תפריט

תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש

הצפות יכולות להיגרם בחורף בעונת הגשמים, כתוצאה מנזק בצנרת או מאחד המכשירים החשמליים שיש בביתכם. אם נגרם לרכוש שלכם נזק, חשוב שתדעו כי אתם יכולים להגיש תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש. השאלה הרווחת היא את מי ניתן לתבוע וכעת נעשה סדר ונסביר לכם מה לעשות במקרה של הצפה בביתכם. את המידע הבא לא כדאי לכם לפספס:

 

הגשת תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש

את התביעה תצטרכו להגיש לגורם האחראי שגרם לנזקי ההצפה. במקרה של הצפות, אין שחור ולבן. יכולים להיום גורמים רבים שאחראים לגרימת הנזק וחשוב להבדיל ביניהם. מאחר ומדובר על אשמה ואחריות, כל גורם ירצה להתנער מהאשמה ובכך לא לספוג את הנטל כתוצאה מהתביעה.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

הגורמים האפשריים האחראים על נזקי הצפה

  1. אם ההצפה נגרמה כתוצאה מגשמים חזקים בעונת החורף, תוכלו לפנות ולהגיש תביעה לרשות המקומית שלא נערכה כראוי לעונת הגשמים.
  2. במקרים של הצפה בעונת הגשמים וחדירת המים לתוך הבית, יכול להיות שהקבלן בנה את הדירה עם ליקוי שגרם להצפות.
  3. אם מכשיר חשמלי שמחובר למים היה לקוי וגרם להצפה (כמו מכונת כביסה או מתקן מים) יכול להיות שהאשמה היא על היצרן שמכר מכשיר פגום.
  4. צד ג' כמו שכן או דייר אחר בבניין שהליקוי היה אצלו וגרם לכם להצפה בדירה.
  5. אם אתם אשמים בהצפה מכל סיבה כזו או אחרת, תוכלו לבדוק אם אתם מבוטחים בביטוח מתאים ולהגיש תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש לחברת הביטוח.

 

כפי שתוכלו לראות, יש גורמים רבים שיכולים להיות אחראים על הצפות ונזקי רכוש. במקרים מסוימים, עוד לפני שתגישו את התביעה, עליכם להבין את מי צריך לתבוע וכאן עורך דין נכנס לתמונה. עורך דין מומחה בנזקי רכוש ובפרט נזקי הצפה ברכוש, ידע להפעיל את המערכת וידע להנחות אתכם איזה גוף לתבוע על מנת לקבל פיצויים כתוצאה מהנזקים ברכוש.

 

במקרים של נזקי רכוש בעקבות הצפה פנו לעורך דין

נזקי רכוש שנגרמים בעקבות הצפה הם נזקים רציניים ותהליך התביעה יכול להיות תהליך ארוך ומסורבל. במקרים שכאלו חובה לפנות לעורך דין מומחה בנזקי רכוש או נזיקין על מנת לקבל ליווי וייעוץ מקצועי מתאים. ברוב המקרים, לא מדובר רק על נזק ברהיטים של הבית, מדובר על נזק רב לבית עצמו ולמציאת דיור חלופי. מאחר ורוב האנשים אינם מבינים בחוק ובפסיקות העדכניות, חסכו לעצמכם את כאב הראש ותנו לעורך דין לטפל בעניין.

עורך דין מומחה ידע לחקור לעומק את העניין ולהבין מיהו הגורם האחראי שיש לתבוע, אילו בדיקות יש לבצע על מנת להעריך את היקף הנזק וידע לפעול על מנת שאתם תקבלו את מירב סכומי הפיצויים שמגיעים לכם בעקבות נזקי ההצפה.

בהחלט. אם ההצפה התרחשה בעונת הגשמים, יש לכם עילה לתביעת הרשות המקומית. יש לכם חובות כלפי העירייה (כמו תשלום ארנונה) ומגיעים לכם גם זכויות. חלק מהזכויות הן שהעירייה תוודא כי המתקנים הציבוריים תקינים (כמו תשתיות, ביובים, מדרכות ועוד). לכן, במקרה של הצפה כתוצאה מליקוי בתשתיות, יש לכם את הזכות להגיש תביעה כנגד הרשות המקומית.

בדוק האם אתה מבוטח בפוליסה שמכסה נזקי רכוש בעקבות הצפות ואם כן, תוכל להגיש תביעה לחברת הביטוח ולקבל פיצויים. גם אם אין ביטוח, המצב לא אבוד, חשוב להבין באמת מי אשם בהצפה ולחקור את העניין לעומק. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין בשביל להבין את הזכויות המלאות שמגיעות לך.

עורך דין המתמחה בתחום זה הוא עורך דין בתחום הנזיקין או עורך דין המומחה לנזקי רכוש. חשוב לפנות לעורך הדין לאחר המקרה על מנת להבין את הזכויות שלכם ואת היקף הפעולות הנדרשות לביצוע.

ברוב המקרים, מדובר על תהליך ארוך שדורש הרבה סבלנות. השלב הראשון הוא להבין מי אחראי לנזק ורק שלב זה יכול לקחת זמן כי מדובר על חקירות ובדיקות רבות. בדרך כלל מעורבים מספר גורמים ולכן תהליך התביעה יכול לקחת זמן. תתאזרו בסבלנות ואם תעשו את הכול נכון, בסוף תקבלו את מה שמגיע לכם.

 

תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש
תביעה בגין נזקי הצפה ברכוש
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader