תפריט

תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא

לא אחת קורה שכאשר פלוני רוכש פוליסת ביטוח, הוא לא ממש מודע לדקויות המסתתרות מאחורי המילים הרבות בתנאיה. מבחינתו, או שמתקיימת הזכות לקבלת קצבה, או שלא. אבל לאמיתו של דבר, המצב שונה לחלוטין ולא אחת קורה שהקצבה שהמבוטח מקבל היא קטנה מזאת שלה ציפה מלכתחילה. על מנת לזכות למלוא הקצבה, יש להגיש תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא כפי שנסביר להלן.

 

ביטוח סיעודי – למה מבוטחים לא תמיד מקבלים את מלוא הקצבה?

ביטוח סיעודי הוא ביטוח המטרה שלו לסייע למבוטח להמשיך ולנהל שגרת חיים תקינה ככל שניתן, גם במצב שבו התפקוד שלו נפגע בצורה משמעותית. הקונספט הוא פשוט – ככל שהיכולת של המבוטח לתפקד נפגעת יותר, כך הוא יהיה זכאי לקצבה חודשית בסכומים גבוהים יותר, בסומים הללו הוא ישכור את השירותים של מטפלים מקצועיים, שאמורים לסייע לו בתקופה הקשה ולאפשר לו להמשיך ולתפקד ככל שניתן.

וטולם מה שקורה למעשה, ,הוא שהחברה המבטחת עושה כל שניתן מבחינה חוקית ופרוצדורלית, על מנת להקטין את גובה הקצבה החודשית. זאת, בהסתמך על חוות דעת מקצועית בכל מה שקשור לתלות של המבוטח בזולתו. שימוש במינוחים לא ברורים או דו משמעיים, עלול לגרום לכך שבסיכומו של עניין תימנה מהמבוטח הקצבה המגיעה לו בדין.

מה אפשר לעשות על מנת לטפל בבעיה עם תביעות הסיעוד?

מי שאחרי הגשת התביעה ואחרי בדיקת התלות קבל קצבה נמוכה משאת שאליה כיוון מלכתחילה, יכול בהחלט להגיש ערעור, ולבקש בחינה מחדש של הנושא. עם זאת, הדרך הטובה והנכונה ביותר היא לפנות מלכתחילה לשירותיו הטובים של עורך דין לתביעות ביטוח.

עו"ד איכותי ומקצועי ילווה את המבוטל לאורך כל הדרך, מרגע שמתעורר הצורך בהגשת תביעה, עבור דרך מילוי הטפסים והדאגה לעניינים הפרוצדורליים ועד לנוכחות בעת בדיקת התלות יחד עם הנציג של חברת הביטוח. עו"ד תביעות ביטוח סיעודי יבדוק בשלב הראשון את הטפסים שהוגשו.

הוא יוודא שמולאו כהלכה, ושכלל המסמכים הנוגעים בדבר אכן קיימים. בשלב הבא, עורך הדין יהיה נוכח בבדיקה שיבצע הנציג מעטם חברת הביטוח. זאת בכדי למנוע מצב שהדו"ח, בין אם במזיד או בשגגה, יגרו לכך שהמבוטח לא יקבל את מלוא הקצבה המגיעה לו.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

לסיכום

היתרון הגדול בהסתייעות בשירותיו של עו"ד מיומן לתביעות סיעוד, טמון בעצם העובדה שעורך הדין מכיר את הנושא על בוריו. מפיכך, הוא יכול לקרוא את הדו"ח שהנציג של חברת הביטוח כותב בעיניים מקצועיות, ולזהות שימוש במינוחים שעלולים להביא לכך שהקצבה שהמבוטח יקבל תהיה קטנה, ובמקרים מסוימים אפילו תישלל ממנו.

עורך הדין יקפיד שהדו"ח אכן ישקף את המצב הקיים וידאג להילחם למען מימוש הזכויות של המבוטח. גם בנושא זה – ישמח עו"ד שי סולטן לסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציג ממשרדנו יצור עמכם קשר בהקדם!

תביעת ביטוח סיעודי מוגשת באמצעות הטפסים המיועדים לכך, של חברת הביטוח שממנה רכש המבוטח את הפוליסה שלו. חשוב למלא את הטפסים בצורה מדויקת ולצרף את כלל הטפסים והמסמכים הנדרשים להשלמת התמונה. רצוי להסתייע בעורך דין מיומן, על מנת לזרז ככל שניתן את הטיפול בנושא.

הגשת תביעה לביטוח הסיעודי צריכה להתבצע אם וכאשר המבוטח מנוע מלנהל אורח חיים תקין, עקב מגבלות פיזיולוגיות, או עקב תשישות נפש או שתיהן. אין מועד קבוע ומדויע שבו אפשר להגיש את התביעה ולהיות בטוח שהיא אכן תיענה. עם זאת, גם כאל כדאי להסתייע באיש מקצוע, שיבחן את הנושא וילווה את  המבוטח לכל אורך הדרך.

השלב הראשון בדרך לאישור הקצבה הינו הגשת הטפסים, כשהם ממולאים בצורה הטובה ביותר. יחד עם הטפסים, חשוב להגיש גם מסמכים רפואיים, ככל שהם רלבנטיים לנושא. זאת, במטרה לשקף לחברה המבטחת את המצב האמיתי של המבוטח. בשלב הבא, החברה המבטחת תשלך נציג מטעמה, לבחון את מידת התפקוד של המבוטח ואת מידת התלות שלו בזולתו.

הבדיקה של הנציג שחברת הביטוח שלחה, מתמקדת בתלות של המבוטח בזולתו. הנציד יבחן את היכולות של המבוטח לבצע פעולות בסיסיות – לקום, לשבת, ללכת, להתכופף, לרכוס נעליים ועוד רשימה פעולות. יש אמות מידה ברורות באשר לכל אחת מהפעולות. בתום הבדיקה משקלל הנציד את התוצאה, וכך נקבעת בעצם חוות הדעת הרפואית. עם זאת, חשוב שעו"ד מיומן יהיה נוכח בבדיקה, על מנת לוודא שהדברים אכן נרשמו כהלכה.

תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא
תביעת ביטוח סיעודי למימוש זכויות מלא
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader