תפריט

פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא

ישנם מקרים רבים בהם עובדים מאבדים את כושר העבודה שלהם. פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא יוכלו לעזור לעובד להמשיך להתפרנס בכבוד. סכום הפיצויים אמור לעזור לעובד להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה שעומדת בפניו ואסור לו לוותר על הזכויות שמגיעות לו. אם איבדתם את כושר העבודה שלכם, המשיכו לקרוא:

 

פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא מביטוח לאומי

שימו לב כי יש הבדל בין נכות רפואית שנקבעת על ידי ביטוח לאומי, וועדה רפואית בודקת את המבוטח, לבין נכות תפקודית שמשפיעה על קביעת אובדן כושר העבודה. נכות תפקודית נבדקת על ידי פקיד התביעות בביטוח הלאומי על ידי מעבר על התיק הרפואי של המבוטח (ביחד עם רופא ונציג שיקום).

ניתן לקבל סוגים שונים של פיצויים מביטוח לאומי:

  1. דמי פגיעה – אם עברתם תאונת עבודה ולא הגעתם לעבודה במשך יותר מ- 12 ימים, תוכלו להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה. ניתן לקבל דמי פגיעה עבור מספר ימים מקסימלי של 91 ימים. אם לאחר מכן עדיין לא חזרתם לעבודה, תוכלו להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות.
  2. קצבת נפגעי עבודה – זוהי קצבה המשולמת על ידי הביטוח הלאומי במקרה בו העובד שנפגע מתאונת עבודה לא חזר לעבודתו לאחר 91 ימים.
  3. קצבת נכות כללית – זוהי קצבה המשולמת לכל עובד שנפגע בעבודתו כל עוד הוא עומד בקריטריונים שקבע המוסד לביטוח לאומי. אחוזי הנכות משתנים אם מדובר על נכות זמנית או קבועה.

 

פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא מקרן הפנסיה

על פי חוק, כל עובד מחויב להפריש כספים לחיסכון הפנסיוני, העובד יכול להפריש את הכספים באופן עצמאי או דרך מקום העבודה שלו. קרן הפנסיה (או מכשיר חיסכון פנסיוני אחר) מהווה ביטוח לכל דבר ועניין וחלק מהרכיבים שיש בו כוללים פיצויים בעקבות אובדן כושר עבודה.

אם הוכרתם עם אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי, תוכלו להגיש תביעה פרטית לחברת הביטוח ולקבל פיצויים. במקרים של אובדן כושר עבודה קבוע ותמידי, תוכלו לקבל סכומים כספיים בכל חודש מחברת הביטוח.

 

לפני הגשת התביעה למוסדות מתייעצים עם עורך דין

במאמר הצגנו את הגופים השונים שיכולים להעניק פיצויים כספיים במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי ומלא. אמנם אפשרי לקבל את הפיצויים אך אין הדבר אומר כי קל לקבל אותם. גם הביטוח הלאומי וגם חברות הביטוח הפרטיות מקשות מאוד עם התהליכים הבירוקרטים ועם תהליך ארוך של הגשת התביעה וצירוף מסמכים רבים.

אם אתם עומדים בפני הגשת תביעה לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא, פנו לעורך דין. הוא ייסע לכם להבין את היקף הפיצויים המוערך ויעזור לכם עם הבירוקרטיה. אין ספק שהחיים שלכם יהפכו לקלים יותר ותוכלו לוודא כי אתם באמת מקבלים את כל הזכויות להם אתם זכאים.

זה תלוי בסוג הביטוח בו אתה מבוטח וסוג אובדן כושר העבודה שנקבע לך. המוסד ביטוח לאומי משלם אחוז מסוים מתוך המשכורת הממוצעת שקיבלת לפני תאונת העבודה. חברות הביטוח הפרטיות משלמות בהתאם לאחוז הנכות התפקודית שקיבלת.

ניתן לקבל פיצויים ממוסד הביטוח הלאומי: דמי פגיעה, קצבת עבודה וקצבת נכות כללית. בנוסף, ניתן לקבל פיצויים מחברות ביטוח פרטיות שבהן התנהל הפנסיה של העובד. אם העובד היה מבוטח באופן פרטי בביטוח אובדן כושר עבודה, הפיצויים יכולים להיות גבוהים יותר.

באובדן כושר עבודה מלא, העובד לא יכול לבצע את עבודתו בכלל ולא לא יכול להתפרנס כלל. באובדן כושר עבודה חלקי, העובד יכול לבצע חלק מעבודתו (בהתאמות מסוימות או בהיקף שעות מופחת יותר) ולכן גם הפיצויים יהיו מותאמים.

באובדן כושר עבודה זמני, יש הערכה של תקופת זמן שאחריה העובד יוכל לשוב ולבצע את עבודתו. באובדן כושר עבודה צמית, העובד לא יוכל להמשיך את עבודתו לעד (בעקבות מגבלה או מצב בריאותי). כמובן שההבחנה ביניהם משפיעה על תגמולי הפיצויים שיתקבלו.

פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא
פיצויים בגין אובדן כושר עבודה חלקי ומלא
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader