תפריט

תביעה בגין נזקי פח ברכב

מדי שנה מגישים המוני תושבים במדינת ישראל תביעה בגין נזקי פח ברכב. נזקי פח לרכב הם פגיעות הנגרמות בדרך כלל עקב תאונות דרכים שמעורבים בהן שני כלי רכב ויותר. כאשר תביעה מסוג זה מגיעה לפתחו של בית המשפט, עיקר הדיון בה נסוב סביב סוגיית "האשמה", קרי – הצד שעליו לשאת באחריות לתאונה ולנזק על פי החוק.

בהתאם להחלטתו של בית המשפט בנושא האשמה לפגיעה, נקבע מי מהצדדים אחראי לכסות את הוצאות התיקון של נזקי הפח ברכב זולתו.

 

מה חשוב לדעת כאשר מגישים תביעה בגין נזקי פח ברכב בעקבות תאונה?

כאשר מגישים תביעה בגין נזקי פח ברכב בעקבות תאונת דרכים, ישנן מספר עובדות שחשוב מאוד להיות מודעים אליהן:

  1. בהגשת תביעה בגין נזקי פח לרכב, אין משמעות להיקף הנזק הכספי. את התביעה אפשר להגיש על סכום קטן כגדול.
  2. אם החלטתם להגיש תביעה בגין נזקי פח לרכב, כדאי לכם להסתייע בליווי משפטי מעורך דין תביעות ביטוח ונזיקין, היות וגם חברת הביטוח הנתבעת מסתייעת בסוללת עורכי דין.
  3. היה ורכבכם נפגע בתאונה ושלדתו ניזוקה בשל כך, עליכם לדווח על האירוע הביטוחי לחברת הביטוח המבטחת את רכבכם. הודעה זו היא חשובה מפני שהיא מתעדת את גרסתו הראשונית של בעל הרכב הניזוק לאירועים.
  4. נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים שבמסגרתה נגרמו לרכב נזקי פח, ומתברר כי אין לו ביטוח חובה, ישא באשמה לתאונה ולכיסוי עלות הנזקים.

 

מה נדרש התובע להוכיח לשם הצלחה בתביעה בגין נזקי פח ברכב

לשם הצלחה בתביעה בגין נזקי פח באוטו על התובע להוכיח הן את קיומם של נזקי הפח המדווחים ברכבו והן את אחריותו של הצד השני לתאונה. מדובר בשני נדבכים חיוניים להצלחת התביעה, ומכאן שכל טעות – קטנה ככל שתהיה, מצד התובע, עלולה לגרום לבית המשפט המטפל בתביעתו לדחות על הסף את התביעה ללא מתן פיצויים בגין הנזק. מכאן מתחדדת החשיבות הרבה להסתייעות בייצוג משפטי ראוי של עורך דין תביעות ביטוח רכב.

 

כנגד מי אפשר להגיש תביעה בגין נזקי פח לרכב בשל תאונת דרכים?

נזקי פח לרכב, הם עניין שכיח בקרב רכבים שהיו מעורבים בתאונות דרכים. לכן נהגים רבים מבטחים מבעוד מועד את הרכב שבבעלותם בביטוח צד ג' כדי לחסוך מעצמם את הצורך לשלם פיצויים על נזקים לרכב של אדם אחר, במידה ויהיו מעורבים בתאונה שהתרחשה באשמתם.

כך או כך, כאשר נגרמים נזק פח לרכב שהיה מעורב בתאונה, בעל הרכב רשאי להגיש תביעת נזיקין על נזקי רכב הו כנגד הנהג האחראי לתאונה והן כנגד חברת הביטוח המבטחת את רכבו של הנהג הפוגע.
בנוסף ישנה גם האפשרות להפעיל את ביטוח הרכב של בעל הרכב הניזוק, ולשלם אגב כך השתתפות עצמית. בתרחיש זה חברת הביטוח של בעל הרכב שניזוק תפצה אותו ותעביר לאחריותו המלאה את ניהול התביעה נגד הנהג הפוגע.

למרבה הצער, במקרים רבים חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם פיצויים בתביעת ביטוח בגין נזקי פח לרכב. גם כאשר הפיצויים כן משולמים – סכום הפיצוי הוא לרוב נמוך משמעותית מהיקף הנזקים בפועל. לכן בהתמודדות של נהג שרכבו ניזוק מול מבטחת גדולה, כדאי להסתייע בעו"ד נזיקין המנוסה בתביעות ביטוח על רקע תאונות דרכים.

 

האם משתלם בכלל להגיש תביעה בגין נזקי פח לרכב שלנו לחברת הביטוח?

הגשת תביעה בגין נזקי פח במכונית עשויה להיות משתלמת כאשר סכום התביעה עולה על 10,000 ש"ח. זאת מאחר ועצם מימוש הפוליסה עלול להוביל להתייקרות של הפרמיה הביטוחית, ולשלול מבעל הרכב את ההנחה שניתנה לו על עלות הביטוח בשל העדר תביעות קודמות. עורך דין עם ניסיון בהתנהלות מול חברות ביטוח הרכב, ידע להעריך את מאזן העלות-תועלת בתביעה שלכם, ולייעץ לכם האם הגשתה לחברת הביטוח היא עניין משתלם.

בס"ד

עורך דין שי סולטן

האיש שלכם בתחום הנזיקין

 

איך קובעים את סכום התביעה בגין נזק לרכב?

בהגשת תביעה בגין נזקי פח לרכב ישנם סוגי נזקים שונים שתיקונם כרוך בעלויות שונות, למשל:

  • נזקים לשלדת הרכב
  • החלפת כנף לרכב
  • החלפת טמבון
  • תיקון כיפופי פח

כדי להעריך את סכום התביעה המדויק, חשוב לפנות לשמאי רכב מוסמך לשם ביצוע אומדן מקצועי של הנזקים. חוות הדעת שיספק שמאי הרכב לנהג הניזוק, תתייחס גם לנושא של ירידת ערכו של הרכב בשל נזקי הפח שנגרמו לו בתאונה. הסכום בתביעת הנזיקין נדרש לגלם את כלל הרכיבים הללו, לצד רכיבים אחרים, על מנת שהוצאותיו של הצד הניזוק יכוסו כהלכה.

 

איך מתמודדים עם נתבע שמסרב לקחת אחריות בתביעה בגין נזקי פח ברכב?

לפעמים כאשר מתרחשת תאונה, ישנם נהגים שמסרבים לאחת אחריות ולהודות באשמתם לפגיעה ברכבו של התובע, מפאת החשש שידרשו לשלם עבור נזקי הפח של הרכב הניזוק בעקבות התאונה. נשאלת אם כן השאלה: "איך מתמודדים עם נתבע שמסרב לקחת אחריות בתביעה על נזקי פח ברכב?".

ובכן, במקרה כזה רשאי בעליו של הרכב הניזוק, להגיש תביעת נזיקין נגד הנהג הפוגע, באופן עצמאי. זאת בנוסף להפעלת ביטוח הרכב שלו אם ישנו כזה. לעיתים הגשת תביעה עקב נזקי פח ברכב, ישירות כנגד הנהג האחראי לפגיעה, יכולה להיות משתלמת יותר מקבלת פיצוי באמצעות חברת הביטוח של הנהג הניזוק. זאת משום שהגשת תביעת נזיקין כנגד הנהג הפוגע, תחסוך לנהג הנפגע העלאה בפרמיה הביטוחית ותשלום של השתתפות עצמית.

 

 

הראיות שנבחנות במסגרת תביעה בגין נזקי פח ברכב שהגיעה לערכאות

כאשר תביעה בשל נזקי פח ברכב מגיעה לבית משפט נבחנות הראיות המהותיות בתיק, ובהן:

  • טופס ההודעה על התאונה שהוגש לחברת הביטוח בסמוך להתרחשותה.
  • העדים שנכחו בזית התאונה
  • תצהיר של העדים לתאונה שנכחו ברכב
  • תיעוד מצולם ומוסרט של נזקי הפח לרכב ומיקומם
  • תמונות של מיקום הרכבים המעורבים בתאונת הדרכים
  • התרשמותו של בית המשפט ממידת האמינות של העדים לאירוע

כאשר הנהגים אינם מגיעים ביניהם להסכמה בנוגע לאחריות לנזק, אלו הן הראיות שייבחנו בבית המשפט כדי לאפשר לערכאה המשפטית להכריע בדבר זהותו של הנהג האשם בתאונה.

 

כיצד עורך דין נזיקין וביטוח יכול לסייע בהגשת התביעה בגין נזקי פח ברכב?

כאשר רכב נפגע במסגרת תאונת דרכים, בעל הרכב הניזוק יכול בדרך כלל לקבל פיצוי כספי על נזקי הפח ברכב, מחברת הביטוח או מהנהג הפוגע שאחראי לנזק. אולם לא תמיד מדובר בתהליך פשוט כל כך, ולכן בהגשת תביעה בגין נזקי פח ברכב, מומלץ להתייעץ מראש עם עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין ומימוש זכויות מול חברות הביטוח. זאת כדי להגיע מוכנים וערוכים להליך המשפטי.

 

בשורה התחתונה

בבואכם להגיש תביעה בגין נזקי פח לרכבכם, אנו ממליצים מאוד לפנות בראש ובראשונה לעורך דין עם התמחות בדיני נזיקין והתנהלות מול חברות הביטוח. כאמור, ניהול תביעות פיצויים בעקבות נזקי רכב אינו עניין של מה בכך, ולמעשה דרושים ידע משפטי וניסיון מקצועי ענף למי שחפץ בקבלת פיצוי כספי ראוי בגין הנזקים לרכבו.

מעוניינים להתייעץ עם עורך דין בנושא הגשת תביעה בגין נזקי פח ברכב? פנו לעו"ד שי סולטן לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות!

תביעה בגין נזקי פח ברכב

רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader