תפריט

מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים?

בתים משותפים מתאפיינים בדיירים שונים, שחולקים מתקנים משותפים ויוצרים ממשקים כאלו ואחרים בסביבת הבית המשותף. כתוצאה מכך, לא מעט סכסוכים פורצים מדי שנה בין שכנים בבתים כאלו. המפקח על הבתים המשותפים הוא בעל סמכויות שיכולות להכריע בגין סכסוכים אלו, אך מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים? תשובות במאמר הבא.

 

המפקח על הבתים המשותפים

סכסוכים בין שכנים עשויים לפרוץ בכל מקום מגורים ובכל עת. למרות זאת, בבית משותף הסיכוי לכך גובר. בבתים משותפים, השכנים חולקים מתקנים משותפים מסוימים, כמו מגרשי חנייה משותפים, מעלית או חדר מדרגות. בנוסף, פעולות ששכן אחד מבצע בדירה שלו יכולות להפריע לשכן אחר. לכן, בתים משותפים הם מוקדים "נפיצים" יותר מבחינת סכסוכי שכנים.

משרדנו הוא בעל ניסיון בטיפול בסכסוכים כאלו, אותם ניתן לפתור במגוון דרכים. אחת הדרכים לפתרון סכסוכים בין שכנים היא באמצעות המפקח על הבתים המשותפים. כשבוחנים מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים, מוצאים כי יש לו כמה סמכויות משמעותיות כאלו.

 

סמכויות מגוונות

כדי להתמודד עם סכסוכי שכנים, קבע משרד המשפטים מספר סמכויות כאשר נידונה השאלה "מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים?". כדי למנוע עומס על בתי המשפט, וגם כדי להקל על דיירים מהליך משפטי ארוך ומיותר, נקבעו סמכויות שונות ומגוונות לטובת המפקח על הבתים המשותפים.

באמצעות משרדנו תוכלו לפנות אל המפקח על הבתים המשותפים במידה ונקלעתם לסכסוך עם שכן אחר, ותוכלו לדרוש את מימוש אחת מהסמכויות שלו:

  1. מתן צווי ביניים – צו עשה, צו אל תעשה, צו עיקול וצו מניעה
  2. הכרעה בין בעלי דירות בגין השגת גבול של אחד מבעלי הדירה
  3. הכרעה בסכסוך בין בעלי דירות הנוגע לתקנון המשותף של הבית

להשתמש בסמכויות לטובתכם

כשבוחנים מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים, מוצאים כי הוא יכול לעשות לא מעט פעולות משמעותיות בדבר הכרעת סכסוך בין דיירי בית משותף. מתן הצווים שהזכרנו למעלה למשל, מקביל לסמכויות שיש לבית משפט השלום.

משרד עורכי דין מנוסה, שיודע כיצד לפעול במקרה סכסוכי שכנים, כמו משרדנו, ידע כיצד לגשת אל המקרה, לפנות אל המפקח על הבתים המשותפים וזאת כדי להשתמש בסמכויות שלו לטובתכם, ככלי משפטי.

 

צווי עשה ואל תעשה

צווי עשה ואל תעשה הם שני צווים שהם חלק מהסמכויות המשפטיות של המפקח על הבתים המשותפים. בכלל, כשבוחנים מהי סמכות משפטית של המפקח על הבתים המשותפים, מוצאים כי מתן צווי עשה ואל תעשה הם חלק מהכלים האפקטיביים ביותר שלו. צו עשה, כפי שאפשר להבין מהם שלו, הוא צו המחייב את האדם שקיבל אותו לנקוט בפעולה מסוימת.

צו אל תעשה, כפי שניתן להבין גם כאן משמו של צו זה, הוא צו שמחייב אדם מסוים לא לעשות את מה שצוין בצו שקיבל. אלו צווים עם השפעה מידית ומחייבת. משרדנו יפנה אל המפקח על הבתים המשותפים כדי להוציא צווים אלו במידת הצורך, ולפעול למען האינטרס שלכם בסכסוך השכנים.

 

צווי עיקול וצווי מניעה

בין הסמכויות המגוונות שיש למפקח על הבתים המשותפים, יש לשים לב כי הוא גם יכול להוציא צווי עיקול וצווי מניעה. צו מניעה מונע ממי שקיבל אותו לבצע פעולה מסוימת. צו עיקול לעומת זאת עשוי להיות משמעותי גם הוא במקרים של סכסוכי שכנים. מתן צו עיקול מאפשר לבצע פעולות כנגד בעל נכס מסוים.

צו עיקול מאפשר במרבית המקרים הפעלת לחץ על מקבל הצו, מה שיסייע לו להבין בעצמו שמוטב לו לחתור לפתרון הסכסוך. משרדנו ייבחן את הסכסוך אליו נקלעתם עם השכן שלכם ויבין האם כדאי לדרוש צו עיקול או צו מניעה מהמפקח, וזאת כדי לפתור את הסכסוך על הצד הטוב ביותר עבורכם.

 

מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים מבחינת שוכרים?

גם שוכרי הדירות, שיכולים למצוא את עצמכם בבית משותף מסוים לתקופה קצובה בזמן, עשויים להיקלע לסכסוך עם שכן. כשמעמיקים בחוק ובמהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים, מוצאים כי הוא יכול ורשאי להכריע גם במקרים של סכסוכי שכנים שהם למעשה שוכרי דירות. משרדנו יסייע לכם במידה ואתם שוכרי דירה ונקלעתם לסכסוך עם אחד השכנים שלכם.

 

מחלוקות על מתקנים משותפים

בדיקת מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים תוביל אתכם לגלות שהוא יכול לקבל גם החלטות בכל מה שקשור למחלוקות על מתקנים משותפים בבניין. סכסוך נפוץ בין שכנים מתרחש על מעליות למשל, כאשר שכנים מסוימים רוצים לשפץ ואחרים לא, או כאשר דייר מסוים מסב נזק למעלית. עם משרד עורכי הדין שלנו תוכלו לפתור סכסוכים כאלו בצורה יעילה.

 

פתירת סכסוך בין שכנים בדרכים נוספות

ניתן לפתור סכסוך בין שכנים גם מבלי להבין מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים, וזאת מכיוון שלא כל פתרון סכסוך מחייב אתכם לפנות אל גוף זה. תוכלו לפנות אל השכן עימו יש לכם מחלוקת ולנסות להגיע אל עמק השווה איתו.

 

פנייה אל הוועד

אם הדבר לא צולח, תוכלו תמיד לנסות לעלות מדרגה אחת לפני שאתם בוחנים מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים וכיצד היא תוכל לעזור לכם. תוכלו לפנות אל ועד הבית המשותף ולנסות לערב אותו בפתרון הסכסוך.

 

פנו אל עורך דין מנוסה

סכסוכי שכנים לא נפטרים לרוב מעצמם, ולפעמים גם פניה אל השכן או אל הועד לא פותרת את העניינים. לכן, מוטב לפנות אל עורך דין שמנוסה בפתרון סכסוכי שכנים. משרדנו הוא בעל ניסיון כזה, והוא יסייע לכם לפתור את הסכסוך בצורה הטובה ביותר עבורכם, בין אם באמצעות המפקח ובין אם באמצעות הליכים אחרים.

המפקח על הבתים המשותפים יכול להוציא ארבעה צווים. צו עשה קובע כי האדם שקיבל את הצו מחויב לעשות את הפעולה שצוינה בצו. צו אל תעשה הוא הצו ההופכי לצו זה. צו מניעה מונע ביצוע של פעולה מסוימת, בעוד שצו עיקול מעקל נכס מסוים של מקבל הצו.

לעורכי דין יש את הידע המשפטי המתאים ביותר לפתרון של סכסוכי שכנים. עורכי הדין מכירים את כל הסמכויות המשפטיות שיש למפקח על הבתים המשותפים, כך שהם יודעים מתי כדאי לפנות אליו ומה כדאי לבקש ממנו. כמו כן, עורכי דין הם בעלי ניסיון ומיומנות שמאפשרת להם לסייע ללקוחות שלהם.

המפקח על הבתים המשותפים יכול לקבל גם החלטות שנוגעות לדיירים שנמצאים בבית המשותף בשכירות. מכיוון שגם דיירים אלו הם חלק לכל דבר ועניין מהבית המשותף, למפקח יש סמכות גם הנוגעת אליהם.

הרחבת דירה עשויה ליצור סכסוכי שכנים. שכן אחד יכול להחליט שהוא מרחיב את הדירה שלו, והשכן השני יכול להינזק מכך במגוון דרכים. למפקח סמכות לקבל הכרעה בגין סכסוך כזה שפורץ.

 

מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים?
מהי הסמכות המשפטית של המפקח על הבתים המשותפים?
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader