תפריט

תאונות עבודה לבעלי מקצוע

בעלי מקצוע מעניקים את שירותיהם למגוון אנשים ובמקומות שונים ברחבי הארץ. מטבע הדברים ובשל היקף שעות העבודה, פציעות ותאונות הן אירועים בשגרה. כאשר פציעות ותאונות אלו מביאות לפגיעה בכושר ההשתכרות ואף מונעות מאיתנו לעבוד, הרי שעומדת בפנינו האפשרות להגיש תביעת תאונת עבודה. הנה לפניכם כל מה שחשוב לדעת על תאונות עבודה לבעלי מקצוע

 

תאונות עבודה לבעלי מקצוע – מתי הן מתרחשות?

בניגוד לדעה הרווחת, תאונות עבודה לבעלי מקצוע יכולים להתרחש במגוון סיטואציות ומקרים, לרבות בעבודות המתבצעות בסביבה בטוחה ומוגנת למדי, כמו עבודות משרדיות. בנוסף על כך, תאונות עבודה לבעלי מקצוע יכולות להתרחש גם בדרך אל העבודה ובדרך חזרה ממנה.

היות ואנחנו מבלים בעבודה חלק ניכר משגרת היום – יום שלנו, תאונות עבודה הן אירועים שבשגרה, כאשר תאונות אלו יכולות לנוע בין פציעות קלות ועד פציעות חמורות וקביעת אחוזי נכות, באופן הפוגע בכושר ההשתכרות של בעל המקצוע ועלולות אף להוביל לכך שלא יוכל עוד לעסוק במשלח ידו.

 

מי נחשב לבעל מקצוע?

במקרים בהם תאונות העבודה הביאו לפגיעה מהותית בכושר ההשתכרות שלנו, ניתן יהיה לממש את זכויותינו הרפואיות ולקבל פיצויים ו/או קצבאות חודשיות, אך עוד לפני שנעסוק בשלבי התביעה והדרכים היעילות ביותר למימוש הזכויות הרפואיות שלנו, כדאי שנבין מי נחשב לבעל מקצוע על פי הוראות הביטוח הלאומי.

בעל מקצוע עצמאי ייחשב ככזה במידה והוא עונה על לפחות אחד מהתנאים הבאים:

  1. עוסק במקצוע מעל 20 שעות עבודה שבועיות בממוצע.
  2. הכנסתו החודשית הממוצעת עולה על 50% מהשכר הממוצע במשק.
  3. עוסק במקצוע מעל 12 שעות עבודה שבועיות בממוצע והכנסתו החודשית הממוצעת מגיעה או עולה לסך ההכנסה הקבועה בחוק.

 

הגורמים אותם ניתן לתבוע בגין תאונות עבודה לבעלי מקצוע

תאונות עבודה לבעלי מקצוע עלולות לפגוע בכושר ההשתכרות שלנו כאמור ולהביא לפגיעה מהותית באיכות ובשגרת החיים שלנו. על מנת למזער את הנזקים הכלכליים, חשוב לדעת כי ניתן לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו מול שני גופים עיקריים:

 

המוסד לביטוח לאומי

כל עובד, שכיר או עצמאי, משללם מידי חודש דמי ביטוח לאומי. דמי הביטוח הלאומי החודשיים נועדו לספק לנו רשת ביטחון כלכלית במקרים של תאונות עבודה ופגיעה בכושר ההשתכרות שלנו, כך שבמקרים של תאונות עבודה לבעלי מקצוע, המוסד לביטוח לאומי הוא אחד הגורמים העיקריים אותם ניתן לתבוע בתהליך מימוש הזכויות הרפואיות שלנו.

 

חברות הביטוח הפרטיות

הפיצויים והקצבאות שהמוסד לביטוח לאומי מעניק לזכאים, עומדים לרוב על סכומים מינימליים, אשר לא תמיד מספיקים לשמור על רמת החיים אליה התרגלנו. בהתאם לכך, בעלי מקצוע רבים רוכשים פוליסות ביטוח פרטיות, אשר נועדו לתת מענה נרחב באמצעות פיצויים מוגדלים וכיסויים מותאמים אישית למקצוע שלנו ולצרכים והמטרות שלנו.

 

המורכבות של תביעות תאונות עבודה לבעלי מקצוע

במציאות אידיאלית, בעלי מקצוע שחוו תאונות ופציעות שונות במהלך עבודתם, היו צריכים לקבל את הזכויות המגיעות להם באופן אוטומטי וללא בירוקרטיה מיותרת. אך לצערנו, בכדי לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו, עלינו לעבור הליך בירוקרטי, הכולל הגשת טפסים ומסמכים שונים, לרבות וועדות רפואיות שונות.

מלבד הנושא הבירוקרטי, לבעלי מקצוע המעוניינים לממש את זכויותיהם הרפואיות קיימת מורכבות נוספת והיא, הוכחת הנזק שנגרם. בעוד שאצל השכירים קיימים לרוב עדים לאירוע ותיעוד של תאונת העבודה, הרי שאצל בעלי המקצוע לא תמיד ניתן להצביע במדויק על שעות העבודה, הוכחות ותיעודים למקרה, באופן המקשה על הוכחת התביעה וקבלת הפיצויים הראויים.

 

תביעת תאונות עבודה לבעלי מקצוע – שלב אחרי שלב

כדי לממש את הזכויות הרפואיות המגיעות לנו מול ביטוח לאומי במקרה של תאונות עבודה לבעלי מקצוע, עלינו להגיש תביעה בהתאם, על פי השלבים הבאים:

 

הגשת טפסי התביעה

בשלב הראשון, יש להגיש את טפסי התביעה לקבלת דמי פגיעה וזאת תוך שנה מיום הפגיעה. טפסי התביעה כוללים את תיאור הפגיעה ונסיבותיה, באופן מפורט ומדויק, לרבות תאריך הפסקת העבודה בשל התאונה.

מסגרת הגשת טפסי התביעה יש לחתום על ויתור סודיות רפואית ולצרף מסמכים רפואיים נלווים, כמו תעודה רפואית לנפגע בעבודה ומסמכים רפואיים רלוונטיים המעידים על מהות הפגיעה ואופן השפעתה על שגרת חייו של בעל המקצוע הנפגע.

 

תביעה לגמלת נכות מעבודה

דמי פגיעה משולמים לתקופה של 91 ימים, כאשר הסכום המקסימלי שניתן לקבל ליום עבודה עומד על כ – 1,200 ₪. לאחר תקופה זו, ובמידה ועדיין קיימת פגיעה כתוצאה מתאונת העבודה, ניתן יהיה להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה, אותה מומלץ להגיש עם תום תקופת תשלום דמי הפגיעה.

 

זימון לוועדה רפואית

לאחר הגשת התביעה לגמלת נכות מעבודה, תקבלו זימון לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. בוועדה הרפואית, המורכבת ממזכיר הוועדה ורופא מומחה בתחום הנדון, יבחנו לעומק את התיק הרפואי והמסמכים הרפואיים המצורפים ובסופו של דבר, הרופא המומחה יקבע את שיעור אחוזי הנכות ודרגת הפגיעה בכושר העבודה.

 

האם ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית?

להחלטות הוועדה הרפואית קיימת השפעה מהותית על הזכאות שלנו לקבלת פיצויים ו/או קצבאות נכות בשל תאונת העבודה ולכן, חשוב לדעת כי במידה והחלטת הוועדה הרפואית אינה השיגה את התוצאות הרצויות, הרי שניתן להגיש ערעור על החלטת הוועדה.

את הערעור יש להגיש לוועדת הערר בתוך 30 ימים ממועד החלטה הוועדה, כאשר ערעור על החלטת ועדת הערר יוגש לבית הדין האזורי לעבודה תוך 60 ימים מקבלת החלטת ועדה הערר. היות ומדובר בשלבים סופיים ואחרונים הנוגעים לזכאותכם, חשוב להיעזר בשלבים אלו, ואף לפני כן, באנשי מקצוע מומחים ומנוסים בתחום, כמו משרד עו"ד שי סולטן, העוסק בתחום הזכויות הרפואיות ומסוגל להעניק לכם את התוצאות המיטביות.

תאונות עבודה לבעלי מקצוע הן תאונות המתרחשות תוך כדי ובעקבות העבודה וכן בדרך אל העבודה ובחזרה ממנה. על פי הגדרות הביטוח הלאומי, בלעי מקצוע עצמאיים ייחשבו ככאלה במידה והם עובדים מעל 20 שעות עבודה שבועיות בממוצע וכן אם הכנסתם החודשית הממוצעת עולה על 50% מהשכר הממוצע במשק או שווה לשכר הקבוע בחוק, במידה והם עוסקים במקצועם במשך למעלה מ – 12 שעות עבודה שבועיות.

תאונות עבודה לבעלי מקצוע עלולות לפגוע בכושר ההשתכרות שלנו וכפועל יוצא מכך, לפגוע בשגרת ואיכות החיים שלנו. לפיכך, כדאי וחשוב להכיר כי במקרה של תאונות עבודה לבעלי מקצוע, ניתן יהיה לממש את הזכויות הרפואיות שלנו מול שני גורמים עיקריים: המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח הפרטיות.

הליך תביעת תאונות עבודה לבעלי מקצוע מתחיל בהגשת טפסי תביעה ומסמכים רפואיים נלווים, לקבלת דמי פגיעה לתקופה של 91 ימים. לאחר מכן, ניתן להגיש תביעה לגמלת נכות מעבודה, במסגרתה נקבל זימון לוועדה הרפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות ושיעור הפגיעה בכושר העבודה, פרמטרים המשפיעים על גובה הפיצויים ו/או קצבת הנכות שנוכל לקבל.

על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה שלנו, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של משרד עו"ד מקצועי, מנוסה ובעל מוניטין מוכח בתחום, אשר ילווה אותנו לאורך כל התהליך ובמידת הצורך גם בערעור על החלטת הוועדה הרפואית, כל הדרך עד לקבלת מלוא הפיצויים המגיעים לנו.

תאונות עבודה לבעלי מקצוע
תאונות עבודה לבעלי מקצוע
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader