תפריט

כמה עולה הגשת תביעת סיעוד נגד חברת ביטוח?

הגשת תביעת סיעוד נגד חברת ביטוח איננה עניין של מה בכך. למעשה, הגשת התביעה כרוכה בעלויות שחשוב לדעת עליהן מראש, כדי לא להיות מופתעים. כמה עולה הגשת תביעת סיעוד נגד חברת ביטוח? מי מגיש את התביעות הללו? איך ניתן להגיש אותן? מתי כדאי להגיש את תביעות הסיעוד ולהגדיל את סיכויי ההצלחה? להלן התשובות.

 

מתי יש צורך להגיש תביעת סיעוד נגד חברת הביטוח?

בדרך כלל, אם הדברים מתנהלים כשורה, חברת הביטוח נענית לתביעת הביטוח של בעל הפוליסה, או של בני המשפחה שפעלו בשמו – ללא צורך בהגשת תביעה משפטית. בשלב הראשון ממלאים את הטפסים הנדרשים, ומתארים את הבעיה בצורה המדויקת ביותר האפשרית.

בשלב הבא, יש צורך לצרף את כלל המסמכים הנוגעים בדבר. זאת, על מנת לחזק את התביעה ולהוכיח בצורה ברורה, שהתביעה אכן אמיתית ומי שרכש את הפוליסה אכן נמצא במצב שבו הוא לא יכול לבצע פעולות בסיסיות. לבסוף, חברת הביטוח שולחת נציג מטעמה, אשר בודק את המבוטח ומאשש או מפריך את הצורך בקצבה.

 

המצבים שבהם יש צורך להגיש תביעה כנגד המבטחת

עם זאת, יש כמה מצבים שבהם יש צורך להגיש תביעה:

  • סירוב לקצבה: אם החברה המבטחת קובעת שאין למבוטח עילה לקבל קצבת סיעוד, כי אז חשוב לערער על הקביעה. לחילופין, אשר להגיש תביעת סיעוד נגד חברת הביטוח, במטרה לשנות אותה.
  • קצבה קטנה: דרך נוספת של חברות הביטוח להימנע מלהעניק קצבה כפי שהפוליסה קובעת, היא להעניק למטופל קצבה זעומה. קצבה קטנה שומטת את השטיח מתחת לרגלי המבוטחים, ויכולה לגרום לחלק מהם להימנע מלהמשיך ולנהל את התביעה.
  • דחייה בלך ושוב: דרך נוספת לדחות את הקץ, היא דחייה של התובעים בלך ושוב, בדרישה לכל מיני אפסים ואישורים נוסף על אלה שנמסרו לחברת הביטוח. הרציונל מאחורי הבקשות היא דחיית התשלום לזמן ארוך ככל שניתן, תוך יציאה נקודת הנחה שהזמן פועל לטובת החברה ולרעת המבוטח.

 

כמה עולה הגשת תביעת הסיעוד להכרעת בית המשפט?

מחיר תביעת ביטוח סיעודי עשוי להשתנות בהתאם לסוג התביעה לגובה קצבה או הפיצויים הצפויים, אשר נדחו על ידי חברת הביטוח. עלות התביעה משתנה גם בהתאם לסוג המסמכים הנדרשים, שעשויים להכריע את גורל התביעה:

  1. חוות דעת גריאטרית: עורך הדין של התובעים עשוי לבקש חוות דעת נוספת מגריאטר מוסמך, במטרה לחזק את התביעה.
  2. אגרת בית משפט: הגשת תביעה כרוכה בתשלום אגרה לבית המשפט. מדובר באגרה בגובה 2.5% מסכום התביעה. מחצית מהאגרה יש לשלם עם ההגשה, ואת המחצית השנייה בסיום התביעה. אם התביעה תוכתר בהצלחה, יוחזרו לתובע סכומי האגרה על ידי הנתבע.
  3. הגשת כתב תביעה: גם הגשת כתב התביעה לחברת הביטוח כרוכה בהוצאה כספית. כיוון שכתב האישום חייב להיות מוגש עד 5 ימים מיום הגשת התביעה, בדואר רשום או באמצעות שליח. לרוב, הבחירה המועדפת היא שליח, מה שמייקר את התשלום, אבל מבטיח מסירה של כתב התביעה במועד.
  4. שכר טרחת עו"ד: הסכום המשמעותי ביותר לתשלום הוא שכר הטרחה של עו"ד. בדרך כלל, מדובר בסך של עד 20% מסכום התביעה.
בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

לסיכום

גם בנושא זה – משרד עו"ד שי סולטן ישמח לכוון ולסייע לכם. לחצו כאן להשארת פרטיכם ונציגי משרדנו יצרו עמכם קשר בהקדם!

תביעות פיצויים במצב סיעודי יכולה להיות מוגשת על ידי הלקוח עצמו, או על ידי אחד או יותר מבני המשפחה שלו. זאת, בתנאי שמי שמגיש את הבקשה הוא אפוטרופוס של התובע ומורשה לפעול בשמו. גם מייצג יכול להגיש את התביעה.

בדרך כלל, הגשת התביעה הסיעודית צריכה להתבצע מוקדם ככל האפשר אחרי שהבעיה אצל המבוטח מתבררת. כל דחייה בהגשת התביעה פועלת למעשה עבור החברה המבטחת, שההוצאות בדין התשלום שלה נדחות. לפני הגשת התביעה, עורך הדין יבצע מספר בדיקות במטרה להיות בטוח שסיכויי התביעה גבוהים.

כאשר עו"ד לתביעות ביטוח סיעודי מעורב בתביעה, הוא מוודא תחילה שהתביעה מתנהלת על פי כל אמות המידה המקובלות. בראש ובראשונה, הוא מוודא שהמטופל אכ נמצא במצב הדורש לקבל את הקצבה. זאת, הן באמצעות איסוף מסמכים והן באמצעות קבלת חוות דעת גריאטרית נוספת.

חוות דעת גריאטרית נוספת היא חוות דעת שעורך דין מקבל באמצעות מומחה לגריאטריה. חוות הדעת איננה מחליפה לא את חוות הדעת הקיימות ולא את הטפסים הרפואיים השונים. עם זאת, חוות הדעת עשויה לסייע לתובעים להעביר את המסר, האומר שהמטופל זכאי לקצבת סיעוד מחברת הביטוח או מהמוסד לביטוח לאומי.

כמה עולה הגשת תביעת סיעוד נגד חברת ביטוח?
כמה עולה הגשת תביעת סיעוד נגד חברת ביטוח?
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader