תפריט

תאונת עבודה פיצויים

דברים שקורים כחלק מעבודה הם באחריות המעסיק, בין אם דברים טובים ובין אם דברים פחות טובים. כחלק מכך, תאונות שמתרחשות במקום העבודה הן תחת אחריותו של המעסיק. בפרט, במקרה שאכן מתרחשת תאונת עבודה פיצויים הם משהו שבהחלט צריך לקבל העובד, הן על מנת להתמודד עם עוגמת הנפש והן על מנת להתמודד עם ההפסדים הכלכליים שכרוכים בכך. בפועל מדובר בכמה הליכים שיש לבצע במקביל, רלוונטי אליכם? המשיכו לקרוא.

 

קבלת פיצויים מתאונת עבודה

על פניו תאונות הן דבר שאי אפשר לצפות ואי אפשר לדעת שהן הולכות להתרחש. על מנת שאנשים באמת ירגישו מוגנים וילכו לעבוד גם בעבודות מסוכנות, גם אם כביכול אין מה לעשות כדי למנוע תאונות, עובדים צריכים לדעת שבמקרה שאכן זאת תתרחש הם יקבלו פיצויים, ואכן כך הדבר. תאונת עבודה מזכה בפיצויים מכל מיני גורמים וכעת נפרט על הבולטים שבהם אך כמובן שלכל אדם הפיצויים אינדיבידואלים מבחינת היקף הביטוחים שלו וחומרת מצבו.

 

פיצויים מביטוח לאומי – דמי פגיעה

המבטח הלאומי של ישראל הוא כמובן המוסד לביטוח לאומי אשר אמון על סיוע לאנשים במצבי חולשה ומצוקה. בין היתר, כאשר אנשים נפגעים בתאונת עבודה הם זכאים לקבל דמי פגיעה אשר מהווים את הפיצויים מהמדינה. דמי הפגיעה משולמים לפי יום ומחושבים בתור 75 אחוזים מהשכר היומי של העובד. כמו כן, ישנם תנאים וקריטריונים לתשלום דמי הפגיעה כדוגמת תקופת תשלום החל מ-12 ימי היעדרות מהעבודה בעקבות התאונה ועד ל-91 ימים. פיצויים אלו רלוונטיים כמעט לכל עובד שנפגע בתאונת עבודה ואנחנו נשמח לסייע לכם לממש זכות זאת.

 

פיצויים מביטוח לאומי – קצבת נכות

סעיף זה רלוונטי לאנשים אשר נותרו עם נכות בעקבות התאונה, כלומר חוו פגיעה קשה עד כדי פגיעה בתפקוד שלהם וביכולת ההשתכרות שלהם כבעבר. במידה ואכן כך המצב, נדרש העובד להגיש תביעה לקבלת הכרה נכות מהביטוח הלאומי. הפיצויים אשר יקבל העובד במקרה זה הם בדמות קצבת נכות חודשית אשר מסייעת להתמודד עם הפגיעה הכלכלית שגרמה התאונה לטווח הארוך.

 

פיצויים מהמעסיק – תביעת רשלנות

באופן כללי ישנן תאונות אשר נראה כי אפשר היה למנוע אותן וישנן תאונות שקרו מחוסר מזל ולא נראה כי באמת למעסיק יש אחריות של ממש בדבר. עבור תאונת עבודה פיצויים מביטוח לאומי מגיעים מבלי להתייחס להבדלה זאת, אך יש גם אופציה נוספת לפיצויים אם אכן התאונה התרחשה בעקבות רשלנות המעסיק. תביעות רשלנות מוגשות בבית משפט ומטרתן לדרוש פיצוי כספי ממי שאחראי לתאונה תחת העילה שהיה ניתן למנוע את התאונה ואת הנזקים שנגרמו לעובד.

 

הגשת תביעות לביטוח לאומי

כפי שציינו לעיל, ההליכים מול הביטוח הלאומי הם הבסיסיים והגורפים ביותר וכדאי להתחיל בהם. אנחנו במשרד עורכי הדין שי סולטן ליווינו כבר מאות לקוחות בהליכים דומים ולאור זאת יש לנו ידע רב בתחום. אתם מוזמנים לפנות אלינו לסיוע בכל אחת מהתביעות הבאות וביחד נשיג את מירב הפיצויים המגיעים לכם בעקבות תאונת העבודה שעברתם או הנזקים שנותרו לאחר מכן.

 

תביעה לקבלת דמי פגיעה

במקרה שתאונת העבודה גרמה להיעדרות מהעבודה בעצם העובד מפסיד את השכר היומי שלו על כל יום היעדרות בעקבות תאונת העבודה ולכן מגיעים לו פיצויים. אם ההיעדרות היא אכן מעל 12 ימים זכאי העובד להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה. הליך התביעה צריך לכלול התייחסות לשני חלקים המתארים את המצב.

  1. פירוט מצב רפואי – חלק בו התובע מפרט על מצבו הרפואי לאחר התאונה, הגשת מסמכים רפואיים
  2. פירוט נסיבות התאונה – בגלל שהתביעה היא על רקע תאונת עבודה יש לפרט את נסיבות התאונה ולהראות את הקשר הישיר לעבודה, כמו כן, לשכנע שאכן התאונה עומדת בקריטריונים של תאונת עבודה

 

תביעה לקבלת הכרה בנכות

בדומה לתביעה לקבלת דמי פגיעה, מתאונת עבודה פיצויים במסגרת קצבת נכות ניתנים גם כן על לאחר הגשת תביעה. בחלק זה אין הכרח להתייחס לנסיבות שהביאו למצב הרפואי, אך כן יש לנמק באופן מקיף יותר על המצב הרפואי. כל זאת כהכנה לשלב הבא של הוועדה הרפואית, אך עוד טרם לקבל הכרה בנכות ולשכנע את הביטוח הלאומי שאכן יש עילה למעבר לוועדה זאת.

 

הליך התאמת שיעור אחוזי נכות

במידה ואכן קיבל העובד הכרה בנכות השלב הבא הוא להתאים שיעור אחוזי נכות המשקף את חומרת מצבו מבחינת הפגיעה בתפקוד וביכולת ההשתכרות. לשיעור אחוזי הנכות יש משמעות אדירה שכן הוא שקובע בהמשך את גובה קצבת הנכות (כחלק מפיצויים של תאונת עבודה) וכן מענקים וסיוע נוסף כדוגמת הטבות מס או הטבות דיור. בשלב זה בהחלט אפשר וכדאי לשלב ייצוג משפטי וגם בהליכים אלו עורכי הדין שלנו מתמחים!

 

תביעת אובדן כושר עבודה

הליך תביעה נוסף שנשקול אם לפנות אליו הוא על רקע אובדן כושר עבודה. זאת מבוטח הן בביטוח הלאומי אך אצל עובדים רבים גם בביטוחים פרטיים. ברור כי אדם שחווה נכות ותובע בגין כך, גם חווה אובדן כושר עבודה בהיקף כלשהוא, בין אם זמני ובין אם לצמיתות, ולכן זה הוא גם הליך שעשוי להיות לכם רלוונטי. ביטוח זה מותנה כמובן בקריטריונים ולא תמיד יהיה רלוונטי, אך כשהוא כן בא לידי ביטוי מדובר בסכומי כסף גבוהים שמתווספים.

באופן כללי מעבר לדמי פגיעה שמוכרים בעיקר סביב תאונת עבודה פיצויים ומענקים, ישנם הליכים נוספים אשר יכולים להשיג לכם סיוע שמגיע לכם בגדר חוק. ייעוץ ראשוני עם איש מקצוע שבאמת מתמחה בתחום יוכל לתת לכם נקודת מבט רחבה יותר על מה כדאי לכם לעשות וכיצד לבצע את ההליכים הללו.

 

שאלות ותשובות בנושא תאונת עבודה פיצויים

הביטוח הלאומי הוא הגורם העיקרי כאשר מדובר בתאונות עבודה (במידה ואכן הייתה היעדרות שגבוהה מ-12 ימים). מהביטוח הלאומי מקבלים תחילה דמי פגיעה ואם הפגיעה חמורה עד רמת נכות אפשר גם לקבל קצבת נכות או ומענק אובדן כושר עבודה.

טעות נפוצה היא לחשוב שכאשר מבוטחים בביטוח לאומי ומשלמים באופן סדיר וחוקי אז מגיעות הזכויות באופן אוטומטי. אך לא כך הדבר, במקרה שאכן קרתה תאונת עבודה, נדרש להגיש תביעות מסודרות לביטוח לאומי על מנת לדוגמא לקבל דמי פגיעה או קצבת נכות.

ביטוח פרטי הוא כשמו כן הוא – פרטי, ולכן כל אחד יכול להיות מבוטח בביטוחים שונים. במקרה שהעובד אכן היה מבוטח באופן פרטי בביטוח שרלוונטי לפגיעה שהוא חווה, או אפילו לתאונת עבודה בפרט, אז אכן חשוב גם להתקדם בהליך זה מול חברת הביטוח ולדרוש גם מהם פיצויים.

הפיצוי הבסיסי הוא דמי פגיעה מהביטוח הלאומי אשר עומדים על כ-75 אחוזים מהשכר היומי הממוצע ליום. אך נוסף על אלו יכול מאוד להיות שתהיה זכאות לקבל קצבת נכות חודשית, מענק פיצויים, מענק אובדן כושר עבודה וכל מענק אחר שרלוונטי לדוגמא מחברת ביטוח פרטי.

 

תאונת עבודה פיצויים
תאונת עבודה פיצויים
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader