תפריט

תביעה בגין נזקי צנרת לדירה

כשנגרם נזק צנרת לדירה, הדירה יכולה להינזק באופן קשה למדי. לעיתים ניתן לתקן את הליקויים ולעצור אותם לפני שהנזק מתרחש, אך במקרים אחרים אין שליטה על הנזקים והם יכולים להתפרץ בכל רגע נתון. אם נגרם לכם נזק, תוכלו להגיש תביעה בגין נזקי צנרת לדירה ולקבל פיצויים בהתאם להיקף הנזק שנגרם לכם.

 

מה לעשות במקרה של נזקי צנרת לדירה?

רבים מבטחים את הדירה שלהם בביטוח דירה עם סעיף שכולל ביטוח נזקי צנרת. כחלק מהביטוח, הם זכאים להגיש תביעה לפיצויים במקרה של נזק לדירה או לחלופין להזמין בעל מקצוע (שעובד בהסדר עם חברת הביטוח) על מנת שיאתר את הליקוי ויתקן אותו.

אם אתם שמים לב לרטיבות בדירה, עובש, טפטופים, קילופים על הקירות או התנפחות הקירות – יכול להיות שקיים ליקוי בצנרת של הדירה. תוכלו להזמין מחברת הביטוח בה אתם מבוטחים בעל מקצוע לאיתור ותיקון הליקוי אך עליכם לזכור כי חברת הביטוח היא חברה כלכלית ובדרך כלל היא תעשה כל מה שביכולתה על מנת לצמצם את עלויות התיקון.

לכן, מומלץ לעקוב אחר התיקון ואחר התנהלות בעלי המקצוע ולוודא כי הם אכן מבצעים את עבודתם כראוי. תוכלו להזמין בעל מקצוע מטעמכם או להזמין שמאי שיבדוק את הצנרת ויבדוק שהכול תקין וכי העבודה נעשתה כראוי. זכרו, כל תקלה עלולה לגרום לנזק בהמשך.

 

הגישו תביעה בגין נזקי צנרת לדירה עם עורך דין המתמחה בנזקי רכוש

במקרים בהם אתם חושבים כי חברת הביטוח "עובדת עליכם", או לא מעניקה לכם את מלוא הטיפול בהתאם לתנאי הפוליסה – מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה בנזקי רכוש ולשכור את שירותיו. בנוסף, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין במקרה של נזק ממשי בדירה בעקבות נזקי צנרת.

בפוליסות דירה יש ריבוי של "אותיות קטנות", כאלו שיכולות לבוא לטובתכם או נגדכם, מאחר ואתם לא מומחים בתחום, מומלץ לפנות לאלו שכן מבינים בתחום ויכולים לעזור לכם ולכוון אתכם בתהליך.

 

מה עורך דין יכול לעשות במקרה של נזקי צנרת לדירה?

ראשית, העורך דין שתשכרו יהיה המתווך בינכם לבין חברת הביטוח. זוהי בשורה משמחת, העורך דין יתנהל מול החברה ויחסוך לכם כאב ראש ובירוקרטיה מיותרת. שנית, עורך הדין יכוון אתכם להתנהלות נכונה בהגשת התביעה. תהליך התביעה לקבלת פיצויים על נזק צנרת לדירה לוקח זמן ועליכם להתאזר בסבלנות.

החלק שלכם בתהליך הוא התיעוד ואסיפת כל החומרים הרלוונטיים לתביעה: תיעוד הנזק (לרשום ולצלם), לאסוף דוחות מהביקורים של אנשי המקצוע, לאסוף חשבוניות ועוד.

אם רכשתם ביטוח דירה, תוכלו להפעיל אותו, כלומר לדרוש תיקון או בדיקה כאשר מופיע נזק או שאתם חושבים כי נזק יכול לקרות. את התביעה עצמה לחברת הביטוח ניתן להגיש רק במקרה של נזק. יכולים להיות נזקי רכוש, שהדירה תיפגע ולא תהיה ראויה למגורים וגם נזק עצמו בצנרת ובהובלת המים לדירה.

מים יכולים לגרום לנזקים רציניים. נזק צנרת לדירה יכול לגרום גם לכך שהדירה לא תהיה ראויה למגורים. לכן, אם אתם רואים רטיבות, שהקירות החיצוניים סובלים מקילופי צבע או התנפחות או שראיתם ליקוי בצנרת – תטפלו בבעיה בהקדם, פנו לחברת הביטוח שלכם או פנו לעורך דין לנזקי רכוש. 

בהחלט. אם אתם מבוטחים בביטוח דירה, תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח בה אתם מבוטחים. מאחר ופוליסות ביטוח כוללות המון "אותיות קטנות" וסעיפים בשפה שלעיתים אנשים שהם לא בעלי מקצוע לא מבינים, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לנזקי רכוש. בהתאם לפוליסה בה אתם מבוטחים ובהתאם לנזק שנגרם, תוכלו לקבל פיצוי כספי.

כדאי לפנות לעורך דין כאשר אתם חושבים שחברת הביטוח "עובדת עליכם" או שאתם לא מצליחים לגרום לה לשלם את מה שאתם חושבים שמגיע לכם. התערבות של עורך דין תוכל לעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם ולהקל עליכם בהתנהלות מול חברת הביטוח.

תביעה בגין נזקי צנרת לדירה
תביעה בגין נזקי צנרת לדירה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader