תפריט

מהי תביעת ביטוח סיעודי?

בחלל האוויר נשמעים הרבה דיבורים בנושא הביטוח הסיעודי. עם זאת, רבים לא מבינים בדיוק במה מדובר ומה צריך לעשות. מהי תביעת ביטוח סיעודי? מה המטרה של הביטוח הזה? מי יכול להגיש תביעה לביטוח הסיעודי? מתי ניתן להגיש תביעות סיעוד? מהו האופן שבו מוגשת התביעה? בשורות להלן נביא הסבר קצר וממוקד בנושא.

 

תביעת ביטוח סיעודי – מה זה אומר

תביעת ביטוח סיעודי היא תביעה שמוגשת לחברת ביטוח, שבה מתנהלת פוליסת הביטוח הסיעודי שנרכשה עבור מבוטח מסוים. בחלק מהמקרים, המבוטח עצמו רכש את הפוליסה. במקרים אחרים, הפוליסה נרכשה מבעוד מועד על ידי אדם אחר – ילדים, בני משפחה או קרובים של המבוטח.

כאשר המבוטח הופך להיות סיעודי, מתקיימת האפשרות להגיש תביעת ביטוח סיעודי. פירושו של עניין הוא שהמבוטח או בני המשפחה או האפוטרופוסים המלווים אותו, יקבלו בכל חודש סכום כסף, שיסייע להם להתמודד עם ההשלכות וההשפעות של המצב הסיעודי שבו נמצא המבוטח.

 

מה המטרה של תביעת הביטוח הסיעודי

כשאדם הופך להיות סיעודי, הוא זקוק למעשה לעזרי וסיוע בכל אחד מהאספקטים של ניהול חיים תקינים. לעיתים מזומנות, מי שהופך להיות סיעודי איננו יכול לחיות לבדו, ואיננו יכול להתנהל בכוחות עצמו. כיוון שכך, הוא נדרש לקבל סיוע מאדם זר, שזה אומר למעשה שאותו אדם מקבל שכר עבור העבודה שלו.

לחילופין, אם בן משפחה מחליט לסייע למבוטח שהפך לסיעודי, אותו בן משפחה מקבל לידיו את הקצבה שמתקבלת, בין אם מהמוסד לביטוח לאומי ובין אם מחברת ביטוח אחרת שבה רכש המבוטח פוליסה.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

איך מוגשת תביעה לקבלת קצבת ביטוח סיעודי

לכל חברה מבטחת יש טפסים ספציפיים, שאותם יש למלא על מנת להגיש את התביעה. בטפסים מפורטים כלל התנאים להגשת תביעת ביטוח סיעודי וכלל המסמכים הנדרשים. על מגיש התביעה למלט את כל הטפסים כנדרש. בנוסף, הוא צריך לצרף כל מסמך רלוונטי, הקשור לתביעה ויכול לשפוך אור על המצב של המבוטח.

את הטפסים הללו אפשר למלא באופן עצמאי, אבל אפשר גם להסתייע באיש מקצועי מיומן. זאת, על מנת להימנע מטעויות, שיגרמו לדחיית התביעה, ואיתה גם דחיית הסיכוי לקבלת סיוע כספי.

 

ערוצי ההגשה של תביעות ביטוח סיעודי

בדרך כלל, חברות שמתפעלות פוליסות ביטוח סיעודי, מאפשרות להגיש אליהן תביעת סיעוד, כמו גם תביעות אחרות, בהגשה מקוונת, פירושו של עניין הוא שאין צורך להגיע לסניף של החברה, למסור את הטפסים ולשוחח עם פקיד.

יחד עם זאת, דווקא תביעות סיעוד המוגשות בצורה מקוונת, מחייבות תשומת לב רבה וירידה לפרטים. זאת משום שבהעדר דרך ליצור קשר מהיר עם ממלאי הטופס, עלולה התביעה להידחות ללא סיבה נראית לעין, רק בגלל שגיאה, שלעיתים היא מינורית.

 

לסיכום

גם בנושא זה – משרד עו"ד שי סולטן ישמח לכוון ולסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציגי משרדנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

זכאי להגיש תביעת סיעוד כל מי שיש ברשותו פוליסת ביטוח סיעודי תקפה. עד לא מכבר, שווקו פוליסות כאלה באופן נרחב. ואולם בשנים האחרונות אין שיווק של פוליסות חדשות. יחד עם זאת, מי שהפך לסיעודי עשוי להיות זכאי לקבלת קצבת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. זאת ללא כל קשר לפוליסת ביטוח פרטית, אם ישנה זאת.

כל תביעת ביטוח מחייבת זהירות יתרה בעת ההגשה. הגשת תביעה היא הוצאה משמעותית. לפיכך, רק הגיוני שחברות הביטוח יעשו ככל יכולתן להימנע מתשלום או ן לעכב אותו ככל שניתן. טעונות במילוי הטופס, פרטים שגויים או העדר פרטים מאפשרים לחברה המבטחת לדחות את התביעה. עו"ד תביעות ביטוח סיעודי מנוסה יוודא שהטפסים ממולאים כנדרש ויזרז את קבלת הכספים.

בשלב הראשון, חשוב להגיש את התביעה כנדרש, כאשר עורך הדין יבדוק ויוודא שהטפסים ממולאים כנדרש. בהמשך, החברה המבטחת תבצע בדיקה לוודא את מידת העצמאות של המבוטח, בשלב הבא תיקבע מידת התלות של המבוטח, שבהתאם לה תקבע הקצבה שתועבר למבוטח. גם בשלב הזה כדאי שעורך הדין ילווה אתכם. זאת על מנת למנוע טעויות ודחיות בלתי רצויות.

תביעת ביטוח סיעודי מוגשת כאשר בעל הפוליסה הופך לסיעודי. לא ניתן להגיש תביעות סיעוד עתידיות, אבל כן אפשר להגיש תביעות סיעוד רטרואקטיביות. מתן הקצבה תלוי במצבו בפיזיולוגי ובמידת התלות של המבוטח. מאליו מובן שהגשת תביעה מתבצעת רק אחרי תקופת אכשרה.

מהי תביעת ביטוח סיעודי
מהי תביעת ביטוח סיעודי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader