תפריט

סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם

החיים בבניין משותף מייצרים ממשק רחב בין השכנים בשלל סוגיות. הסיטואציה בבית המשותף עשויה להיות לא פשוטה וסכסוכים עשויים לבוא לידי ביטוי בנושאים כמו נזילות, רטיבות ונזקי מים מהליקויים הנפוצים שבתחום נזקי הרכוש. נזילות ורטיבות במבנה אינם רק מטרד אלא  יכולים להיות סכנה של ממש. כל מה שצריך לדעת על סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם במאמר שלפניכם.

 

פוטנציאל נזק ממשי

במצב בו יש רטיבות בקיר או בתקרה כתוצאה מנזילה אצל השכן, הדבר עשוי לגרום לנזקים משמעותיים של ממש. בשונה מסכסוכי שכנים אחרים, לא מדובר רק בחוסר נעימות, אלא גם בפגיעה ממשית ברכוש השכן תוך אפשרות של סיכון לבריאותו. בשל כך, שלא כמו בסכסוכים אחרים בהם רצוי להבליג על מטרדים שיוצרים השכנים בנזקי רטיבות כדאי לטפל במהירות.

 

פקודת הנזיקין

הבסיס המשפטי לתביעות סכסוך שכנים סביב הנושא של סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם הינו רשלנות כפי שזו מעוגנת בפקודת הנזיקין. על מנת לזכות בתביעה מעין זו, השכן שנפגע נדרש להוכיח כי מקור הנזילה הגורמת לו את הנזק הינו מדירת השכן וכי לאותו שכן קיימת החובה החוקית לתקן את הנזק.

 

העברת נטל הראיות

כאשר מדובר בדירות הממוקמות אחת מעל השנייה, יכול התובע להסתייע בעקרון המשפטי הקובע כי, “הדבר מדבר בעד עצמו” ולהעביר את נטל הראייה לנתבע. הדבר הופך למורכב כאשר הדירות חולקות קיר משותף בו עובר צנרת של מערכות הבניין וכאשר מקור הנזילה מגג הבניין ויש בעיות איטום שבאחריות משותפת של הדיירים.

 

זיהוי המפגע סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם

בעיות רטיבות הן ליקויים דינמיים אשר נוטים להתפשט ככל שהטיפול בהם מתעכב. ככל שהשכן לא יטפל בבעיה במהירות, ההיקף וההשפעה של הליקויים עשויה להחמיר. חשוב עם ההופעה הראשונית של רטיבות, לזהות את מקור הליקוי ולטפל בו בהתאם לשאלה אם הוא נובע אצל אחד השכנים, ברכוש המשותף או לחלופין מהדירה שבה מופיע הליקוי.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

חובת זהירות

ישנה חובת זהירות באיתור ובזיהוי הבעיה ויש להיעזר תחילה באיש מקצוע עם הציוד המתאים והאמצעיים הדרושים לצורך איתור מקור הרטיבות או הנזילה שמהם נובע הליקוי. לפני פנייה לאפיקים משפטיים יש לנסות לפתור סכסוך שכנים מעין זה תוך שיתוף פעולה ורצון טוב. לשם כך כדאי להסכים על הזמנת איש מקצוע מוסכם לזיהוי הבעיה והמקור לה.

 

סיכום סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם

לסיכום הנושא, במאמר זה דנו בנושא של סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם בהרחבה. חשוב להסתייע בעורך דין לצורך ייצוג בהליך של תביעה, הן בצד התובע והן בצד ההגנה. הדבר חיוני בצד התובע על מנת לעמוד ברף ההוכחה המוטל על כתפי התובע ולהפך. שיתוף הפעולה של העורך דין המלווה עם גורמי מקצוע מגדיל את סיכויי ההצלחה בהליכים המשפטיים.

 

שאלות ותשובות בנושא סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם

ההליך המשפטי במקרה של סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם עשוי להתנהל באחת משתי דרכים. הדרך הראשונה הוא שהמפקח על הבתים המשותפים ימנה מומחה מטעמו לבדוק את הדירה ואת הבניין והוא יקבע את מקור הרטיבות ואת האחראי לתיקונו, תוך פיקוח על תיקון הליקויים. הדרך השנייה היא שלאחר שהמומחה יקבע את הגורם האחראי ואופן התיקון המפקח ייתן פסק דין לתיקון הליקויים.

יש להיעזר במומחה לאיתור נזילות, על מנת שהוא יבצע את כלל הבדיקות הנדרשות. עליו למעשה לשלול את האפשרות שחדירת המים הינה מהרכוש המשותף או מדירת התובע. לשם ביסוס התביעה, יש לקבל ממנו חוות דעת אשר תקבע את המקור לבעיות הרטיבות, דרכי תיקונן והעלויות הנלוות לכך.

במסגרת סכסוך שכנים סביב נזילה ורטיבות, הגשת תביעה משפטית כנגד השכן הלא נכון או בהתבסס על טענות לא מבוססות עשויה להוביל לתביעה נגדית ולהפסד כלכלי. במידה והפניות לבעל הדירה שאצלו מקור הנזילה לפי בדיקת המומחה לא הועילו, יש להגיש תביעה למפקח על רישום המקרקעין.

בהעדר הסכמה מצדו של השכן, לא ניתן יהיה לבצע בדיקות מקיפות. חשוב לקבל ליווי משפטי במקרה שכזה ולהסביר לשכן הבעיתי את ההשלכות של סירובו בכל הנוגע להחמרת הנזקים והגשת תביעה המאופיינת בחוסר ודאות. בחירה משותפת של המומחה עשויה לסייע לעיתים.

סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם
סכסוך שכנים נזילה רטיבות וכל מה שביניהם
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader