תפריט

תביעת נזיקין בגין תאונת עבודה

תביעת נזיקין בעקבות אירוע תאונת עבודה

רבים מהעובדים במדינת ישראל לא מודעים לזכויותיהם במקרה של אירוע תאונת עבודה. מאמר זה יפרט עבורכם אילו אפיקים משפטיים עומדים לרשות נפגעי העבודה. לדוגמא- במקרה של תאונת עבודה, מעבר לזכויות המגיעות לנפגע העבודה מאת המוסד לביטוח לאומי, עומדת לנפגעי העבודה הזכות להגיש תביעת נזיקין נגד הגורם אשר התרשל וגרם לתאונת העבודה (במרבית המקרים מדובר במעסיק של נפגע העבודה אך לא רק).

חשוב לציין כי התביעה הנזיקית אינה מחליפה את התביעה למוסד לביטוח לאומי, ואין מניעה להגיש את שתי התביעות במקביל.

 

הגשת תביעה בפני המוסד לביטוח לאומי

נפגע עבודה זכאי להגיש תביעה לביטוח לאומי על מנת שיכיר בו כנפגע עבודה ולאחר מכן יש להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה. במסגרת תביעה לביטוח לאומי אין זה רלוונטי מי האשם לקרות התאונה. תביעה להכרה כנפגע עבודה אפשר להגיש עד 12 חודשים ממועד קרות התאונה. תביעה לדרגת נכות מעבודה יש להגיש תוך 48 חודשים לאחר שהתאונה הוכרה כתאונת עבודה.

הגשת תביעה כנגד המעסיק

ככל ואירוע התאונה אשר אירע בעבודה, קרה כתוצאה מהתרשלות של המעסיק ו/או אחד העובדים  אזי זכאי נפגע העבודה להגיש את התביעה נגד המעסיק או העובד. למותר לציין, כי במסגרת תביע זו יש בהחלט חשיבות לסוגיית האשמה לאירוע התאונה בעבודה, ועל נפגע העבודה להוכיח בתביעתו כי מעסיקו התרשל ובשל כך הוא אחראי על הנזקים שנגרמו לאותו עובד שנפגע.

חשוב מאוד לפנות לביטוח לאומי יחד עם עורך דין תאונת עבודה שכן המסמכים והטפסים אשר מולאו בביטוח הלאומי יכולים להשליך באופן משמעותי על התביעה הנזיקית. ניתן להגיש תביעה זו תוך 7 שנים ממועד אירוע תאונת העבודה.

חשוב לדעת כי גם עצמאיים אשר נפגעו בתאונת עבודה זכאים לפיצוי! עצמאי? פנה לעורך דין לתאונת עבודה לבדוק את זכאותך  לפיצויים.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

אחריות המעסיק באירוע תאונת עבודה

אחריות המעביד/ המעסיק כלפי עובדיו נובעת מכח פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), תש"ל 1970, ומכוח הפסיקה אשר קבעה בשורה של פסקי דין כי יחסי עובד מעביד מצמיחים חובת זהירות של המעסיק כלפיי העובד. במסגרת אחריות זו מוטל על המעסיק לנקוט בכל האמצעים הסבירים על מנת להגן על עובדיו מפני סיכונים המצויים במקום העבודה, אמצעים אלו צריכים למנוע אירועי תאונת עבודה ובכך למנוע נזקי גוף קלים כחמורים לעובדיו של המעסיק.

דוגמאות לאמצעי מניעה להגן על העובד מפני אירוע תאונת עבודה הינם: אספקת כלי עבודה בטיחותיים לסביבת העבודה, מתן הוראות בטיחות לפני ביצוע העבודה, להזהיר את העובד מפני סכנות צפויות בעבודה, פיקוח בעבודה ועוד.

יובהר, כי היוועצות עם עורך דין תאונות עבודה הינה חשובה והכרחית הן להליך מול הביטוח לאומי, הן להליך הנזיקי מול המעסיק וכלה בתביעות מכח פוליסות הביטוח הפרטיות של נפגע העבודה. חשוב לדעת שתביעת נזיקין נגד המעסיק יש להגיש יחד עם חוות דעת רפואית המעריכה את הנכות של נפגע העבודה, ולא להסתפק בהחלטות המוסד לביטוח לאומי.

עורכי הדין במשרדנו ייצגו בהצלחה מקרים רבים של תביעות תאונות עבודה, תביעות ביטוח בעקבות תאונות עבודה, תביעות אובדן כושר עבודה מקצועי, תוך השגת פיצויים גבוהים ומשמעותיים ללקוחות משרדנו. לתיאום פגישת ייעוץ עם עורך דין לתאונות עבודה ללא התחייבות, בנושא תביעה בגין תאונות עבודה, צרו עמנו קשר טלפוני או דרך הטופס באתר ונשמח לעמוד לשירותכם

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה במשפט מסחרי ובדיני ביטוח ונזיקין.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

תביעת נזיקין בגין תאונת עבודה
תביעת נזיקין בגין תאונת עבודה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader