תפריט

אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

תאונות במקום העבודה יכולות להתרחש בכל סוג של עבודה, לכל אחד ואחת מאיתנו ובטווח פגיעה הנע בין פגיעות קלות לבין פגיעות חמורות עד כדי נכות רפואית. במקרים הקשים, ייתכן בהחלט שתאונת העבודה תגרור גם פגיעה בכושר העבודה. הנה לפניכם כל מה שחשוב לדעת על אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

 

תאונות במקום העבודה – ההגדרה המשפטית

בניגוד לדעה הרווחת, תאונות עבודה יכולות להתרחש בכל מקום עבודה, גם כזה הנחשב לבטוח ומוגן למדי, כמו סביבת עבודה משרדית. תאונות כאלו עלולות להסתיים בטווח פציעות נרחב, החל מפגיעות קלות ועד לנזקים חמורים, העלולים להביא לפגיעה בכושר העבודה. במקרים כאלה ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה עם עו"ד מומחה בתחום – עו"ד שי סולטן.

מבחינה משפטית, תאונה במקום העבודה מוגדרת כפגיעה פתאומית ובלתי צפויה שקרתה לעובד במהלך ועקב עבודתו, לרבות בזמן שהיה בדרכו לעבודה או בחזרה ממנה וגרמה לו לנזקים גופניים או נפשיים. את תאונות העבודה מקובל לחלק למספר סוגים עיקריים:

 

תאונת עבודה

כוללת את המקרים הקלאסיים של תאונות שאירעו במהלך ועקב העבודה וגרמו לנזקים גופניים ו/או נפשיים.

 

מחלת מקצוע

מחלה שנגרמה לעובד כתוצאה מתנאי העבודה (נגרם בעיקר במקומות עבודה כמו מפעלים, אתרי בנייה, חקלאות ועוד).

 

מיקרו – טראומה 

מחלה הנגרמת בשל התפתחות הדרגתית או רצף של ליקויים פיזיים שונים.

 

אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

תאונת עבודה יכולה להסתיים כאמור בנזקים חמורים, המותירים את העובד להתמודד לא רק עם נזקים רפואיים אלא גם עם נזקים כלכליים ובמיוחד בכל הקשור לפגיעה בכושר ההשתכרות של העובד, באופן שהוא לא יכול לעבוד באותו היקף כפי שעבד טרם קרות התאונה:

 

אובדן כושר עבודה חלקי

מתייחס למצב בו העובד איבד באופן חלקי או זמני את יכולתו לעבוד בשל תאונת העבודה. לרוב, שיעור אובדן כושר עבודה חלקי ינוע בין 25% ל – 50% ויכולת לעבוד עד להיקף של שלושת רבעי משרה.

 

אובדן כושר עבודה מלא

מצב בו העובד אינו יכול לעבוד לגמרי כתוצאה מתאונת העבודה (ההגדרה השכיחה ביותר היא פגיעה בשיעור של לפחות 75% בכושר העבודה) כשהגדרת העיסוק משתנה בהתאם לסוג הכיסוי הביטוחי שיש לעובד הנפגע ונעה בין עיסוק סביר לבין עיסוק בתחום הספציפי בו עסק העובד בשנה שקדמה לאירוע.

 

את מי ניתן לתבוע במקרה של אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה?

במקרים של אובדן כושר עבודה בעקבות תאונת עבודה, ניתן לתבוע בעזרת עו"ד נזיקין מקצועי מספר גופים ולקבל פיצויים / קצבאות חודשיות בהתאם לתנאי הזכאות. בין הגופים המרכזיים אותם ניתן לתבוע נמצאים:

 

ביטוח לאומי

אחד הגופים המרכזיים אותו ניתן לתבוע בעקבות תאונות עבודה בכלל ותביעות אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה בפרט, הוא המוסד לביטוח לאומי, האחראי לספק לכל העובדים בישראל רשת ביטחון כלכלית במקרים כאלו. 

 

קרן פנסיה / ביטוח מנהלים

כל עובד בישראל, שכיר או עצמאי, מחויב בהפרשות פנסיוניות בשיעורים שונים, כשאחד הרכיבים בקרנות הפנסיה ו/או ביטוחי המנהלים הוא רכיב פיצויים במקרה של אובדן כושר עבודה. 

 

חברות הביטוח

חברות הביטוח הפרטיות מציעות מגוון פוליסות ביטוח פרטיות ובעלות כיסויים נרחבים ומותאמים אישית לצרכים והמטרות שלכם ובמידה וברשותכם פוליסה כזאת, הרי שבעת קרות אירוע ביטוחי, ניתן יהיה להגיש תביעה במסגרת הפוליסה ולממש את הפיצויים המגיעים לכם.

 

כיצד מגישים תביעת אובדן כושר עבודה?

את תביעת אובדן כושר עבודה מומלץ להגיש עם עו"ד אובדן כושר עבודה ולאחר שלב ההתייעצות וגיבוש אסטרטגיית הפעולה המומלצת במקרה שלכם, ניתן יהיה להגיש את התביעה באופן הבא:

 

פתיחת תביעה

בשלב הראשון יש למלא טופס תביעה ייעודי ולצרף אליו את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים המעידים על מצבכם ומאששים את הטענות שלכם וכן מסמכים נוספים, כמו ויתור על סודיות רפואית, אישורי שכר, אישור פרטי חשבון בנק ועוד.

 

ועדה רפואית

כחלק מתהליך בדיקת ואישור התביעה, חברות הביטוח ו/או ביטוח לאומי, יבקשו לזמן את התובע להתייצב בפני ועדה רפואית מטעמם, שתקבע את אחוזי הנכות ושיעור הפגיעה בכושר העבודה.

 

אישור / דחיית התביעה

הודעה על אישור או דחייה של התביעה תתקבל לרוב תוך כ – 30 ימים ממועד שליחת מסמכי התביעה וכדאי לדעת, כי במסגרת ניסיוננו רב השנים בתחום, דחיית התביעה היא בהחלט לא סוף פסוק וכמעט תמיד ניתן לערער על החלטת הדחייה ולהביא לשיפור ניכר בתוצאות.

 

על מה חשוב להקפיד בעת הגשת תביעת אובדן כושר עבודה?

הגשת תביעת אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה באופן מסודר ונכון, הכרחית להצלחת התביעה ומניעת עיכובים ודחיות ולהלן מספר דברים מרכזים עליהם מומלץ להקפיד:

 

הוכחת הקשר הסיבתי

אחד מהשלבים המרכזיים בביסוס עילת התביעה הוא הוכחת הקשר הסיבתי שבין הנזקים שנגרמו לבין תאונת העבודה / רשלנות המעסיק והוא מהווה את עיקר עבודתו של עורך הדין בתהליך התביעה.

 

מגבלת הזמן

חשוב לדעת, כי את תביעת אובדן כושר עבודה ניתן להגיש במסגרת מגבלת הזמנים הקבועה בחוק:

  • במקרה של תביעת אובדן כושר עבודה כנגד ביטוח לאומי, ניתן להגיש את התביעה ולקבל דמי פגיעה תוך שנה מקרות האירוע.
  • תקופת ההתיישנות של תביעת אובדן כושר עבודה עומדת על 7 שנים (החל מיום גילוי הנזק).

 

מה גובה הפיצויים שניתן לקבל בתביעת אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה? 

שאלת גובה הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה תלויה בהרבה גורמים ומחושבת לפי מספר ראשי נזק עיקריים: כאב וסבל, הפסדי השתכרות (בעבר ובעתיד) והוצאות רפואיות שונות. ככלל, קיימים מספר סוגי פיצויים אותם ניתן לקבל, המחושבים לרוב על פי ממוצע השכר של העובד:

 

דמי פגיעה

משולמים בשלב הראשון (3 החודשים הראשונים) שלאחר הפגיעה ועד לקבלת הקצבה החודשית.

 

מענק נכות

לאחר תקופה של 3 חודשים ובמידה והעובד עדיין אינו כשיר לעבוד, הרי שהוא יוכל להגיש בקשה לנכות זמנית / קבועה ולקבל בהתאם לאחוזי הנכות מענק חד פעמי / קצבה חודשית.

 

קצבה חודשית

במידה ונקבעו לנפגע אחוזי נכות בשיעור של 20% ו/או נקבעו לו שיעורי פגיעה בכושר ההשתכרות בגובה 25% לפחות, הרי שהנפגע יהיה זכאי לקבלת קצבה חודשית קבועה עד לגובה 75% משכרו הממוצע של התובע.

 

כיצד ניתן למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלכם?

הדרך הבטוחה והמומלצת ביותר למקסם את סיכויי הצלחת תביעת אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה היא כמובן להיעזר בגורם מקצועי ומנוסה בתחום – עו"ד אובדן כושר עבודה, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל השנים ובמידה וחוויתם תאונת עבודה, אתם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו לבדיקת היתכנות תביעה וקבלת פיצויים בהתאם.

 

שאלות ותשובות בנושא אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה

תאונת עבודה היא תאונה פתאומית ובלתי צפויה המתרחשת במהלך ועקב העבודה, לרבות בזמן שהעובד היה בדרכו אל העבודה או בחזרה ממנה (ובלבד שלא סטה מהדרך באופן משמעותי) וגרמה לנזקים גופניים או נפשיים. בנוסף על המקרה הקלאסי של תאונת עבודה, קיימים עוד מספר סוגי תאונות עבודה, דוגמת מחלת מקצוע ומיקרו – טראומה.

במידה והנזקים שנגרמו לכם מתאונת העבודה גרמו גם לפגיעה בכשור ההשתכרות שלכם ולאובדן כושר עבודה חלקי / מלא, הרי שעומדת בפניכם האפשרות להגיש תביעת פיצויים כנגד מספר גופים: ביטוח לאומי, קרן הפנסיה / ביטוח מנהלים וחברות הביטוח (במידה ורכשתם פוליסת ביטוח פרטית).  

גובה הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה נקבע בהתאם למספר פעמים מרכזיים, כמו מידת הכאב והסבל, הפסדי השתכרות והוצאות רפואיות שונות, כשהפיצויים יכולים לנוע מדמי פגיעה לתקופה של שלושה חודשים ועד לקצבה חודשית קבועה, המשולמת עד לסך 75% משכרו הממוצע של העובד שנפגע.

עורך דין אובדן כושר עבודה הוא הגורם המומחה בתחום, שיכול לכוון וללוות אותנו לאורך כל התהליך, החל משלב ביסוס עילת התביעה והגשת טפסי התביעה אופן נכון ומסודר ועד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לנו ולכן, חשוב ומומלץ לפנות להתייעצות משפטית מבעוד מועד.

 

אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה
אובדן כושר עבודה לאחר תאונת עבודה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader