עולה על פי 3 מהשכר הממוצע במשק. כלומר, במידה והנפגע משתכר סכום גבוה מכך, אזי שהפיצוי יהיה פיצוי חסר עבורו.

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע – נסיעה ללא ביטוח

במקרה שנהג האופנוע היה ללא ביטוח חובה בתוקף בעת התרחשות תאונת האופנוע, הוא יוכל לתבוע פיצויים מכוח פקודת הנזיקין. הלכה למעשה, תביעה שכזו היא תביעה נזיקית שמטבע הדברים, מצריכה הצטיידות מוקדמת בחוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה לפגיעות אותן חווה הנפגע בתאונת האופנוע.

 

חשיבות יתרה בקבלת סיוע מעורך דין

כאשר מדובר בתביעה נזיקית עליה יתבצע דיון בבית המשפט, מומלץ כי הנפגע יצטייד בעורך דין מומחה בתחום דיני הנזיקין. הגעה לבית המשפט בהעדר עורך דין מקצועי, מנוסה ומומחה בתחום עשויה להקטין את הסיכוי כי יעשה עמכם צדק וכך, תרחיק מכם את קבלת הפיצוי הנכסף שיסייע לכם להחזיר את חייכם בחזרה אל מסלולם.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע – את מי תובעים?

נהג האופנוע נגרמו לו נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע צריך לתבוע את חברת הביטוח שביטחה, בביטוח חובה, את האופנוע שלו. יחד עם זאת, במידה ומדובר בהולך רגל שנגרמו לו נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע – יהיה עליו לתבוע את חברת הביטוח אשר מבטחת, בביטוח חובה, את נהג האופנוע שפגע בו.

 

גובה הפיצוי – תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע

חישוב הפיצוי בתביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע מושפעת מכמה רכיבים. בין רכיבים אלה, השכר של נהג האופנוע שנפגע, גובה הנכות שנקבעה לו בשל התאונה. הלכה למעשה, ישנם כמה ראשי נזק שיש לתת עליהם את הדעת – ביניהם, נזק מיוחד ונזק כללי.

 

נזק מיוחד

נזק מיוחד הוא למעשה נזק שהתגבש החל מהרגע התרחשה התאונה ועד למועד בו ניתן פסק הדין. בפועל, יש להוכיח את קיומו של הנזק המיוחד באמצעות הוצאות רפואיות שגובו בקבלות. על כן, הקפידו לאסוף כל קבלה המעידה על טיפול רפואי שקיבלתם. הלכה למעשה, אדם שהינו בעל הכנסה גבוהה יותר, יקבל פיצוי גבוה יותר.

 

נזק כללי

נזק כללי הוא למעשה נזק עתידי שעדיין לא התגבש במועד מתן פסק הדין, אך אפשר להעריך אותו. הלכה למעשה, בחישוב הנזק העתידי יש להתחשב בעיקר בגובה הנכות אשר תקבע לאדם שנפגע בתאונת האופנוע. כלומר, אדם שנקבעה לו, למרבה הצער, נכות גבוהה יותר, יקבל גם פיצוי גבוה יותר.

 

קיזוז פיצויים

חשוב לדעת כי במידה וקיבל הנפגע בתאונת האופנוע, בגין הנזקים שנגרמו לו, פיצויים מגורמים אחרים – יקוזזו הפיצויים הללו מן הפיצוי אשר נקבע שהוא זכאי לו מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. הלכה למעשה, לא מתאפשר כפל פיצויים בעד אותו ראש נזק.

יחד עם זאת, במידה והאדם שחווה נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע מבוטח בחברת ביטוח, לא יקוזזו הפיצויים שיקבל מטעם חברת הביטוח יחד עם הפיצויים מכוח החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

נפגעתי בתאונת אופנוע – מה לעשות?

כפי שמומלץ בכל תאונה אחרת, הקפידו לאסוף שמות ופרטים כמו פרטי הביטוח ותעודות זהות מכל שאר הנהגים אשר היו מעורבים בתאונת האופנוע; צלמו תמונות מן הזירה; במידה והיה רכב שפגע בכם, הקפידו לצלם גם אותו; תיעדו, ככל הניתן, את הנסיבות זירת האירוע; אספו שמות העדים שנכחו במקום; תיעוד שעת התרחשות האירוע וכל פרט אחר בהתאם לנסיבות עשוי להיות רלוונטי.

 

פנו לטיפול רפואי

כבר מיד לאחר שהתרחשה התאונה, הקפידו להגיע לקבלת טיפול רפואי – כבר בהזדמנות הראשונה אשר נקרתה בפניכם, הסבירו לגורם רפואי כי הייתם מעורבים בתאונת אופנוע; הקפידו לתאר לגורם הרפואי את הפגיעות שחוויתם וכי כל המידע אשר מסרתם תועד על ידי המטפלים.

חשוב מאוד לא להקל ראש בקבלת טיפול רפואי, קבלת טיפול רפואי בסמוך לתאונת האופנוע תחזק את התביעה שלכם בהמשך – מסמך רפואי המעיד על מצבכם הרפואי ביום התאונה מהווה מעין אסמכתא לכך הפגיעות אותן חוויתם הינן תוצאה של תאונת האופנוע.

 

דיווח למשטרה

הקפידו לדווח למשטרה על כך שהתרחשה תאונה וקבלו אישור מהמשטרה שבו יהיו רשומים שמותיהם ופרטיהם של שאר הנהגים שהיו מעורבים בתאונת האופנוע.

הקפידו על שמירת קבלות

שמרו על הקבלות בין אם קבלות המתעדות תיקונים ובין אם קבלות לצורך קבלת טיפול רפואי.

 

עורך דין תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע צריכה להיעשות באופן המקצועי ביותר, שכן תביעת נזקי גוף שתנוהל באופן חובבני עשויה להותיר את הנפגע עם פיצויים נמוכים שמגיעים לו ואף ללא פיצויים כלל. על כן, חשוב מאוד שנפגע בתאונת האופנוע ישכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע שיסייע לו בהחזרת חייו למסלולם התקין.

תביעות נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע
תביעות נזקי גוף בעקבות תאונת אופנוע
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader