תפריט

תביעה בגין נזקי שריפה לעסק

שריפה שפורצת מהווה סכנה ברורה ומיידית לכל מי שנמצא בסביבתה. לפיכך, הדבר הראשון שיש לעשות כאשר פורצת חלילה שריפה, הוא לפנות את כל הדיירים או הנוכחים. אם הדבר אפשרי ועשוי להציל נפשות יש לפעול לכיבוי השריפה. עם זאת, כשהלהבות שוככות, בעלי הנכס שעלה באש עשויים להיות זכאים להגשת תביעה בגין נזקי שריפה לעסק. בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא.

בכל הנוגע לתביעות ביטוח נזקי רכוש, שריפות, נזילות בבניין דירות ובתי עסק,
משרדנו מעניק לכם את האפשרות לחלק את ההוצאות המשפטיות למספר תשלומים נוחים,
ובמקרים מסוימים (על פי שיקול דעת המשרד ובחינת התיק) אף ניתן לעבוד בשיטת אחוזים המבוססת על הצלחת התביעה.
לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום:

 

מהם הגורמים הנפוצים ביותר לשריפות בבתי עסק במדינת ישראל?

יש גורמים רבים אשר בעקבותיהם יכולה להתרחש שריפה בבית, בעסק ובכלל. כמעט תמיד, הגורם לשריפה הוא אנושי, ועל פי רוב – נקיטת אמצעים פשוטים יחסית עשויה למנוע שריפות בסבירות גבוהה למדי, או לכל הפחות להפחית במידה ניכרת את הסיכויים שתפרוץ שריפה בשטח בנוי.

אם בכל זאת שריפה פורצת, היערכות נכונה והימצאו של ציוד מתאים וזמין במבנה, עשויים להפחית את הנזקים במידה משמעותית – לכל הפחות כאשר עסקינן בנזקי גוף ונפש.

מהן העילות האפשריות להגשת תביעה בגין נזקי שריפה לעסק?

ישנן כמה עילות אפשריות אשר בגינן עשויה להיות מוגשת תביעה בגין נזקי שריפה לעסק:

  • טעות אנוש: תביעה בגין נזקי שריפה בעסק עשויה להיות מוגשת בעקבות טעות אנוש, שהביאה לשריפה במבנה שבו שוכן בית העסק. לדוגמה – הדלקת אש באזור אסור, שבו מאוחסנים חומרים דליקים.
  • הזנחה: הזנחה פירושה אי נקיטת אמצעים ופעולות שעשויים למנוע את השריפה הבאה. לדוגמה – חוטי חשמל גלויים או חיבורים חשמליים שבוצעו שלא כדין על ידי מי שלא הוסמכו לכך.
  • גרימת שריפה במזיד: שריפה שנגרמה במזיד ובכוונה תחילה.

 

מי בודק איך השריפה נגרמה ומי הגורם המזיק שאחראי לפצות את הניזוקים?

מי שבודק וקובע את הגורמים לשריפה הוא חוקר שריפות מטעם מכבי האש. עם זאת, חברות ביטוח עשויות לבצע תחקיר עצמאי. מאליו מובן שהדוגמאות לעיל הן רק חלק ממגוון הגורמים האפשריים לשריפה. עורך דין המתמחה בדיני נזיקין עשוי לסייע לאורך כל הדרך, עד להשגת פיצויים הולמים בעקבות השריפה.

 

נגד מי אפשר להגיש תביעה בגין שריפה בעסק?

תביעה בגין נזקי אש לעסק יכולה להיות מוגשת כנגד הגורמים כדלקמן:

  1. מי שגרם לשריפה: לפעמים ניתן להגיש תביעה כנגד גורם פרטי שלכאורה לא קשור. למשל – מי שייצר מכשיר חשמלי והרכיב אותו באופן רשלני, אם הוכח שהשריפה נגרמה בעקבות השימוש במכשיר. ככל שתביעות כאלה נדירות, הן אפשריות.
  2. חברת ביטוח: לרוב, התביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח, בהנחה שפוליסת הביטוח כוללת נזקי שריפה.
  3. גורמים אחרים: לפעמים, אפשר להצביע על אחראי ספציפי לשריפה. למשל – בעל עסק שכן שפעל בצורה רשלנית וגרם לשריפה.

 

הסתייעות בשירותיו של עורך דין לענייני נזיקין עשויה לסייע למי שנפגעו כתוצאה מהשריפה להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורם ולזכות בפיצוי הולם. הדבר נכון תמיד, ונכון שבעתיים כשמדובר בבעלי עסק שעבורם קבלת הפיצויים היא עניין של להיות או לחדול.

 

על תפקידו של עורך דין נזיקין בדרך להגשת תביעה בגין נזקי שריפה לעסק

רבים אוחזים בדעה שבטעות יסודה, שעצם העובדה שבעסק פרצה שריפה, מקנה לבעלי העסק את הזכות לתבוע ולקבל את הפיצויים המגיעים להם. לרוב, הדברים אינם כך. אם הוכח שהעסק פעל ברשלנות או אפילו לא הדריך נכון את העובדים שלו, הפיצויים עלולים להישלל.

לפיכך, חשוב לפנות לעו"ד נזקי רכוש בכל מקרה של הגשת תביעה בגין נזקי שריפה לעסק. עורך הדין ילווה הן את החוקרים והן את העסק לכל אורך הדרך, עד להשגת התוצאות הרצויות.

תביעה בגין נזקי שריפה לעסק
תביעה בגין נזקי שריפה לעסק
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?
Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader