תפריט

הנחיות להגשת תביעת סיעוד

הגשת תביעת סיעוד אמורה לגרום לכך שבסיכומו של עניין, התובע יקבל מחברת הביטוח סכומי כסף שיספיקו לו למימון השירות והתמיכה שתאפשר לו לשמור על אורח חיים קרוב ככל האפשר לשגרתי. עם זאת, כלל הגופים האמונים על הענקת סיוע, החל במוסד לביטוח לאומי, עבור דרך קופות החולים וכלה בחברות הביטוח הפרטיות, מעמידים תנאים ברורים לקבלת הקצבאות. בשורות להלן נביא לידיעתכם את ההנחיות להגשת תביעת סיעוד שעשויות לסייע לכם. 

 

מהם השלבים בדרך לקבלת קצבת הסיעוד מחברת הביטוח

קבלת קצבת הסיעוד מחברת הביטוח מותנית, כאמור , בעמידה בדרישות שבדרך כלל מהוות חלק מפוליסת הביטוח. קבלת הקצבה מחייבת עמידה בשלושה שלבים הכרחיים:

  1. מילוי הטפסים כנדרש: כל אחת מהחברות המבטחות מעמידה לרשות המבוטחים אצלה טפסים ייעודיים, שהמילוי שלהם הוא תנאי הכרחי בדרך לקבלת הקצבה. ככל שהטפסים לא ימולאו בצורה נכונה, התביעה עלולה להידחות על הסף, או לכל הפחות להתעכב עד למילוי נכון שלהם.
  2. צירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים: בדרך כלל, נוסף על מילוי הטפסים, חייבים התובעים לצרף לתביעה גם מסמכים רפואיים המעידים על המצב הרפואי של המבוטח. ככל שהמסמכים המצורפים יהיו רלוונטיים, כך הסיכויים להתקדם לשלב הבא הם גבוהים יותר.
  3. בדיקה בבית המבוטח: בשלב הבא, חברות הביטוח ישלחו לבית המבוטח בודק. הבדיקה שתתבצע בשלב הזה איננה רפואית, אלא הערכת התלות של המבוטח בזולתו. במהלך הבדיקה המבוטח יתבקש לבצע פעולות, תוך שהבודק מעריך את היכולת שלו לבצע אותן על פי טבלת הערכה ברורה.

ככל שהמבוטח יעבור את כל השלבים, הוא יוכל לקבל את הקצבה הכספית שתסייע לו לשמר את איכות החיים שלו.

 

הטפסים הנדרשים לתביעת הסיעוד

הגשת תביעות סיעוד כוללת בשלב הראשון מילוי טפסים. בדרך כלל, הטפסים נמצאים באתרי האינטרנט של החברות המבטחות. יש להוריד את הטפסים ולמלא אותם בצורה מדויקת. מי שאיננו מתמצא ואיננו יודע, רצוי שיתייעץ עם עורך דין מקצועי. עורך הדין יסייע בהורדת הטפסים, במילוי המדויק שלהם ובמעקב אחרי מה שמתרחש איתם בחברת הביטוח. חשוב לדעת שלא מדובר בטפסים גנריים, אלא כל חברה מנפיקה טפסים ספציפיים שלה.

 

מילוי נכון של תביעה לקצבה מחברת הביטוח

מילוי נכון של תביעה לקצבה מחברת הביטוח צריך להתבסס בראש ובראשונה על מסירת פרטים מדויקים ונכונים. חשוב לוודא שהפרטים אכן תואמים לפרטי המבוטח ואין טעויות סופר במילוי הטפסים. חשוב לוודא גם שכל שדות החובה ממולאים בצורה הולמת. מאחר שמדובר על טפסים ששווים לא מעט ממון, מומלץ מאד להסתייע בבעל מקצוע בעת המילוי שלהם.

 

לסיכום

גם בנושא זה של- משרד עו"ד שי סולטן ישמח לכוון ולסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציגי משרדנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

הגשת תביעה לקצבת ביטוח סיעודי כוללת כאמור מילוי טפסים וצירוף מסמכים. החלק הזה הוא באחריותו המלאה של המטופל. לפיכך, חשוב לבצע אותו ביסודיות, תוך הסתייעות בעורך דין המכיר את הנושא, במקרה הצורך. חשוב גם לצרף את המסמכים הרלוונטיים, ולא להותיר ליד המקרה דרישות אפשריות של חברות הביטוח.

לכאורה, אם הטפסים לתביעה אינם ממולאים כהלכה, כל מה שצריך הוא לבצע התיקונים הנדרשים. יחד עם זאת, התובעים הם בדרך כלל אנשים שזקוקים לכסף הזה כאוויר לנשימה, וכל דחייה מבחינתם היא בעלת השלכות חמורות. מנגד, חברות הביטוח לא ממהרות להשיב, גם כשמדובר בשגיאות מינוריות. מילוי נכון של הטפסים פשוט מזרז את התהליך.

כאמור לעיל, כל שגיאה במילוי הטפסים או חוסר במסמכים, מעכב את קבלת הקצבה. עורך דין מיומן יזרז את התהליך ויסייע לתובעים לקבל את הקצבה המגיעה להם בדין ולא בחסד. לרוב מדובר באנשים שכל עיכוב בקבלת הכסף עלול לגרום להם סבל, מעבר לעוגמת הנפש.

לרוב, מי שמגישים את התביעה הם הילדים או אפילו הנכסים של המבוטחים. לרוב, המבוטחים רכשו את הפוליסה בעודם צלולים בדעתך ומסוגלים לעשות פעולות רבות, ולחשוב בצלילות. ואולם הם מגישים תביעה כשמצבם לא בכי טוב, והם תלויים בזולתם. לכן ההמלצה מראש היא לדאוג גם להסדיר את הנושא הזה ולקבוע מי רשאי להגיש תביעה, במקרה הצורך.

הנחיות להגשת תביעת סיעוד
הנחיות להגשת תביעת סיעוד
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader