תפריט

תביעה נגד מנתח פלסטי

מעוניינים להגיש תביעה נגד מנתח פלסטי? לימדו על החובה המוגברת שמוטלת על המנתח, ועל יחס בתי המשפט בתביעות אלו. כל זאת ועוד במאמר הבא.תחום הניתוחים הפלסטיים הינו תחום פרוץ המגלגל כעשרות מיליוני שקלים בשנה, כאשר ע רקע הפוטנציאל הכלכלי הטמון בתחום, רופאים רבים אשר אינם מנתחים פלסטיים בהכשרתם מבצעים ניתוחים ו/או טיפולים, תוך התרשלות חמורה בביצוע הטיפול.

למרבה הצער, תחום הפלסטיקה אינו מעוגן בחוק מסודר בישראל ומשכך הוא אינו מחייב את הרופאים לעסוק אך ורק בתחום התמחותם ומשכך מבחינה תאורטית אורטופד יכול לנתח ניתוח פלסטי על אף שאינו הוכשר לכך.

 

תביעה נגד מנתח פלסטי – יחס בתי המשפט לתביעות אלו

כידוע, ניתוח פלסטי לרוב הינו ניתוח אלקטיבי (ללא צורך רפואי דחוף), ועל כן בתביעות רשלנות רפואית, בתי המשפט נוהגים להתייחס לעניין האחריות בצורה חריפה יותר, שכן המצופה מאותו רופא המבצע את הניתוח הפלסטי לחוב במשנה זהירות תוך הסברת כלל הסיכונים והסיכויים והסיבוכים היכולים להיווצר מאותו ניתוח פלסטי.

עוד מצפה בית המשפט, כי המנתח הפלסטי יציג בפני המטופל את הסיבוכים האפשריים הקיימים באותו ניתוח פלסטי, לרבות התוצאה אשר מצפה המטופל מהניתוח.

חובה מוגברת שמוטלת על המנתח הפלסטי

דוגמא לחובה מוגברת שמוטלת על המנתח הפלסטי הינה קבלת הסכמה מדעת של המנותח.הסכמה מדעת משמעותה כי הרופא המנתח הסביר למטופל על התרחשות הניתוח סיכוניו וסיכוייו תוך הצגת כלל המידע הזה בטופס רפואי על חותם המטופל לאחר שהבין והסכים בדעתו לקבל את הטיפול מאותו מנתח.

יתרה מכך, סעיף זה בחוק כל כך משמעותי שמטופל הנכנס לניתוח זכאי לסרב לביצוע הניתוח ללא הסכמתו מדעת אם קיבל מהרופא הסבר וההסבר אינו מניח את דעתו.

 

אורטופד אשר התחזה למומחה עור – מקרה בוחן

בתביעה שהוגשה על ידי משרדנו נגד רופא אורטופד אשר התחזה למומחה עור ופלסטיקה בגין טיפול המסת שומן שכשל, אותו רופא חויב על ידי בית המשפט לפצות את לקוחת משרדנו בסך של 65,000 ₪ בגין צלקת מזערית בעכוז. תביעה נוספת הוגשה על ידי משרדנו נגד חברת פרופורציה בגין ניתוח להצרת היקפים שכשל וגרם ללקוחה צלקות וזיהומים חמורים.

חשוב לדעת, כי תביעת רשלנות רפואית נגד מנתח פלסטי יש לבסס ולגבות באמצעות חוות דעת של מומחה רפואי בתחום, לרוב באמצעות חוות דעת של מומחה לכירורגיה פלסטית. חוות דעת זו תגדיל את סיכוייכם לקבלת פיצויים בגין הטיפול הכושל שעברתם. יחד עם זאת חשוב לדעת כי לא כל אי הצלחה בניתוח מהווה רשלנות רפואית ויש לבחון כל מקרה לגופו ונסיבותיו שלו.

 

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.
תביעה נגד מנתח פלסטי
תביעה נגד מנתח פלסטי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader