תפריט

עורך דין נגד חברות ביטוח

כמעט לכל אדם בישראל יש פוליסת ביטוח כזו או אחרת: החל בביטוח חובה לרכב, ביטוח צד ג', ביטוח חיים, ביטוי מבנה ותכולה, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, פוליסת אובדן כושר עבודה, ועוד. אולם אף שאנו משלמים ממיטב כספנו דמי ביטוח על בסיס חודשי, בקרות אירוע ביטוחי, הגשת תביעת ביטוח לא תמיד מבטיחה שנצליח לממש את זכויותינו כהלכה. במדריך הבא נסביר אודות הקשיים שחברות הביטוח נוטות להערים על מבוטחים בבואם להפעיל את פוליסת הביטוח שלהם, ומדוע מומלץ להיעזר בשירותיו הטובים של עורך דין נגד חברות ביטוח לשם מקסום הפיצוי הכספי שניתן לקבל. קריאת חובה.

 

מתי מתעורר הצורך בשירותיו של עורך דין נגד חברות ביטוח?

הגשת תביעות ביטוח היא לרוב לא עניין פשוט. ברבים מן המקרים, תביעות הביטוח נדחות על הסף בידי חברות הביטוח, וזאת מטעמים שלאדם הממוצע לא קל להבין בהכרח. בשל הצורך לצרף לתביעות הביטוח שלל מסמכים ואישורים שלא תמיד זמינים למבוטח, ההיערכות להגשתן של תביעות ביטוח היא תהליך מורכב כשלעצמו. כל זאת, עוד לפני שבכלל הגענו לשלב שבו חברת הביטוח מתקילה אתכם בבקשות להמציא לה אסמכתאות מסוגים נוספים.

 

הקשיים שחברות הביטוח נוטות להערים על מבוטחים בבואם להפעיל את פוליסת הביטוח

חברות הביטוח נוטות לדחות תביעות ביטוח של מבוטחים באמתלות שונות ומשונות ובכללן:

  • טענה לאי גילוי מצד המבוטח
  • טענת להעדר כיסוי בשל אי תשלום של פרמיית הביטוח
  • טענת אי קיום של תנאי הביטוח
  • טענה לחריגה מן הכיסוי הביטוחי הקיים

אלו הן, מן הסתם, רק דוגמאות ספורות מתוך שלל הטענות שחברות ביטוח מעלות כנימוק לדחייתן של תביעות ביטוח, מה שקורה גם כשעל פניו עסקינן בתביעות מוצדקות, שהוגשו על פי התנאים בפוליסה ואמורות היו לזכות את המבוטח בפיצויים מחברת הביטוח.

גם במקרים שבהם התביעה איננה נדחית, לחברות ביטוח יש נטייה מרגיזה להאריך מאוד את משך הטיפול בתביעה ולטרטר את התובע בשלל בקשות ענייניות יותר או פחות, בניסיון להביא להתיישנות התביעה או לגרום למבוטח לוותר. כל זאת, מטעמים כלכליים כמובן, כפי שנסביר להלן.

 

 

מדוע מומלץ להיעזר בשירותיו הטובים של עורך דין נגד חברות הביטוח

חברות הביטוח הינן גופים פרטיים אשר הוקמו למטרות רווח. ככאלו – כל שאיפתן הינה להפחית למינימום האפשרי, את הסכומים שהן נדרשות לשלם למבוטחיהן. הדרך האפקטיבית ביותר מבחינתן לעשות את זה, היא אם כן, לדחות את תביעות הלקוחות, תחת נימוקים מופרכים ולגרום למבוטחים לוותר בייאוש על זכויותיהם בסופו של עניין. על רקע זה, מומלץ מאוד להסתייע בשירותיו של עורך דין לתביעות ביטוח לשם הגשת תביעה כנגד המבטחת לערכאות משפטיות.

 

כך עורך דין נגד חברות ביטוח מסייע למבוטחים להתמודד עם חברת ביטוח סרבנית

כדי להתמודד כהלכה עם הטענות של חברת ביטוח שמסרבת לשלם למבוטח בקרות אירוע ביטוחי, עליו להסתייע בשרותיו של עורך דין לתביעות ביטוח. עו"ד מקצועי יודע כיצד להתנהל מול חברות הביטוח כאשר הן מסרבות לקבל תביעות של מבוטחים על מנת להשיג למיוצגיו את הפיצוי הכספי המגיע להם על פי הפוליסה שרכשו.

לשם כך בודק עורך הדין את תנאי הפוליסה של הלקוח לצד התיעוד הרפואי ו/או המסמכים האחרים אשר רלוונטיים למקרה הביטוח. בסיס זה מאפשר לעו"ד לפנות למבטחת בצורה עניינית ולהתמודד עם טענותיה לדחיית התביעה של המבוטח.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

על הדרכים של עורך דין נגד חברות ביטוח למקסם את הפיצוי הכספי של הלקוח

לעורך דין נגד חברות הביטוח ישנם קשרים עם אנשי מקצוע ממגוון תחומים שונים, וביניהם רופאים מומחים, אקטוארים ושמאים. באופן זה, עורך הדין יכול להפנות לקוחות לקבל חוות דעת מקצועית ואובייקטיבית מבעלי מקצוע בלתי תלויים, כדי להוכיח את עילת התביעה לחברת הביטוח או בבית המשפט, בהינתן ואין מנוס אלא להגיש תביעה משפטית נגד המבטחת. כך גדלים סיכויי ההצלחה של התביעה והפוטנציאל להשיג בה פיצוי כספי מרבי עבור התובע.

 

זקוקים לסיוע מעורך דין נגד חברות ביטוח? עו"ד שי סולטן שמח לעמוד לרשותכם. פנו למשרדנו בהקדם!

 

שאלות ותשובות נפוצות בנושא התמודדות עם חברות ביטוח סרבניות

כאשר מבוטחים נדרשים לנקוט בהליכים משפטיים באמצעות עורך דין נגד חברות ביטוח, ישנן מספר שאלות החוזרות על עצמן, והן:

על  פי הנחיות הממונה על הביטוח, לאחר שחברת ביטוח החליטה לדחות תביעת ביטוח ומסרה למבוטח את נימוקיה זה מכבר, היא מנועה מהצגת נימוקים חדשים לדחיית התביעה. בהתאם לכך, כאשר מבוטח מגיש תביעה נגד חברת הביטוח לבית המשפט, חברת הביטוח למעשה מנועה מהצגת טענות חדשות כחלק מכתב ההגנה שלה בבית המשפט. כך מתאפשר לרבים מהמבוטחים לזכות בתביעות בקלות יחסית. אולם מבוטח שישלח למבטחת התראה לפני נקיטת הליכים, מאפשר לה לשטוח בפניו נימוקים חדשים לדחיית התביעה, וכך מאבד את היתרון היחסי שהיה לו. לכן לרוב נעדיף להגיש תביעות מסוג זה ישירות לבית המשפט. אולם יש להתייעץ עם עורך דין נגד חברות ביטוח בכל מקרה לגופו, מן הסתם.

החוק בישראל מגדיר תקופת התיישנות של 3 שנים מקרות אירוע ביטוחי, על הגשת תביעות ביטוח לחברת הביטוח (למעט בפוליסות סיעוד קולקטיביות ופוליסות סיעוד שנפתחו או חודשו החל מה- 25 לנובמבר 2020, אשר בהן ההתיישנות על הגשת תביעת סיעוד, היא עד 5 שנים). חלון הזמן להגשת תביעות ביטוח הוא עד 3 שנים בחלוף פרק זמן זה, התביעה מתיישנת, כך שהמבוטח עלול להישאר בלי פיצוי. 

 

אף שההליך אותו מבוטח מנהל מול חברת הביטוח נקרא בשפה ביטוחית 'תביעה', אין פירושו כי הגשתה של תביעת ביטוח למבטחת עצמה עוצרת את מרוץ ההתיישנות של התביעה. למעשה, ההתיישנות נמשכת עד שחברת הביטוח משלמת לתובע את תגמולי הביטוח, או מהרגע שבו הגיש עורך דין נגד חברות ביטוח תביעה משפטית.

הגשת תביעה משפטית באמצעות עורך דין נגד חברות ביטוח מצריכה תשלום של אגרת בית משפט, הוצאות משפטיות נלוות כדוגמת תשלום בגין חוות דעת ממומחים לנושא התביעה, וכן שכר טרחה לעורך הדין שמייצג את התובעים. יחד עם זאת, הסכומים לרוב אינם גבוהים במיוחד, וכיום יש גם פתרונות למימון הוצאות התביעה כמו גם אפשרות לקבל פטור מאגרת בית המשפט לעיתים. כך שהעלויות לא צריכות להיות שיקול מרתיע מבחינת מבוטחים ששוקלים לפנות לעורך דין כנגד חברות ביטוח לשם הגשת תביעה.

תביעות נגד חברות הביטוח מוגשות אל בתי משפט השלום או בתי המשפט המחוזיים (בהתאם לשווי התביעה). החריג לעניין זה הוא במקרה של תביעות בפוליסות אובדן כושר עבודה, אשר לרוב מטופלות בבית דין לעבודה. משום שרוב חברות הביטוח בישראל משווקות את הביטוחים השונים באמצעות סוכני ביטוח, ניתן בעצם להגיש את התביעות כנגד חברות הביטוח לבית משפט שלום או בית משפט מחוזי בכל יישוב בארץ.

 

עוד שי סולטן עורך דין נגד חברות ביטוח

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader