תפריט

תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף האמון על סיוע לכל תושב או אזרח ישראלי, ובתנאי שהוא שילם ביטוח לאומי כשכיר או כעצמאי, לאורך השנים. בשורות להלן נתמקד בנושא תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי. מהי בעצם גמלת סיעוד ולמה מדובר במרכיב חשוב בזכויות של המבוטחים בביטוח הלאומי? מי זכאי לגמלה כזאת ואיך נקבעת הזכאות? למה חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי, בדרך לקבלת הקצבה? להלן כל התשובות.

 

מהי בעצם גמלת סיעוד ומה המטרה שלה?

גמלת סיעוד היא גמלה המגיעה לכל מי שמבוטח במוסד לביטוח לאומי, ומצבו הרפואי הידרדר עד כדי כך שהוא איננו יכול לנהל אורח חיים תקין ושגרת פעילות. במצב כזה, הוא זכאי לקצבה, שתסייע לו לשלם לעובדים שאמורים לסייע לו לשמור על רמת חיים נאותה.

 

מי זכאי לקבל גמלת סיעוד?

למעשה, כאמור לעיל, כל אזרח או תושב ישראלי, וכל מי שלאורך השנים שילם למוסד לביטוח לאומי והפריש לטובתו מהשכר או מההכנסות שלו, זכאי לקבלת גמלת סיעוד במקרה הצורך.

להלן אמות מידה לקביעת הזכאות לגמלת סיעוד כאמור:

  • גיל: מגיש התביעה, או נשוא התביעה, צריך להיות בגיל שהוא מעל גיל הפנסיה בישראל.
  • מגורים: זכאים לגמלה מי שמתגוררים בבית או בדיוק מוגן, ואמורים לנהל אורח חיים עצמאי.
  • מהות הגמלה: מהות הגמלה היא מתן האפשרות למבוטח לקבל השגחה, במטרה לשמור על הבטיחות שלו ושל הסובבים אותו.
  • הכנסות: מבקש הקצבה חייב לעמוד במבחן הכנסות. ככל שההכנסה החציונית של שני בני הזוג נמוכה, כך תגדל הזכאות לגמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי.

מהי בדיקת יכולת התפקוד של המבוטח?

המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף המבטח הגדול בישראל, שנועד לדאוג לנוחותם ולרווחתם של כלל האזרחים והתושבים בישראל. זאת, בתנאי שהם הפרישו לטובת הביטוח הלאומי מההכנסות שלהם לאורך השנים.בדיקת היכולת של המבוטח תתבצע על פי אמות המידה כדלקמן:

  1. על סמך מסמכים רפואיים מצורפים: בעת ההגשה של תביעת קצבת סיעוד מביטוח לאומי, חשוב לצרף את כלל המסמכים המעידים על המצב של המבוטח לאשורו. ככל שהמסמכים הרפואיים רלבנטיים יותר, ממוקדים ותואמים את הדרישות של המוסד לביטוח לאומי, הם יסייעו למבוטח בסיכומו של עניין לקדם את הזכויות שלו.
  2.  בדיקה טלפונית: במרבית המקרים, המסמכים הרפואיים עשויים להספיק לאנשי המקצוע של המוסד לביטוח לאומי, על מנת להגיע למסקנות הנכונות. עם זאת, במקרים שהמסמכים לא מספיקים, או המצב של המטופל עדיין לא ברור גם אחרי העיון בהם, עשוי הנבדק, או בני המשפחה שלו להיות מתוחקרים באמצעות הטלפון
  3. בדיקת תפקוד בבית הקשיש: אם שתי הפעולות לעיל לא סייעו, עשוי המוסד לביטוח לאומי לבקש בדיקה בבית המטופל.

 

לסיכום

גם בנושא זה של הגשת תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי – במשרד עו"ד שי סולטן ישמחו לסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם!

מטופלים שהגיל שלהם הוא מעל 90, זכאים לבצע את הבדיקה אצל רופא מומחה בגריאטריה. הבדיקה של הרופא והתוצאות שלה, עשויות בסיכומו של עניין להוות תחליף לבדיקת רופא, לא כל שכן בדיקה המתבצעת בבית הלקוח. המוסד לביטוח לאומי מכיר בקשיים הניצבים בפני אוכלוסיות בגילאים הללו, ולפיכך מנסה להקל עליה ככל שניתן..

למרבה הצער, מצב רפואי הוא מצב משתנה, ולרוב איננו סטטי. לפיכך, תביעה שהוגשה כשמצבו של התוסע היה יחסית טו, איננה תקפה אם וכאשר המצב משתנה לרעה. במקרים כאלה, צריך וחשוב להגיש תביעה נוספת, אשר תשקף הלכה למעשה את המצב של המטופל. ככל שהתביעה תוגש מוקדם יותר, כך האפשרות של המוסד לביטוח לאומי להגיב ולערות שינויים בגמלה של המטופל תהה טובה יותר.

לא אחת קורה שהמוסד לביטוח לאומי קובע עבור מי שנבדק ונמצא זכאי לקבלת גמלת סיעוד, קצבה זמנים לתקופה מוגבלת בלבד. בדרך כלל, זה קורה במקרים שבהם התובע הוא בגיל צעיר יחסית, ועל פי מיטב השיפוט של המומחים, המצב שלו עשוי להשתפר. במקרים כאלה נקבעת זכרות זמנית, שיש לחדש אתה מעת לעת באמצעות עורך דין לתביעות ביטוח לאומי.

עם הגשת התביעה, המוסד לביטוח לאומי מתרגם את חומרת הבעיה לכסף, כמו גם לשעות סיוע, על פי אמות מידה ברורות. עורך דין איכותי עשוי לסייע לתובע לקבל את הקצבה המרבית האפשרית. אמנם אין מדובר בסיוע צמוד לאורך כל שעות היממה, אבל בכל זאת מדובר בסיוע שעשוי לשפר במידה רבה את איכות החיים הן של המטופל עצמו והן של כל בני המשפחה הסובבים אותו.

תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי
תביעת גמלת סיעוד מביטוח לאומי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader