תפריט

תביעות סיעוד – עשה ואל תעשה

הגשת תביעת סיעוד היא ההזדמנות של מי שרכש בעוד מועד פוליסת ביטוח כזאת, להיעזר בה בעת הצורך. עם זאת, גם כאשר קיימת פוליסת ביטוח כזאת, זה לא אומר בהכרח שחברת הביטוח תעביר למבוטח את הקצבה המגיעה לו. לפני הענקת הקצבה, תנסה חברת הביטוח להוכיח שהתובע עדיין מתפקד, ברמה כזאת או אחרת של עצמאות.

בשורות הבאות נביא לידיעת הקוראים פעולות בנושא תביעות סיעוד – עשה ואל תעשה. מתי כדאי וצריך להגיש תביעת סיעוד? על מה חשוב להקפיד וממה חשוב להימנע? מתי ולמה חשוב להסתייע בעורך דין? להלן כל התשובות.

 

מתי כדאי וצריך להגיש תביעות סיעוד?

הגשת תביעה לקצבת סיעוד, צריכה להיות  מוגשת כאשר נשוא התביעה במצב שבו הוא לא מסוגל לבצע פעולות יום יומיות משמעותיות. פעולות אלה הן לב ליבה של השגרה. לשבת, לקום, לשרוך את הנעלים או ללבוש מכנסיים. ככל שאדם לא יכול לבצע פעולות אלה, הוא זכאי, ואפילו חייב להגיש באמצעות עו"ד תביעות סיעוד לחברות הביטוח או למוסד לביטוח לאומי.

יחד עם זאת, יש בכך משום מלכוד מסוים. אם אדם מגיש תביעה עבור עצמו, האי שלכאורה יש סיכוי שהוא יכול לבצע את הפעולות. מנגד, אם הוא מנוע מלבצע אותן, הוא לא יכול להגיש את התביעה. לפיכך, חשוב לדאוג שיהיה מי שיגיש את התביעה במקרה הצורך.

על מה חשוב להקפיד בהגשת תביעה לקצבת סיעוד?

בשורות להלן נביא הסבר קצר על כל אחת מהפעולות שיש לבצע כהלכה, על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת הקצבה:

  1. מילוי טפסים: חשוב למלא את טפסי התביעה בצורה נכונה. הטפסים מכילים שדות חובה, שאת כולם יש למלא. בנוסף, הטפסים כוללים שאלות שונות שיש להשיב עליהן . גם כאן, חשוב להשיב או לסמן את התשובות הנכונות. אם יש משהו לא ברור בטפסים, ההמלצה החד משמעית היא לא לדלג עליו, אלא להתייעץ עם בעל מקצוע להשלמת מילוי הטפסים. ככל שהטפסים ימולאו כנדרש,
  2. צירוף מסמכים: יש לצרף מסמכים רלבנטיים, שיעולים לסייע בהוכחת הצורך של המטופל בקצבה. מסמכים רפואיים, תוצאות בדיקות, חוות דעת רפואיות, צילומי רנטגן או MRI וכל מסמך רפואי שקשור לתביעת הקצבה.
  3. ייפוי כוח: מומלץ לייפות את כוחו של מאן דהו להגיש את התביעה, אם נשוא התביעה לא יוכל לעשות זאת בבוא העת. מיופה הכוח יכול להיות קרוב משפחה או אדם אחר. מיופה הכוח יכול להיות גם עורך דין או נוטריון שאמון על המבוטח.

רצוי מאוד שמגיש התביעה יעשה זאת בליווי עורך דין לתביעות ביטוח סיעודי. זאת במטרה לשפר ככל שניתן את הסיכויים להשגת התוצאות הרצויות.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

ממה צריך להימנע כשמגישים תביעות סיעוד?

חשוב מאוד להימנע ממילוי רשלני של טפסים. כמו כן חשוב שלא להשמיט אף מסמך נדרש. שכל הדברים הללו משרתים את החברה המבטחת ומאפשרים לה להימנע מלשלם קצבה, או לכל הפחות לדחות את התשלום שלה.

 

לסיכום

גם בנושא זה – משרד עו"ד שי סולטן ישמח לכוון ולסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציגי משרדנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

תביעות סיעוד חייבות להיות מוגשות מוקדם ככל האפשר\ אחרי שהתברר שהמבוטח איננו יכול לקיים שגרת חיים תקינה. השגרה נמדדת בפעולות ספציפיות כדון לקום, לשבת, לשרוך נעלים ומספר פעולות אחרות. כיוון שאין הגבלה על מספר התביעות האפשריות, אפשר להגיש את התביעה סמוך לזמן שבו מתבררות המגבלות הפיזיולוגיות של המבוטח.

התביעה יכולה להיות מוגשת באמצעות עורך דין או מיופה כוח אחר, או על ידי הילדים. ההמלצה החד משמעית שלנו היא למנות מראש מיופה כוח, שיוכל להגיש את התביעה ללא דיחוי, אם וכאשר המבוטח מגיע למצב סיעודי. כמו כן, המבוטח צריך להשאיר מסמך המפרט את הכיסויים הביטוחיים שלו במקום גלוי וידוע מראש.

לכל מבטח יש טפסים ייעודיים שלו להגשת תביעות. חשוב לוודא מראש אילו טפסים יש למבטח הספציפי שלכם. כדאי ללמוד את הטפסים לפני שממלאים אותם, על מנת להבין בדיוק מה החברה המבטחת דורשת. אי אפשר בשום פנים למלא טופס כזה, אם לא מבינים את הרציונל מאחוריו. במרבית המקרים ניתן להוריד את הטפסים מאתר החברה.

חברות ביטוח ממהרות בדרך כלל לגבות את התשלום החודשי, אבל מצד שני משתהות בבואן לשלם את הפרמיות המובטחות. עורך דין מיומן יסייע לתובעים להתגבר על כל מכשול ולזרז ככל שניתן את קבלת הכספים המגיעים למבוטח כדין. עורך הדין מלווה את המבוטח לאורך כל הדרך – החל במילוי הטפסים, עבור דרך צירוף המסמכים הנדרשים וכלה בנוכחות בהערכת התלות שמבצעת החברה המבטחת.

תביעות סיעוד - עשה ואל תעשה 
תביעות סיעוד – עשה ואל תעשה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader