תפריט

עורך דין תביעות נזיקין לעסק

רוב בעלי העסקים מבינים שכל נזק לעסק יכול לגרום לפגיעה משמעותית, כלכלית ולעיתים מהותית יותר לעסק. לכן, בעלי העסקים בוחרים לבטח את העסק שלהם בחברות ביטוח שונות וזאת על מנת לא לספוג הפסדים כלכליים במקרה של נזק. אם נגרם לעסק שלכם נזק, לא מומלץ לפנות לחברת הביטוח באופן עצמאי, שכרו עורך דין תביעות נזיקין לעסק ופעלו למען הזכויות שמגיעות לכם.

 

מה יכול להיחשב כנזק לעסק?

בתביעות נזיקין ההגדרה לנזק היא בפגיעה בהכנסותיו או בנכסיו של העסק כתוצאה מאירוע שהתרחש לאורך זמן או אירוע חד פעמי. ברור לכם שמדובר על נזקי רכוש אך לא רק. עם הזמן, חברות הביטוח מבינות כי נזיקין לעסק יכול להיגרם גם בעקבות פגיעות לא פיזיות, לדוגמה: שביתה, גניבת קניין רוחני, פגיעה בשמו הטוב של העסק ועוד.

 

מהו גובה הפיצויים שניתן לקבל?

כל עסק הוא שונה, המחזור שלו שונה, היקף הנכסים והציוד שלו שונה והוא בוחר לבטח את עצמו בפוליסה בהיקף שונה ותנאי הפוליסה יהיו שונים בהתאם. לכן, לא ניתן לקבוע מהו גובה הפיצויים שניתן לקבל מראש. השאיפה היא לקבל את מלוא הסכום שמכסה ומפצה על הנזק אך לא תמיד המצב כך.

עורך דין יידע לבצע את הבדיקות הנדרשות ולתת הערכה לסכום הפיצויים שניתן לדרוש על ידי תביעה. בנוסף, עורך דין יפעל על מנת שהעסק יפוצה באופן מלא על הנזק ויפעיל שיקול דעת לתביעות אפשריות נוספות בעקבות אותה מקרה נזיקין.

 

תביעה בבית משפט או תביעה לחברת הביטוח?

אם אתם מגישים תביעה כנגד אדם פרטי או חברה שגרמו במכוון או לא במכוון לנזק בעסק שלכם, התביעה צריכה להיות תביעה אזרחית והיא לפי פקודת הנזיקין, מדובר על תהליך מורכב שלוקח זמן. אם אתם מגישים תביעה לחברת הביטוח בה ביטחתם את העסק, אין צורך להתנהל בבית משפט אך גם פה מדובר על תהליך יחסית ארוך.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

עורך דין תביעות נזיקין לעסק הוא לא בגדר המלצה

לעומת אדם פרטי, יותר קשה לעסק לספוג נזק. מדובר על סכומים אחרים, בהיקפים שונים ולעיתים העסק אחראי על העסקה ופרנסתם של עובדים רבים וגם מאוד קשה לשמר ולפצות על הסכומים בהם הוא פועל. לכן, לא כדאי להשאיר את עתיד העסק ותיקון הנזק בידי בעלי העסק שלא מבינים באופן מקצועי את החוק.

עורך דין יוכל ללוות את בעלי העסק לאורך כל תהליך התביעה, הוא ידאג שסכומי הפיצויים שהעסק יקבל ישקפו את המציאות ויכסו את הנזקים ועלות תיקונם. בנוסף, הגשת תביעה מצריכה תהליך בירוקרטי לא פשוט שדורש איסוף מסמכים, בדיקות, התנהלות עם בעלי מקצוע, הצעות מחיר ועוד. אין ספק שעורך דין יהפוך את החיים שלכם לקלים יותר ואתם לא תהיו לבד בתהליך.

 

קיימים הרבה מקרים שיכולים לגרום לנזקים בעסקים, הנפוצים בהם יהיו: נזקים בעקבות שריפה, נזקים בעקבות מלחמה, נזקים בעקבות רטיבות או הצפה, נזקים בגין גניבה או פריצה ועוד. כמובן שהיקף הפיצויים שיינתן יהיה שונה בהתאם לסוג הנזק והעלות המוערכת שלו.

האם ניתן לדעת מראש מה יהיה גובה הפיצויים שיתקבל?

אם אדם פרטי או חברה גורמים לנזק, ניתן לתבוע אותם באופן פרטי בתביעה אזרחית ולדרוש מהם לשלם פיצויים על הנזק שגרמו. לעיתים, הנזק נגרם ואף אחד לא אשם, או שלא ניתן לתבוע את האשם. במקרים אלו, עסק יוכל לתבוע פיצויים רק מחברת הביטוח שביטחה אותו. לכן, אם עסק לא מבוטח בביטוח עסקים, הוא לא יוכל להגיש תביעה לפיצויים.

בדרך כלל, צריך לחכות לראות מה עלות תיקון הנזק ולכן צריך לבצע בדיקות והערכות שונות. גובה הפיצויים גם תלוי בהיקף הכנסות העסק ובנזק העתידי שיכול להיגרם לו וגם בהתאם לתנאי הפוליסה בו הוא מבוטח. ניתן לבצע הערכה לאחר המקרה שגרם לנזק אך סכום הפיצויים המדויק יקבע בסוף התהליך.

כן, כל אדם יכול להגיש תביעה לחברת הביטוח באופן עצמאי, כאשר מדובר על תביעה אזרחית מול אדם פרטי או חברה, צריך לשכור את שירותיו של עורך דין. לא משנה איזו תביעה בחרתם להגיש, עורך דין יקל עליכם את התהליך ויעזור לכם לממש את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם.

עורך דין תביעות נזיקין לעסק
עורך דין תביעות נזיקין לעסק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader