תפריט

נזילות ועובש מהשכנים – כך תפעלו נכון

בעיות נזילות ועובש משכנים הן דבר מצוי מאוד בעיקר אצל כאלו הגרים בבתים משותפים רבי קומות. נזילה בגג יכולה להוביל לנזק לא קטן לבעל הדירה וברגע שזה מגיע מדירת השכן הסמוכה, נוצרת עילה לתביעה ובעלי הדירה המזיקה צריכים לשלם את עלות התיקון והרבה פעמים אף לפצות את השכן הניזוק. כאן תקבלו מידע איך לפעול במקרים בהם יש נזילות ועובש מדירת השנים.

 

מה עושים כשיש נזילות מהשכנים?

בררו את מקור הנזילה

לפעמים נראה לי לנו שהבעיה היא מדירת השכנים הסמוכה אך היא בכלל מתרחשת בגלל בעיות אינסטלציה בצינור הבניין המשותף. לצורך איתור מקור הנזילה היעזרו באיש מקצוע מומחה בתחום. קיימים גורמים שונים לנזילות ועובש מהשכנים.

מה מקור הנזילה? מה עושים במקרה כזה? על מי חלה האחריות?
בעיות איטום פונים לוועד הבית בבניין בכתב כדי שתהיה לכם ראיה למקרה שתצטרכו. על כל דיירי הבניין
בעיות אינסטלציה פרטיות של שכן סמוך פונים לשכן בדרישה לתיקון הצינור הפגום, רצוי להוסיף לפנייה הודעה בכתב שתהווה ראיה במקרה הצורך. על השכן הספציפי
בעיות אינסטלציה בבניין המשותף פונים לוועד הבית, גם כאן מומלץ לפנות בכתב לצבירת ראיות קבילות. על כל דיירי הבניין

פנו לאחראי על הנזילה

אחרי שאתם יודעים את מקור הנזילה, פנו למי שעליו חלה האחריות לתיקון הנזילה. אם מדובר בשכן ספציפי, פנו אליו בדרישה לתיקון הנזילה. עדיף שלדרישת התיקון תצורף הודעה כתובה שתוכל להוות אסמכתא למקרה שהוא יסרב.גם כשמדובר בוועד הבית המשותף, חשוב לפנות אליו ולהתריע על הנזילה, הקפידו להוסיף הודעה בכתב וציינו שאם הנזילה לא תתוקן עד תאריך מסוים אתם תאלצו לתקן את הנזילה ולהתקזז עם התשלומים לוועד הבית.

אין מנוס, במקרה בו השכן או ועד הבית מתנערים מהתיקון, חשוב כן לתקן את התקלה כדי למנוע את התפשטותה, כי כמו שאתם יודעים, נזילות ועובש הם לא נזקים שנעצרים מעצמם. חייבים לעצור את המקור לנזילה כדי שהיא לא תתפשט ותפיץ רטיבות בשטח גדול יותר.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

הגישו תביעה לקבלת הכסף המגיע לכם

לא מעט מקרים שכנים מתנערים מאחריות וטוענים שאין להם קשר אליה. יש מקרים חמורים יותר בהם שכנים מסרבים לשתף פעולה עם תיקון הנזילה ולא מאפשרים למאתר הנזילות להיכנס לביתם. במקרים כאלו, כדי לקבל את המגיע לכם על פי חוק, תצטרכו להגיש תביעה למפקחת על בתים משותפים כדי לקבל צו לתיקון מקור הנזילות ולמניעת העובש.

בכתב התביעה תצטרכו לציין את כל הפרטים הרלוונטיים כמו מספר דירה, חלקה מס', פרטים אישיים של מגיש התביעה ושל השכן הסרבן. תצטרכו לנסח את בצורה מתומצתת שמפרטת את כל הבעיה ויחד עם זאת לצרף אסמכתאות רלוונטיות, רצוי לצלם את נזקי הרכוש שקרו בעקבות הנזילות וגם אותם לצרף. עורך תביעות נזיקין יסייע לכם בהגשת תביעה כנדרש.

ביטוח דירה הכולל נזקי צנרת מכסה עלויות שמקורן הוא אך ורק בדירה המבוטחת. חברת הביטוח לא נותנת מענה לתיקון נזילות ועובש שמקורן בדירה הסמוכה.

לצערנו, לא תקבלו מימון מחברת הביטוח לתיקון הנזילה אבל אם לשכן יש ביטוח צד ג' הכולל נזקי צנרת, נזילות, רטיבות ועובש, חברת הביטוח שלו תצטרך לכסות את עלות התיקון והנזק הנגרם. הקפידו לברר נתון זה מראש כי לכל חברת ביטוח התנהלות משלה.

 

אם לכם יש ביטוח דירה אבל מקור הנזילה אצל השכן, חברת הביטוח שלכם אמנם לא תשלם את הנזק אבל היא תפנה לחברה המבטחת את השכן בדרישה לכיסוי הנזק הנגרם.

לכן, הקפידו לפנות לחברת הביטוח מהר ככל האפשר. גם בפנייה לחברת ביטוח רצוי להיעזר בעורך דין המתמחה בנזקי נזילות ועובש משכנים. פנייה שנעשית בצורה נכונה יכולה להניב לכם פיצוי גדול יותר ותמנע ממכם מורכבות משפטית בהמשך.

ייצוג עורך דין לענייני נזיקין יקדם לכם את העניינים ויחתור לשינוי המצב. הרבה פעמים אנשים נבהלים מתהליכים בירוקרטיים, לא מגישים תביעות בצורה מסודרת ולבסוף מוצאים את עצמם קרחים מכל הכיוונים. ייצוג עורך דין מומחה בנזיקין חובה.

 

נזילות ועובש מהשכנים - כך תפעלו נכון
נזילות ועובש מהשכנים – כך תפעלו נכון
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader