תפריט

תאונת עבודה לעובד חדש

כאשר עובד מתחיל עבודה חדשה הוא ודאי מלא ציפייה והתרגשות לקראת התקופה החדשה בחייו. אך במקביל לכך, תאונות קורות כל הזמן ולפעמים בזמנים מאוד לא מתאימים. תאונת עבודה לעובד חדש היא ללא ספק תאונה שבאה בזמן בעייתי הן מבחינת התקדמות והשתלבות העובד בחברה והן מבחינת מימוש הזכויות שלו. אך למרות שמדובר בעובד חדש מגיעות לו זכויות וביחד נדע לדרוש ולקבל אותן. במה מדובר ואיך מקבלים? כל התשובות בהמשך.

 

תאונת עבודה

על מנת שתאונת עבודה לעובד חדש אכן תיחשב כזאת ראשית צריך להיות מדובר בעובד חדש שנפגע במהלך התאונה ושנית בתאונה שהתרחשה תוך כדי העבודה, כתוצאה מהעבודה או בדרך הלוך (וחזרה הביתה) לעבודה. חשוב להבין כי אם הייתה תאונה והייתה אופציה לפגיעה אך בפועל העובד לא נפגע ולכן לא נדרש ממנו להיעדר ממקום עבודתו, אין באמת עילה לתביעה תחת תאונת עבודה, ולכן דרוש לפחות יום היעדרות אחד כדי להתקדם בהליך.

 

ביטוח מפני תאונות עבודה

במדינת ישראל קיים המוסד לביטוח לאומי אשר מעניק ביטוחים לאזרחי מדינת ישראל בתמורה לתשלום חודשי יחסית נמוך בהתאם להכנסות. לכן כל מי שמבוטח באופן תקין בביטוח הלאומי ומועסק באופן תקין מבחינת הביטוח הלאומי, גם מבוטח מפני תאונות עבודה ובהתאמה יכול לתבוע סיוע מהביטוח הלאומי כשזאת מתרחשת. כמו כן, ישנם אנשים אשר בוחרים להוסיף ביטוחים פרטיים בחברות ביטוח ובמקרה של תאונה חשוב לממש גם מולם את הזכויות, אך בהמשך נתמקד בהליך מול הביטוח הלאומי.

 

היעדרות מהעבודה בשל התאונה

עובד חדש אשר נפגע במסגרת תאונת עבודה ונאלץ להיעדר מעבודתו בשל כך זכאי לקבל פיצויים שיסייעו לו להתמודד עם היעדר השכר. כלומר על כל יום (על פי תנאים מסוימים שנפרט בהמשך) שנעדר העובד הוא לא מוגדר ביום מחלה אלא ביום החלמה מתאונת עבודה והוא מקבל על כך תגמולים. גם אם נעדרתם לזמן קצר כנראה שמגיע לכם כסף ואנחנו כאן לסייע לכם לקבל את כל מה שמגיע לכם – הליכים אלו בהחלט במסגרת הניסיון והידע המקצועי שלנו וכדאי לנצל זאת.

 

דמי פגיעה

תאונת עבודה שגורמת להיעדרות מהעבודה מזכה את העובד, גם אם מדובר בתאונת עבודה לעובד חדש, בדמי פגיעה. דמי הפגיעה הם הביטוח של העובד שגם במקרה והוא יפגע במסגרת עבודתו הוא ימשיך לקבל כסף (במקרה זה מהמדינה) במקום המשכורת שהיה אמור לקבל.

 

תביעה לקבלת דמי פגיעה

על מנת לקבל את דמי הפגיעה נדרש העובד להגיש תביעה למוסד לביטוח הלאומי. הליך התביעה צריך לכלול הן פירוט על המצב הרפואי אשר מראה כי אכן העובד אינו יכול ללכת לעבודתו, והן פירוט אודות נסיבות התאונה. כל אלו לצורך הוכחה כי אכן נפגע העובד בתאונת עבודה ולכן הביטוח הרלוונטי צריך להיות מופעל. במהלך הליך התביעה אפשר לשלב ייצוג משפטי ואפילו כדאי. במשרד עו"ד שי סולטן יש לנו כבר מאות לקוחות מרוצים אשר ליווינו בהליכים אלו, מוזמנים להיות הלקוח הבא.

 

חישוב דמי פגיעה

דמי הפגיעה משולמים החל מיום מחרת התאונה ולמשך מקסימום 91 ימים. על כל יום היעדרות מקבל העובד דמי פגיעה. הגובה של דמי הפגיעה הוא 75 אחוזים מההכנסה החודשית הממוצעת של העובד בשלושת החודשים המלאים שקדמו ליום התאונה לחלק ל-90. כלומר העובד אמור לקבל בממוצע 75 אחוזים מההכנסה היומית הממוצעת שלו בשלושת החודשים הקודמים.

 

חישוב דמי פגיעה לעובד חדש

כאמור גובה דמי הפגיעה מחושב על פי השכר של שלושת החודשים האחרונים, אך עבור עובד חדש לא תמיד יש שלושה חודשים רלוונטיים לחשב מהם. לאור זאת, במקרה של תאונת עבודה של עובד חדש חישוב דמי הפגיעה שלו מסתמך על חוזה העבודה שנחתם בין המעסיק לעובד. השכר שנלקח לחישוב הוא השכר שהוסכם של שלושת החודשים שעתידים לבוא אחרי התאונה.

 

נכות מתאונת עבודה

בחלק מהמקרים תאונת עבודה לעובד חדש מסתכמת בכמה ימי היעדרות לצורך החלמה ובתביעה לקבלת דמי פגיעה. לצערנו מהרבה מקרים שכבר טיפלנו בהם לא תמיד בכך מסתכם המצב ואנשים עשויים למצוא עצמם עם פגיעות חמורות כתוצאה מתאונות עבודה. אם תאונת העבודה גרמה לנכות, לאחר התביעה לקבלת דמי הפגיעה, נדרש להמשיך להליך מתקדם לקבלת הכרה בנכות ובהתאמה הטבות נוספות מעבר לדמי הפגיעה שקיבל התובע.

 

תביעה לקבלת נכות

בדומה להליך קבלת דמי פגיעה, הביטוח הלאומי מבטח גם מפני נכות ועל מנת לממש ביטוח זה נדרשת תביעה נוספת. אנחנו מתמחים גם בייצוג בתביעות לקבלת נכות ומאמינים שתמיד אפשר להשיג את מירב הפיצויים המתאימים למקרה בעזרת הניסיון והידע שלנו. המטרה שלנו שהלקוח יקבל את ההכרה בנכות אך כאן לא נגמר ההליך, לאחר מכן נוודא גם שהוא יקבל את שיעור אחוזי הנכות המתאים ויממש את כל הזכויות הרלוונטיות.

 

התאמת שיעור אחוזי נכות

כחלק מהגשת תביעת נכות במקרה של תאונת עבודה לעובד חדש, יקבע לתובע שיעור אחוזי נכות. שיעור זה מתאים את הזכויות אשר מגיעות לעובד כדוגמת גובה התגמול החודשי שהוא עתיד לקבל במסגרת קצבת נכות או הטבות נוספות כדוגמת הטבות מס. גובה שיעור אחוזי הנכות משמעותי מאוד וחשוב לא להתייאש ולהתעקש על השיעור המתאים לפי חומרת המצב, זכרו, אתם לא לבד.

תאונת עבודה לעובד חדש מותירה עובדים רבים במצב לא ידוע ובאי נעימות מול המעסיק. בסופו של דבר מדובר בזכויות של אותו עובד ולכן חשוב מאוד לדרוש אותן ולא לוותר על פנייה לביטוח לאומי למימושן. על מנת לייעל את ההליך מומלץ להסתייע בייצוג משפטי, ואנחנו במשרד עורכי הדין שי סולטן כבר עסקנו במאות לקוחות קודמים עם תיקים קודמים ונשמח לסייע גם לכם.

 

שאלות ותשובות בנושא תאונת עבודה לעובד חדש

כל עובד אשר נפגע בתאונת עבודה ומבוטח בביטוח לאומי זכאי לקבל דמי פגיעה על ימי ההיעדרות שלו (עד 91 ימים). עבור עובד חדש ההבדל היחיד הוא אופן חישוב גובה דמי הפגיעה, אך הוא זכאי לדמי פגיעה גם אם עבד זמן קצר מאוד בחברה.

דמי פגיעה המשולמים בגין תאונת עבודה לעובד חדש משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי. על מנת לקבל אותם נדרש העובד להגיש תביעה אשר מפרטת על מצבו הרפואי שמונע ממנו לעבוד ועל הנסיבות הקשורות לעבודתו. לאחר שהביטוח הלאומי מאשר את התביעה ישולמו דמי הפגיעה לתובע.

בגלל שדמי הפגיעה מחושבים על פי ההכנסה הממוצעת בשלושת החודשים שקדמו לתאונה, עובד חדש יהיה עובד שאין לו ותק מספק לחישוב זה. כמו כן, תאונת עבודה היא תאונה אשר התרחשה במהלך עבודתו של הנפגע או כתוצאה ממנה כדוגמת בדרך הלוך וחזור.

במקרה של תאונת עבודה לעובד חדש, ובעצם לכל עובד, עורכי דין שמתמחים בתחום הם אלו שיכולים לסייע. כמו כן, תובעים מול הביטוח הלאומי יכולים להחליט לתבוע בעזרת ייצוג משפטי ולתת לאיש מקצוע לנהל עבורם את התביעה.

 

תאונת עבודה לעובד חדש
תאונת עבודה לעובד חדש

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader