תפריט

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

מחפשים מידע על רשלנות רפואית בניתוח פלסטי? בעמוד זה, נסקור את ההבדלים בין סוגי הניתוחים, על הזכות לפיצוי בגין ניתוח כושל וסוגי הרשלנות הנפוצים, ועוד.

ניתוח פלסטי הנו הליך כירורגי שמטרתו לשנות גודל או מראה של איברים בגוף האדם. הניתוח הפלסטי יכול להיעשות ללא צורך רפואי, שאז מדובר בניתוח אלקטיבי המתבצע מסיבות אסתטיות ולעיתים ניתוח פלסטי נעשה מסיבות רפואיות (לדוגמא שחזור שד לאחר כריתה בעקבות סרטן, שחזורי כוויות ועוד).ישנם סוגים רבים של ניתוחים פלסטיים, בין היתר, בחזה (הגדלה, הקטנה או הרמת חזה), באזור הפנים (ניתוח אף, מתיחת פנים ועוד), באזורי ירכיים ועוד.

 

ההבדל בין הניתוחים הפלסטיים לרגילים מבחינת בית המשפט

ההבדל המהותי בין ניתוחים פלסטיים, כמו ניתוח מתיחת פנים או ניתוח אף, לניתוחי "אין ברירה" מסיבות רפואיות, הינו בהיותם לא דחופים ועשייתם מתוך רצונו של המטופל אשר במקרה זה הוא נתפס כלקוח. אי לכך, חשובה הסכמתו לניתוח על כל פרטיו וסיכוניו ובתי המשפט נוטים לראות בחומרה הטעיית מטופל עקב הענקת מידע שגוי בניתוחים פלסטיים.

בדומה לכל ניתוח, גם ניתוחים פלסטיים מחייבים חתימה בכתב על טופס הסכמה מדעת כפי שעולה מחוק זכויות החולה.טופס ההסכמה זה חייב להכיל את כל המידע הרפואי הרלבנטי לניתוח לרבות הסיכונים הכרוכים בו, סיכויי הצלחתו, תופעות הלוואי ותקופת ההתאוששות. כמו כן, על הרופא להציג בפני המטופל שלפניו גם את החלופות האפשריות לטיפול.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

הזכות לפיצוי כספי בשל ניתוח פלסטי כושל

ניתוחים פלסטיים הופכים יותר ויותר שכיחים עם הזמן. הגורם המבדיל ניתוח פלסטי מיתר הניתוחים הנו, בדרך כלל, היעדר צורך רפואי בביצועו. הבדל מהותי זה מטיל, חובת זהירות מוגברת של המנתח הפלסטי ביחס למנתחים באירועים רפואיים דחופים. בעיקר הכוונה לחובה למסור למטופל מידע נרחב אודות הניתוח המוצע, סיכויי ההצלחה ועוד.

 

החובה לבצע הניתוח בדרך מקובלת ובמיומנות סבירה

על הרופא מוטלת חובה לבצע הניתוח במיומנות ובזהירות הנדרשת.  כמו בכלל הנושאים הנוגעים לרשלנות רפואית, יש לבחון כל מקרה לגופו, שכן לא כל טעות תיחשב לרשלנות רפואית בניתוח פלסטי. הדרך להוכיח בבית המשפט כי המנתח הפלסטי התרשל, היא באמצעות חוות דעת של מומחה לכירורגיה פלסטית שמצא כי המנתח הפלסטי פעל בצורה לא מקובלת ובמיומנות בלתי סבירה.

 

4 סוגי רשלנות רפואית נפוצים בהקשר של ניתוחים פלסטיים

  1. רשלנות רפואית בניתוח פלסטי ואי הסכמה מדעת של המנותח הפלסטי (רשלנות רפואית המתבטאת באי מתן מידע מלא אודות הסיכונים של הניתוח הפלסטי).
  2. רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – ביצוע ניתוח פלסטי על ידי רופא שאינו מומחה לכך.
  3. רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – ביצוע רשלני של שלב הבדיקות המקדימות לניתוח ו/או היעדר סקירה של היסטוריה רפואית רלבנטית.
  4. רשלנות רפואית במעקב שלאחר ביצוע ניתוח פלסטי – רופא שמתרשל ומפר את חובתו לבצע מעקב רפואי אחר המנותח בתום ההליך הכירורגי.

 

עורך הדין רשלנות רפואית בניתוח פלסטי ידאג לקבל את תיקו הרפואי המלא של המנותח, ויפנה את המסמכים והצילומים הרלבנטיים למומחה רפואי, על מנת שאותו מומחה יעריך האם אירע מקרה רשלנות רפואית בניתוח פלסטי.

 

  • משרד עו"ד שי סולטן מתמחה בדיני ביטוח ונזיקין, רשלנות רפואית ובמשפט מסחרי.
  • האמור לעיל הינו בגדר טור אישי, ואינו מהווה עצה כזו או אחרת לקוראים. הפועל על סמך האמור בטור, עושה זאת על אחריותו בלבד.
  • האמור לעיל כתוב בלשון זכר, אך מתייחס לשני המינים.
  • אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף ליעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

 

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי
                                                                                          רשלנות רפואית בניתוח פלסטי

 

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader