תפריט

מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות

פוליסת ביטוח תאונות אישיות היא פוליסה שכל אדם יכול לרכוש באופן פרטי מכל אחת מחברות הביטוח בישראל, אשר מציעות ביטוחים מהסוג האמור. פוליסת ביטוח כזאת יכולה להיות כחלק מפוליסת ביטוח חיים, או פוליסה נפרדת המבטחת את בעליה במקרים של תאונות שגרמו להם נזקים. בשורות להלן תמצאו מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות שיוכל לסייע לכם בדרך להגשת תביעה במידה וחלילה יתעורר הצורך.

 

האתגר: תביעת ביטוח תאונות אישיות

לכאורה, הגשת תביעה בפוליסת ביטוח תאונות אישיות אמורה להיות עניין פרוצדורלי ותו לא. אולם הלכה למעשה, לא אחת נדרש המבוטח לקבל סיוע בדרך להשגת התוצאות הרצויות. הסיוע המדובר הוא בדרך כלל משפטי, וניתן על ידי עורך דין נזיקין המתמחה בנזקי גוף ומכיר את ההתנהלות מול המבטחות מלפני ולפנים.

מהי בדיוק פוליסת ביטוח תאונות אישיות? איך מגישים תביעה במקרה של פגיעה כתוצאה מתאונה אישית? למה כדאי להסתייע בעורך דין בדרך להשגת התוצאה הרצויה? בשורות הבאות תמצאו את התשובות לכל השאלות.

 

פוליסת ביטוח תאונות אישיות והמשמעות שלה בפועל

פוליסת ביטוח תאונות אישיות, כאמור לעיל, הינה פוליסה המבטחת את מי שעבורו היא מיועדת מפני נזקים שנגרמו לו כתוצאה ממגוון רחב של תאונות אישיות. עם סוגי התאונות המזכות בפיצוי כספי ניתן למנות:

  • תאונה בבית: נפילה, חבלה או כל נזק אחר שנגרם כתוצאה מתאונה בתוך הבית.
  • תאונה בשטחים ציבוריים: תאונה אישית יכולה להתרחש גם בשטחים ציבוריים – ברחוב, בקניון ובכל מקום אחר.
  • נפילה, חבטה, כוויה: אחה הם רק חלק מהמצבים שבגינם אפשר יהיה להגיש תביעה.

בניגוד לתאונות עבודה, המוכרות אך ורק כשהמבוטח היה במקום העבודה, או בדרך אליו או ממנו, תאונות אישיות מוכרות בכל מקום שבו הן מתרחשות.

 

תביעת ביטוח תאונות אישיות והדרך להגיש תביעה

הגשת תביעה בגין תאונות אישיות, מתבצעת בהתאם לכללים המפורטים בפוליסה. הגשת התביעה כוללת כמה שלבים:

  1. מילוי טפסים: יש למלא בצורה נכונה ומדויקת את הטפסים השייכים לגוף המבטח.
  2. פירוט המקרה: בעת מילוי הטפסים, המבוטח מתבקש לפרט את הנסיבות שבהן התרחשה התאונה.
  3. צירוף מסמכים: לבקשה יש לצרף מסמכים הנוגעים למקרה. מדובר בחוות דעת רפואיות, דוחות אשפוז, אם ישנם, וכן מסמכים מזהים של מגיש התביעה.
  4. דו"חות או חוות דעת של רופאים באשר לתוצאות התאונה, ראם המבוטח פני אליהם ולא לבית חולים, או שפנה אליהם מאוחר יותר.

 

אם פועלים כל פי ההנחיות של מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות, יש סיכויים גבוהים לקבלת פיצוי, על פי מה שמצוין בפוליסה. עם זאת, חשוב לציין כי הסיוע של עורך דין נזיקין הוא מומלץ. חלק ניכר מהתביעות נדחות רק בגלל עניינים פרוצדורליים. עורך הדין יבדוק את הפוליסה, ואץ הטפסים שהמבוטח מילא והמסמכים הרפואיים. ככל שהמסמכים יהיו תקינים, הסיכויים לקבלת פיצויים יהיו גבוהים יותר.

 

למה צריך עורך דין נזיקין להגשת תביעת ביטוח תאונות אישיות?

כאמור לעיל, חלק משמעותי מהתביעות בגין תאונות אישיות, נדחה רק משום שהגשת התביעה הייתה בעייתית. אם הטפסים אינם ממולאים כנדרש, ואם לא מצורפים כל המסמכים הרלוונטיים, התביעה עלולה להידחות. יש מקרים שבהם חברת הביטוח דחתה את התביעה, משום לכאורה הנפגע זכאי לפיצויים בגין פוליסה אחרת.

חשוב להדגיש כי בחלק ניכר מהמקרים, ביטוח תאונות אישיות מפצה את המבוטח למרות שקיים עבור המקרה הספציפי שלו ביטוח נוסף המזכה אותו בפיצויים. גם כאן, עורך דין נזיקין איכותי יוכל לטפל בנושא ולהשיג עבור המבוטח את הפיצויים המגיעים לו.

 

לסיכום

בחלק מביטוחי התאונות האישיות המשווקים בישראל, קיים פוטנציאל למחלוקת, שחברת הביטוח מנצלת אותו להפחתת הפיצויים או אף להימנעות מהם כאשר מוגשת תביעת ביטוח תאונות אישיות על ידי מבוטח. עורך הדין נמצא שם לצד מיוצגיו על מנת להבטיח כי מלוא הפיצויים להם המבוטח זכאי, ישולמו לו כחוק, גם אם חברת הביטוח מערימה קשיים בתהליך.

מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות
מדריך תביעת ביטוח תאונות אישיות
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader