תפריט

תביעה בגין נזקי רטיבות לרכוש

הצורך בהגשת תביעה בגין נזקי רטיבות לרכוש יכול להתעורר אם נגרם לכם נזק מהותי או מינורי לדירה עצמה, לציוד שבתוכה או לצנרת. בהתאם לפוליסה שרכשתם אתם יכולים להיות זכאים לפיצויים כספיים אם נגרם לכם נזק בעקבות רטיבות. כידוע לכם, רטיבות יכולה לגרום לנזקים רציניים שיגדלו עם הזמן ללא טיפול מוקפד. אז מה עליכם לעשות במקרה של נזקים לרכוש בעקבות רטיבות? 

 

סוגים שונים של ביטוחים יכולים לכסות נזקי רטיבות לרכוש

קיימים סוגים רבים של ביטוחים בנזקי הרכוש, בדגש על נזקי רטיבות פוטנציאליים במבנה. ביטוחים אלה יכולים להיות: פוליסת ביטוח מבנה (מכסה נזקים למבנה עצמו כמו קירות, רצפות ועוד), פוליסת ביטוח תכולה (מכסה נזקים לרכוש שנמצא בתוך הבית שניזוק מהרטיבות) ופוליסת ביטוח לתקלות צנרת (מכסה נזקים בצנרת עצמה שיכולים לגרום לרטיבות).

כל פוליסה בדרכה יכולה לעזור לכסות על הנזקים, אך מומלץ מאוד לוודא את העניין ואת "האותיות הקטנות" בעת רכישת הפוליסה. כמובן שאם כרגע קיימת לכם פוליסה פעילה ואתם לא בטוחים מה היא מכסה, תוכלו להתקשר לחברת הביטוח ולשאול או להיעזר בעורך דין להמשך התהליך.

 

הרטיבות גרמה לכם נזק לרכוש? הנה מה שעליכם לעשות:

פנייה אל חברת הביטוח

אם מצאתם ליקוי או שאתם מרגישים שעלול להיגרם נזק לרכוש כתוצאה מהרטיבות, יידעו את חברת הביטוח והתייעצו איתה מה לעשות. ברוב המקרים הם ישלחו אליכם בעל מקצוע שעובד איתם בהסדר לבדיקה. חלק מהמבוטחים בחרו במסלול ביטוח שונה שבו במקרה של תקלה או ליקוי, המבוטח יכול לבחור את בעל המקצוע ולשלוח את התשובות לחברת הביטוח. בכל מקרה, מומלץ תמיד לקבל חוות דעת שנייה.

 

שכירת בעל מקצוע

אם נגרם לכם נזק לרכוש כתוצאה מהרטיבות, שכרו שמאי פרטי שיבצע הערכה לנזק שנגרם ולליקויים שגרמו לרטיבות. כך, יהיה לכם בבסיס לתחילת הגשת התביעה. הן לחברת הביטוח והן לעצמכם, תוכלו לדעת מהו היקף הנזק ואם משתלם לכם להגיש תביעה לחברת הביטוח ולשכור את שירותיו של עורך דין.

 

אם אתם מגישים תביעה בגין נזקי רטיבות לרכוש, שכרו עורך דין

כידוע לכם, התנהלות מול חברת ביטוח בכל הקשור לתביעות באופן עצמאי יכולה להיות מעט מסורבלת ולא נוחה. חברות הביטוח הן חברות כלכליות שמחפשות לצמצם את עלויות התיקונים ולעיתים לא נותנות למבוטחים את התנאים שמגיעים להם.

במקרים של ליקויים, כן ניתן להתחיל ולפנות אל חברת הביטוח באופן עצמאי אך במקרים של נזק ממשי שנגרם לרכוש כתוצאה מרטיבות, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין.
תהליך התביעה יכול להיות מעט ארוך אך בסופו המטרה היא שתקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם. ללא עזרה וליווי, קל ללכת לאיבוד בתוך התהליך ועורך דין מיומן ביותר בתחום ידע לעשות לכם סדר.

קיימים ביטוחים שונים שיכולים לכסות נזקים שונים של רטיבות לרכוש. ביטוחים כמו: פוליסת ביטוח מבנה, פוליסת ביטוח תכולה ופוליסת ביטוח לתקלות צנרת. בהתאם לסוג הנזק ולהיקף שלו, יהיה ניתן להגיש תביעה. במקרה של נזק, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה לייעוץ.

לא. רטיבות יכולה לגרום לנזקים מהותיים אחרים מלבד רכוש. ראשית, היא יכולה לפגוע במבנה עצמו (קירות, חלונות, רצפות ועוד). בנוסף, במפגש עם מערכת החשמל הביתית, הרטיבות עלולה לגרום לנזקים רציניים ואפילו להתחשמלות של דיירי הבית! אם יש לכם רטיבות בבית, אל תקטינו ראש והתחילו לטפל בה.

ראשית, בביטוחים החוק אומר כי האשם צריך לשלם או להפעיל את הביטוח שלו. זאת אומרת שאם מקור הנזק הוא מהדירה של השכן, על השכן לשאת בעלות התיקונים. אם מתעוררות בעיות או מחלוקות, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין שיעזור בטיפול הבעיה.

אם אתם נמצאים בתהליך תביעה אל חברת הביטוח בעקבות נזקי רטיבות לרכוש, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה לנזקי רכוש מאחר והוא יוכל להפוך את תהליך התביעה למהיר יותר עבורכם, לפשוט יותר ואף לזכות אתכם במירב הפיצויים שמגיעים לכם.

תביעה בגין נזקי רטיבות לרכוש
תביעה בגין נזקי רטיבות לרכוש
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader