תפריט

אובדן כושר עבודה לספורטאים

לעיסוק בספורט באופן מקצועי קיימים מספר יתרונות בולטים. לצד היתרונות יש גם חיסרון משמעותי, הכרוך בסיכון מוגבר להתרחשותן של פציעות בדרגות חומרה שונות, היכולות אף להגיע לכדי מצב של אובדן כושר עבודה לספורטאים. מאחר ומדובר במצב רגיש ומורכב, כדאי להכיר ולדעת מהן האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם במקרים כאלו, והנה לפניכם כל המידע החשוב בנושא

 

סוגי פציעות ספורט ומשמעותן

העיסוק בספורט יכול להתנהל בצורה חובבנית ובשעות הפנאי או בצורה מקצועית, הנעשית באופן אינטנסיבי ומהווה את מקור הפרנסה העיקרי של הספורטאי. בשני המקרים, ובעיקר בקרב הספורטאים המקצועיים, העיסוק בספורט כרוך גם בסיכון מוגבר לפציעות ופגיעה ביכולת להמשיך ולבצע את הפעילות הספורטיבית, בגינן ניתן להגיש תביעת אובדן כושר עבודה עם גורם מקצועי – עו"ד שי סולטן.

מלבד הפן הפיזי – בריאותי, פציעות ספורט עלולות להשפיע גם באופן המנטלי על שגרת חייו של הספורטאי המקצועי, שכן זהו תחום עיסוקו העיקרי ולרוב, הוא אינו מכיר או מוכשר לעסוק בתחומים אחרים. בין פציעות הספורט השכיחות ביותר ניתן למצוא את:

 

דלקות

דלקות נוצרות לרוב בשל מאמץ מוגבר ופעילות גופנית מאומצת ולגרום לכאבים ומגבלות תנועה. לרוב, מדובר בתהליך טבעי של הגוף להתמודדות עם העומס, אך לעיתים מדובר בדלקת חמורה וזיהומית המצריכה טיפול מיוחד.

 

סדקים / שברים

סדקים (שברי מאמץ) ושברים נגרמים בשל עומס יתר ו/או ביצוע פעולה בצורה לא נכונה, כשתהליך ההחלמה נמשך לרוב מספר חודשים וכרוך בעיקר במנוחה וחזרה הדרגתית לפעילות.

 

שחיקת סחוס

הסחוס הוא אחד הגורמים האחראיים על מניעת חיכוך בין העצמות וכתוצאה מפעילות אינטנסיבית מתמשכת, הוא עלול להישחק וליצור בעיות שונות כמו כאבים והגבלות תנועה.

 

קרע ברצועה

פציעת ספורט מסוג קרע ברצועה הצולבת שכיחה בעיקר בקרב ספורטאים העוסקים במקצועות כדורגל וכדורסל והיא מתרחשת בעיקר בעקבות תנועות חדות, בלימת פתע ומכה חזקה באזור צידי הברך. קרע ברצועה נחשב לפציעת ספורט חמורה, המטופלת לרוב באמצעות ניתוח ובעלת משך זמן החלמה של מספר חודשים.

 

אובדן כושר עבודה לספורטאים

תאונות, פציעות ומחלות יכולות להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו ובכל סוג של עבודה, אך כשמדובר בספורטאים הנמצאים בסיכון גבוה לפציעות ספורט ואובדן כושר עבודה, באופן המשפיע הן על המשך הקריירה של הספורטאי והן על פוטנציאל ההשתכרות שלו, החשיבות של ביטוח אובדן כושר עבודה והתייעצות מוקדמת עם עו"ד אובדן כושר עבודה, מקבלת חשיבות יתרה, כמו גם בשל המאפיינים המרכזיים של אובדן כושר עבודה לספורטאים:

 

קריירה קצרה

העיסוק בספורט מקצועי מתפרש לרוב על פני תקופה קצרה הנמשכת בממוצע כ – 15 שנים עד לפרישה.

 

אובדן כושר עבודה מלא

בשל השכיחות והאינטנסיביות של פציעות הספורט, במרבית המקרים, פציעות ספורט שהביאו לאובדן כושר עבודה, מסתיימות באובדן כושר עבודה מוחלט.

 

כיצד מתמודדים עם אובדן כושר עבודה לספורטאים?

אובדן כושר עבודה לספורטאים מקצועיים, התלויים בכושר ותפקוד מקסימלי של גופם בכדי להתפרנס, יכולה להוות נקודת מפנה בחייו של הספורטאי ולהשפיע על המשך שגרת ואיכות חייו ולכן, כדאי לדעת ולהכיר כי ניתן להתמודד עם מקרים כאלו באמצעות מגוון דרכים, המבטיחות לכם רשת ביטחון כלכלית:

 

פוליסת ביטוח פרטית

ספורטאים רבים מודעים לסיכון המוגבר לפציעות בכלל ואובדן כושר עבודה בפרט הקיים במקצוע בו בחרו לעסוק ובשל כך, בוחרים לרכוש פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה בהתאם. במסגרת פוליסות הביטוח הפרטיות ניתן למצוא מגוון מסלולים וכיסויים ביטוחיים ובכדי לקבל את מעטפת ההגנה וסך הפיצויים הנרחבים ביותר, כדאי לוודא עם עו"ד נזיקין בעל התמחות בתחום אובדן כושר עבודה כי פוליסת הביטוח שלכם מכסה את כל הסיכונים הרלוונטיים ובעיקר, לבדוק את סעיף הגדרת העיסוק.

 

ביטוח לאומי

כל עובד בישראל, לרבות ספורטאים, מבוטחים במסגרת ביטוח לאומי, בין השאר כנגד מצבים של אובדן כושר עבודה. במסגרת תביעת פיצויים מביטוח לאומי, ניתן לתבוע קצבת נכות כללית או קצבת נכות מעבודה, שפעמים רבות עדיפה בהרבה מהאופציה הראשונה, הן מבחינת שיעור אחוזי הנכות המינימליים המזכים בקצבה והן מבחינת גובה הקצבה.

 

פוליסת ביטוח לספורטאים מכוח חוק הספורט

על פי חוק הספורט, על איגודים וארגוני ספורט המקיימים תחרויות ספורט שונות, מוטלת החובה לערוך פוליסת ביטוח מתאימה, הכוללת כיסויים בסיסיים דוגמת טיפולים רפואיים ראשוניים ופיצויים מינימליים עבור נכות, אובדן ימי עבודה ואף מקרה מוות. כפי שניתן להבין, מדובר בפוליסה בסיסית ביותר, שבמרבית ככל המקרים, אינה משקפת את מלוא הנזק הכלכלי שנגרם לספורטאי שנפגע.

 

תביעות אובדן כושר עבודה – תקופת התיישנות

כדאי לדעת, כי לתביעות אובדן כושר עבודה קיים סף התיישנות, תקופה שלאחריה כבר לא ניתן יהיה להגיש את תביעת אובדן כושר העבודה. ככלל, תקופת ההתיישנות של אובדן כושר עבודה עומדת על 3 שנים מתוקף חוק חוזה הביטוח (למעט מספר מקרים חריגים).

אך חשוב להדגיש כי מדובר בעילת תביעה מתחדשת, כלומר, במידה והתובע נמצא עדיין במצב של אובדן כושר עבודה, הוא יוכל להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח, גם אם עברו 3 שנים מהאירוע, אך התביעה תתייחס לתקופה של 3 השנים האחרונות וכן לגמלאות עתידיות.

 

אילו הרחבות ניתן למצוא במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה לספורטאים?

ביטוחי אובדן כושר עבודה לספורטאים יכולים לכלול מגוון הרחבות וכיסויים משתלמים, שבבוא העת יעניקו לכם רשת ביטחון כלכלית יציבה ומשמעותית. את הכיסויים וההרחבות הרלוונטיות מומלץ לרכוש בהתאם לאופי הפעילות הספורטיבית בה אתם עוסקים ובין ההרחבות המרכזיות שניתן למצוא במסגרת פוליסות הביטוח הפרטיות נמצאות:

  • פרנצ'יזה עבור חודשי המתנה – החזר כספי עבור חודשי ההמתנה (חודשיים עד שלושה) כנקוב בפוליסה.
  • ביטוח קיזוז – קבלת פיצויים גם במקרים בהם מתקבלים פיצויים חודשיים מגורם אחר.
  • הגדלת תגמולי ביטוח במצב סיעודי – תשלום נוסף בגין מצב סיעודי (ובלבד שסך הפיצויים לא יעבור את 100% השכר המבוטח בפוליסה).

 

מהי הדרך הטובה ביותר להגשת תביעת אובדן כושר עבודה לספורטאים?

הדרך הטובה והמומלצת ביותר להגשת תביעת אובדן כושר עבודה לספורטאים, היא להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום אובדן כושר עבודה, המכיר היטב את ההתנהלות המקובלת מול גופים כמו ביטוח לאומי וחברות הביטוח, כך שלאחר בחינת המקרה הספציפי שלכם וביסוס עילת התביעה, תוכלו למצות ולקבל את כל הפיצויים המגיעים לכם.

במסגרת ניסיוננו רב השנים בתחום תביעות הנזיקין בכלל ותביעות אובדן כושר עבודה בפרט, משרדנו העניק שירות למאות לקוחות מרוצים לאורך השנים. בזכות הניסיון, המקצועיות והמוניטין המוצלח שרכשנו בתחום, נוכל להעניק גם לכם את הפתרונות המתאימים ביותר למקרה שלכם. צרו קשר ונתקדם.

 

שאלות ותשובות בנושא אובדן כושר עבודה לספורטאים

העיסוק בספורט באופן מקצועי הוא חוויה ייחודית, הכרוכה בסיכון מוגבר לפציעות מסוגים שונים, כמו דלקות, סדקים / שברים, שחיקת סחוס, קרע ברצועה ועוד, באופן העלול לגרום לפגיעה בכושר העבודה באופן חלקי או מלא ולאור הקריירה הקצרה יחסית של הספורטאים המקצועיים ותקופת ההתאוששות הממושכת, הרי שמדובר באירוע בעל השלכות מהותיות על שגרת חייו של הספורטאי, הן בהיבט הפיזי – בריאותי והן בהיבט הכלכלי.

במקרים של פציעות ספורט שהתפתחו לכדי אובדן כושר עבודה לספורטאים, ניתן יהיה להגיש תביעת אובדן כושר עבודה כנגד גופים כמו ביטוח לאומי ופוליסות הביטוח הפרטיות, כשהאפשרות האחרונה היא האפשרות הנוחה והמומלצת ביותר, הן בגלל טווח הפיצויים הנרחב והן בגלל אפשרויות ההתאמה האישית של ההרחבות והכיסויים הביטוחיים.

גם בתביעות אובדן כושר עבודה קיימת תקופת התיישנות, אך בשונה מתחום הנזיקין האזרחי, תקופת ההתיישנות לתביעות אובדן כושר עבודה עומדת על 3 שנים מיום קרות האירוע (למעט מספר מקרים חריגים).

עורך דין אובדן כושר עבודה הוא הגורם המקצועי והמומלץ ביותר שיעזור לכם לבסס את עילת התביעה ולהגיש את תביעת אובדן כושר העבודה בצורה המסודרת והנכונה, באופן שיביא לייעול תהליך התביעה וכן למקסום סיכויי הצלחתה. 

 

אובדן כושר עבודה לספורטאים
אובדן כושר עבודה לספורטאים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader