תפריט

בקשה לפיצוי כספי במצב סיעודי

כשאדם שרכש פוליסת ביטוח סיעודי, הוא עושה זאת במטרה לקבל סיוע כספי, אם וכאשר הוא יהפוך לסיעודי. משכך הדבר, מוגשת בקשה לפיצוי כספי במצב סיעודי. אחרי שהבקשה מאושרת, ואחרי שהמבוטח עובר את כל השלבים הנדרשים, הוא מקבל סיוע כספי. המטרה של הסיוע היא לשפר את איכות החיים של המבוטח, ולאפשר לו לשמור במידת האפשר על העצמאות שלו.

זאת, בין אם המבוטח חי בקהילה, שזה אומר למעשה בביתו ובקרב משפחות, ובין אם הוא חי בבית אבות. איך יודעים שהגיעה העת להגשת בקשה לפיצוי כספי? מהם השלבים בדרך לאישור הבקשה? על מה חשוב להקפיד בעת ההגשה שלה? מה התפקיד של עורך דין לתביעות ביטוח בדרך לקבלת הקצבה? להלן התשובות.

 

איך יודעים שהגיעה העת להגשת הבקשה לקצבת סיעוד?

מועד ההגשה של הבקשה לקבלת קצבת פיצוי כספי, צריכה להתבצע כאשר המבוטח מגיע למצב שבו הוא איננו יכול להתנהל באופן עצמאי, עם זאת, אישור התביעה מותנה במבחן תלות, שאותו יעבור המבוטח כחלק מהליך האישור של הקצבה. מאחר שאין כל הגבלה במספר הבקשות לפיצויים כספיים בעקבות מצב סיעודי, הרי שאפשר להגיש תביעה כשהמצב הופך למאתגר.

יחד עם זאת, כדאי ואפילו צריך להסתייע באיש מקצוע, שזה אומר בעצם עורך דין מיומן המכיר את התחום. עורך הדין יכול לקבוע את סיכויי ההצלחה של התביעה ולסייע בהגשה שלה.

 

מהם השלבים בדרך לאישור התביעה

השלב הראשון בדרך לקבלת הקצבה הנדרשת הוא מילוי הטפסים המתאימים. כל חברת ביטוח מפרסמת טפסים ספציפיים שלה, ואין טפסים זהים לכלל החברות בשוק. אחרי שהטפסים מולאו בצורה המדויקת ביותר, חשוב לצרף גם מסמכים בהתאם לדרישות. בשלב הבא, החברה המבטחת תשלח בוחן מטעמה, שיבחן את מידת התלות של המבוטח.

ככל שהתלות שלו גבוהה יותר בסביבתו, כך יגדלו הסיכויים לאישור הקצבה.   עם זאת, כבר בשלבים הראשונים כדאי לפנות לשירותיו הטובים של עו"ד לתביעות ביטוח סיעודי. עורך הדין ילווה את התהליך כבר מתחילתו. הוא יוודא שהטפסים ממולאים כהלכה, ושכל המסמכים הנדרשים אכן צורפו. בהמשך, הוא ילווה את המבוטח במהלך בדיקת התלות ועד לקבלת הקצבה.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

על מה חשוב להקפיד בעת הגשת התביעה?

באופן עקרוני, יש שני מרכיבים חשובים בדרך לקבלת הקצבה. המרכיב הראשון הוא פרוצדוראלי, שזה אומר מילוי נכון של הטפסים, וצירוף כלל המסמכים הנדרשים. ככל שהשלב הזה מתבצע בצורה מדויקת יותר, כך מתקצרת הדרך לקבלת הקצבה. המרכיב הנוסף הוא מבדק התלות, שמתבצע על ידי הנציגים המקצועיים המורשים של החברה המבטחת. ביצוע מבחן התלות הוא חשוב, ובעקבותיו מגיע הדו"ח של הבודק.

עו"ד מקצועי ומיומן המלווה את התובעים ומכיר על בוריו את התחום, יקפיד על כך שהדו"ח שייכתב בסיכומו של עניין אכן יתאים למצב ויאפשר לתביעה להמשיך ולהתגלגל קדימה.גם בנושא זה של הגשת בקשה לפיצוי כספי במצב סיעודי – משרד עו"ד שי סולטן ישמח לסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציג ממשרדנו יצור עמכם קשר בהקדם!

ההחלטה על המועד להגשת הבקשה היא סובייקטיבית. עם זאת, יש כמה אמות מידה שצריך לבחון: האם יש שינוי לרעה בתפקוד של המבוטח? האם התלות שלו בזולתו היא מוגברת? האם יש פעולות בסיסיות שאותן הוא איננו יכול לבצע בכלל? אם התשובות לשאלות הללו הן חיוביות, כדאי לבחון ברצינות הגשת תביעה לפיצוי כספי במצב סיעודי.

מעבר למילוי הטפסים בהתאם לחברת הביטוח שאצלה נרכשה הפוליסה, חשוב לצרף מסמכים המעידים על מצבו הרפואי או המנטלי של המבוטח. ככל שהמסמכים מפורטים יותר, וככל שמצבו הפיזיולוגי או המנטלי של המבוטח הוא קשה יותר, כך הסיכויים לכך שהתביעה תיענה בחיוב הם גבוהים יותר. זאת, כמובן, בכפוף לבדיקה יסודית של נציב חברת הביטוח.

התביעה לחברת הביטוח יכולה להיות מוגשת על ידי המבוטח עצמו, או על ידי בני משפחתו או מי שמשמשים כאפוטרופוסים שלו. אם המצב של המבוטח מבחינה פיזיולוגית איננו טוב, אבל מצד שני היכולות הקוגניטיבית שלו סבירות, הוא בהחלט יכול להגיש את התביעה. יחד עם זאת, במרבית המקרים המצב איננו כזה. היכולות הפיזיולוגיות של המבוטח נפגעות במקביל ליכולות המנטליות שלו, כך שמי שמגיש את התביעה הם, לרוב, בני המשפחה או האפוטרופוסים.

לכאורה, כל מבוטח או בני המשפחה שלו יכולים להגיש את התביעה בכוחות עצמו יחד עם זאת, מדובר בהרבה מאד ניואנסים שמגישי התביעה עלולים להחמיץ אותם, ודווקא הם חשובים לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

 

בקשה לפיצוי כספי במצב סיעודי 
בקשה לפיצוי כספי במצב סיעודי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader