תפריט

התיישנות תביעת ביטוח סיעודי

במקרים בהם אדם נהפך לחולה סיעודי, יש לו את האפשרות להגיש תביעה לחברת הביטוח על מנת לקבל סיוע כלכלי בקצבאות והטבות שונות. יחד עם זאת, עליכם לשים לב כי קיימת התיישנות תביעת ביטוח סיעודי העומדת על 3 שנים ולא על 7 שנים כמו בתביעות אזרחיות אחרות. עובדה זו חשובה וקריטית מאחר והיא יכולה להשפיע על התגמולים שתקבלו.

 

מהו חוק ההתיישנות בתביעת ביטוח סיעודי?

חוק ההתיישנות קובע כי תביעה אזרחית מתיישנת לאחר שבע שנים. חוק חוזה הביטוח שכולל בתוכו גם את חוק ביטוח הסיעוד אומר כי תביעת ביטוח סיעודי מתיישנת לאחר שלוש שנים. בפועל זה אומר שמבוטח לא יכול להגיש תביעה לחברת הביטוח בכוונה לקבל את התגמולים עבור יותר משלוש שנים אחורנית.

 

תקופת ההתיישנות

החוק מתייחס לתחילת תקופת ההתיישנות ביום בו החולה הפך לסיעודי (בדרך כלל מתרחשת תאונה או גילוי של מחלה שהופכת את החולה לסיעודי). אך ניתן לתבוע את התגמולים רק שלוש שנים אחורנית.
במילים אחרות, אם אדם הפך לסיעודי לפני כ- 5 שנים והוא החליט להגיש רק היום תביעה לחברת הביטוח שלו, חברת הביטוח תשלם לו את התגמולים הכספיים רק עבור שלושת השנים האחרונות.

 

עליכם להגיש את תביעת הביטוח כמה שיותר מהר

אם אתם מבוטחים בביטוח סיעודי, אתם משלמים פרמיה (כלומר תשלום חודשי) בכל חודש לחברת הביטוח. אם הפכתם לסיעודיים, עליכם ליידע את חברת הביטוח ולפעול למען קבלת הזכויות שלכם.

בתביעות אזרחיות אחרות זמן ההתיישנות ארוך יותר ולכן רבים מחכים עם התביעה על מנת להעריך באופן מדויק יותר את המצב הרפואי ולקבל פיצויים גבוהים יותר. כאן המקרה הוא אחר, חברות הביטוח יכולות למשוך את הזמן ולבסוף תקבלו תגמולים נמוכים יותר מאלו שיכולתם לקבל אם הייתם מגישים את התביעה בזמן.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

חלקה של חברת הביטוח בנושא ההתיישנות

כאשר הגשתם תביעה לחברת הביטוח, ההתיישנות אינה נעצרת ולכן עליכם לוודא כי החברה לא מושכת זמן מיותר שיגרום לכם לקבל פחות תגמולים. התגמולים יינתנו מהיום (ושלוש שנים אחורנית) בו חברת הביטוח שלחה לכם הודעה כי אתם זכאים לתגמולים. אם אתם לא מצליחים להתנהל כמו שצריך מול חברת הביטוח או שאתם מרגישים כי היא מושכת זמן שיעלה לכם ביוקר, פנו לקבלת ייעוץ מעורך דין מומחה בתחום.

 

בירור התיישנות תביעת ביטוח סיעודי עם עורך דין

כפי שציינו, עליכם להגיש תביעת ביטוח סיעודי מוקדם ככל הניתן על מנת לקבל את מלוא סכום התגמולים מחברת הביטוח. לכן, אם קרה לכם מקרה שהפך אתכם או את אחד מבני המשפחה שלכם לסיעודיים, פנו בהקדם לעורך דין לקבלת ייעוץ משפטי.

סכומי התגמולים נועדו על מנת לפצות אתכם, לעזור לכם לקבל את הטיפול הטוב ביותר, לשכור לכם מטפל או לשכן אתכם במוסד שיכול לעזור לכם. עורך דין מומחה ידע לכוון אתכם בתהליך ולעזור לכם לקבל את מירב תשלומי התגמולים שמגיעים לכם.

 

ניתן לתבוע תגמולי ביטוח בגין חולה סיעודי מהרגע שהחולה נהפך לסיעודי (על ידי הוכחות ואישורים רפואיים). עם זאת, ניתן לקבל תגמולים רק עבור שלושת השנים האחרונות בעקבות חוק ההתיישנות.

ממש לא. תקופת השלוש שנים מתייחסת לשלוש שנים רטרואקטיבית, כלומר תוכלו לגבל את התגמולים שלוש שנים אחורנית. אם אתם הפכתם לחולים סיעודיים כבר לפני ארבע שנים, אתם לא תקבלו את התגמולים עבור השנה הראשונה. לכן, מומלץ לא לחכות עם הגשת התביעה ולהתייעץ עם עורך דין.

אם תגישו תביעה לבית משפט או בעקבות הסכמה של חברת הביטוח תוכלו לעצור את תקופת ההתיישנות. עצירת תקופת ההתיישנות היא לטובת המבוטח ולא לטובת חברת הביטוח וזו הסיבה שבדרך כלל חברת הביטוח לא תסכים לעצור את ההתיישנות ואף תפעל על מנת לשלם כמה שפחות תגמולים למבוטח.

לא. החוק קובע כי משך התיישנות תביעת ביטוח סיעודי הוא שלוש שנים אחורנית. לא ניתן לקצר את משך הזמן ותגמולי הביטוח תמיד יינתנו שלוש שנים רטרואקטיבית, אלא אם המבוטח לא היה סיעודי באותה התקופה ואז התגמולים יינתנו מהמועד בו המבוטח הוכר כחולה סיעודי.

התיישנות תביעת ביטוח סיעודי
התיישנות תביעת ביטוח סיעודי
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader