תפריט

10 שלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה

מחלות קשות עשויות לצוץ באופן פתאומי, ולפגוע בצורה משמעותית ביכולות הכלכליות של החולה. תביעת ביטוח עקב מחלה קשה מאפשרת בין היתר לקבל פיצויים כספיים משמעותיים, שיאפשרו התמודדות מבחינה כלכלית עם נזקי המחלה. הנה 10 שלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה, שכדאי להכיר.

 

איסוף מסמכים רפואיים רלוונטיים

לפני שאתם תובעים את הביטוח הרפואי הפרטי שלכם, במידה ויש לכם ביטוח מחלות קשות, או לפני שאתם תובעים את הביטוח הלאומי במידת האפשר, אתם צריכים להתכונן בצורה ראויה להגשת התביעה. משרדנו יסייע לכם בין היתר להתכונן בצורה המיטבית, שתאפשר לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם וסייעו לכם בהתמודדות עם המחלה הקשה מבחינה כלכלית.

אחד השלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה הוא קודם כל איסוף של מסמכים רפואיים רלוונטיים. תוצאות של בדיקות רפואיות, מסמכים בהם מאובחנת המחלה שלכם ומרשמים המעידים על טיפול רפואי שניתן למחלה הם חלק מהמסמכים שצריך לאסוף לפני הגשת התביעה.

 

קבלת חוות דעת מהרופא שלכם

השלב השני הוא קבלת חוות דעת מהרופא שלכם, כחלק מהשלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה. אומנם אתם מציגים בהגשת התביעה, באמצעות המסמכים הרפואיים השונים שאספתם בשלב הראשון, את המצב הבריאותי שלכם כיום, אך זה לא מספיק. קבלת חוות דעת מרופא היא חלק הכרחי בכל הקשור לתביעות ביטוח ולתביעות המתקשרות אל בעיות בריאותיות.

אל חוות הדעת של הרופא שלכם תתייחס חברת הביטוח בצורה משמעותית יותר. יש לקבל חוות דעת זו גם כדי:

  • להשתמש בה במקרה והתביעה מגיעה אל בית המשפט
  • להסתייע בה במקרה של דחיית התביעה
  • לאפשר לעורך הדין שלכם לקבל מושג כולל על התביעה שאתם עומדים להגיש

פנייה אל עורך דין

עורך דין הוא איש המקצוע בעל הידע המשפטי הרלוונטי ביותר בכל מה שקשור להגשת תביעות. למשרד עורכי דין מנוסה יש את הניסיון הדרוש להגשת תביעות בצורה מוצלחת, וכן את המיומנויות הדרושות להגשת תביעה שתאפשר לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם.

פנייה אל עורך הדין הנכון היא אחד השלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה. אנו נוכל לסייע לכם להגיש את התביע, נלווה אתכם לאורך התביעה ונעניק לכם את הייעוץ הדרוש במידת הצורך.

 

מסמכים מפוליסת הביטוח שלכם

שני אנשים עם אותה מחלה באותה חומרה, הגישו לאחר כל השלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה תביעה לביטוח, אך אחד מהם קיבל פיצויים גבוהים יותר והשני נמוכים יותר. כיצד דבר זה אפשרי? המצב הזה מתאפשר אם שניהם חתמו על פוליסות שונות. בפוליסה תוכלו למצוא את כל התנאים הרלוונטיים לביטוח שלכם. אפסו את העתק הפוליסה שלכם לפני התביעה, על מנת שמשרדנו ידע כיצד לגשת אל התביעה ואילו פיצויים לדרוש.

 

איסוף מסמכים נוספים

ישנם עוד מסמכים שיכולים לסייע לכם בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה. כחלק מהשלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה, מומלץ שתבקשו גם לקבל מסמכים נוספים שיוכלו לסייע לכם. התייעצו עם משרדנו על מנת להבין אילו מסמכים יכולים לעשות את ההבדל לטובה עבורכם. למשל, אם אתם נמצאים במסגרת כלשהי, כמו מקום עבודה למשל, מוטב לקבל מסמך ממקם העבודה שיעיד על השפעת המחלה הקשה על התפקוד שלכם.

 

הגשת תביעה לחברת הביטוח

לאחר ביצוע השלבים האלו בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה, הכוללים בעיקר איסוף מסמכים ופגישות עם עורך הדין שלכם, הגיע הזמן להגיש את התביעה. ביטוח מחלות קשות הוא חלק מביטוח הבריאות הפרטי שלכם. לא לכולם יש ביטוח כזה, אך אם כללתם ביטוח מחלות קשות בפוליסת הביטוח שלכם תוכלו להגיש תביעה.

כדי להגיש את התביעה יש לפנות אל חברת הביטוח בה אתם מבוטחים, ולבצע את ההוראות שהיא קבעה להגשת התביעה. משרדנו יוכל לסייע לכם בהגשת התביעה ובביצוע ההליכים הבירוקרטיים הכרוכים בכך.

 

שלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה – תביעת הביטוח הלאומי

שימו לב – גם אם אין לכם ביטוח מחלות קשות כחלק מהביטוח הרפואי הפרטי שלכם, אתם עשויים להיות זכאים לקבלת פיצויים במידה ולקיתם במחלה קשה כלשהי. ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי על מנת לקבל קצבאות מגוונות, שיכולות לסייע לכם באופן משמעותי מבחינה כלכלית. התייעצו עם משרדנו בכל הקשור ליכולת שלכם להגיש תביעה עם סיכויי הצלחה לביטוח הלאומי, על מנת לקבל פיצויים כספיים.

 

תביעה עקב אבחנה חוזרת

כאשר מגישים תביעה עקב מחלה קשה, הפוליסה שנחתמה עם חברת הביטוח בגין אותה מחלה קשה הייתה מתבטלת בעבר. כיום, אחד השלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה שחשוב להכיר, הוא שהפוליסה אינה מתבטלת. בעתיד, אם אבחנו אתכם במחלה קשה חמורה יותר, או במצב חמור יותר של אותה המחלה, אתם יכולים לתבוע שוב את חברת הביטוח. משרדנו יסייע לכם בהגשת התביעה המחודשת.

 

הגשת ערעור

השלב הזה הוא גם אחד מהשלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה, אך הוא לא תמיד רלוונטי לכולם. אם חברת הביטוח שלכם החליטה לדחות את התביעה שהגשתם, אתם זכאים להגיש ערעור על ההחלטה שלה. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מטעם משרדנו לפני הגשת ערעור, שכן מדובר על פעולה קריטית עם השלכות משמעותיות.

 

ייעוץ משפטי במקרים שונים

זהו אומנם לא שלב באופן מובהק, אך כחלק מהתהליך הכולל של הגשת תביעה עקב מחלה קשה, אתם תצטרכו ככל הנראה להתייעץ עם עורך הדין שלכם מסיבות שונות. משרדנו יעניק לכם ייעוץ משפטי איכותי לאורך כל תהליך תביעת ביטוח עקב מחלה קשה. בין היתר, תוכלו לקבל ייעוץ בהקשר:

  • המסמכים שכדאי לאסוף לפני הגשת התביעה
  • תביעות ביטוח לאומי שניתן להגיש עקב המחלה קשה שלכם
  • הגשת ערעור עקב דחיית תביעת ביטוח מחלה קשה

ניתן לקבל פיצויים כספיים משמעותיים כתוצאה מהגשת תביעת ביטוח עקב מחלה קשה. הפיצויים יכולים לנוע בין עשרות אלפי שקלים למאות אלפי שקלים וניתן לקבל אף סכום כספי של מיליון שקלים. הדבר תלוי בגובה הפרמיה שבחרתם לשלם. הפיצוי מוענק כסכום כספי חד פעמי לחשבונו של המבוטח.

איסוף מסמכים הוא חלק משמעותי שחשוב לבצע לפני שמגישים את התביעה לחברת הביטוח. בין היתר, על המבוטח לאסוף מסמכים רפואיים שונים, כמו אבחנות ותוצאות של בדיקות, חוות דעת מהרופא המטפל וכן מסמכים נוספים, שעל איסופם מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

בעבר, לאחר הגשת תביעה אחת של ביטוח מחלות קשות, לא ניתן היה עוד לתבוע את חברת הביטוח במקרה של אבחנה חוזרת. כיום, אם קיימת אבחנה חמורה יותר, תוכלו להגיש תביעה נוספת ולהנות מפיצויים כספיים נוספים.

מומלץ לקבל ליווי מעורך דין מנוסה לעורך כל שלבי התביעה. באופן ספציפי, מוטב להתייעץ עם עורך דין כזה במהלך איסוף המסמכים, לפני הגשת ערעור וכן לקבל ממנו סיוע בהגשת התביעה עצמה.

10 שלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה
10 שלבים בתביעת ביטוח עקב מחלה קשה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader