תפריט

מימוש זכויות ביטוח סיעודי והגשת תביעה

ביטוח סיעודי הינו אחד הביטוחים שרובינו איננו רוצים להאמין כי נדרש אליו. אך, לצערנו הסטטיסטיקה מלמדת כי רבים מאוד יהפכו במרוצת השנים לסיעודיים, בין אם בשל תאונה, מחלה או פשוט זיקנה. במצב זה, הטיפול שיידרש עבורנו יהיה רחב וצמוד יותר ולצורך כך נדרש לשלם עבור מטפלת מוסמכת, סכומים שיכולים להיות נטל כלכלי משמעותי. בדיוק לצורך כך קיים ביטוח סיעודי וחשוב מאוד שתכירו אותו ואת כל המידע הודות מימוש זכויות ביטוח סיעודי והגשת תביעה.

 

מהו ביטוח סיעודי ומדוע הוא חשוב?

ביטוח סיעודי הינו מוצר ביטוח של חברות הביטוח הפרטיות אשר מבטח כל אדם למקרה בו יהפוך לסיעודי ויידרש בעזרה בתפקוד היומיומי. מדובר בביטוח נפרד לחלוטין מזה של המוסד לביטוח לאומי.

 

כיצד מגישים תביעה לביטוח הסיעודי?

דרך הגשת התביעה לביטוח סיעודי משתנה בין חברות הביטוח השונות ובהתאם להגדרות הפוליסה של כל חברה. בדרך כלל נדרש למלא טופס תביעה ולצרף את המידע הרפואי הרלוונטי, אשר מבהיר את המצב הבריאותי של המבוטח. לאחר מכן, התביעה תבחן וחברת הביטוח תשלח אל המבוטח או תזמן אותו לפגישה לצורך בחינת מצבו הרפואי.

בסיום התהליך יבחנו כל הפרטים ובמידה והמבוטח יוגדר כסיעודי הוא יקבל את הפיצוי שמגיע לו. לאורך תקופת הזכאות חברת הביטוח רשאית לבחון את מצבו הרפואי של המבוטח ואת עמידתו בתנאי הפוליסה.

מהי ההגדרה הביטוחית של אדם סיעודי?

אדם סיעודי מוגדר בהתאם לבחינה של 6 אלמנטים בסיסיים בתפקוד היומיומי. במידה והאדם אינו מסוגל לבצע חלק משמעותי מ-3 פעולות לכל הפחות הוא יוגדר כסיעודי. הפעולות הינן:

  1. רחצה.
  2. יכולת עצמאית להתלבש ולהתפשט.
  3. יכולת לאכול ולשתות – לא להכין ולהגיש את האכול, אלא פעולת האכילה עצמה.
  4. יכולת התניידות – שימוש באמצעי עזר כמו מקל הליכה אינה נחשבת לפגיעה ביכולת הניידות.
  5. שליטה על סוגרים.
  6. היכולת לעבור ממצב שכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה באופן עצמאי.

 

גובה הפיצוי – בהתאם לפוליסה

גובה הפיצוי שניתן בגין תביעה של ביטוח סיעודי משתנה בין חברת ביטוח אחת לשנייה. נוסף לגובה הפיצוי עצמו גם משך תקופת הזכאות הכללית משתנה, דבר שעשוי לשנות את סך הפיצוי הכספי שמתקבל.

בס"ד

עו"ד ביטוח לאומי שי סולטן

האיש שלכם בחזית המשפטית

 

אל תעשו זאת לבד – פנו לעורך דין מומחה

פנייה עצמאית לחברות הביטוח יכולה להיות תהליך בירוקרטי, ארוך וסבוך. חברות הביטוח אינן ממהרות לשלם לכל מבוטח ומחפשות למצוא את המקרים בהם המבוטח אינו עומד בתנאי הפוליסה.פנייה באמצעות עורך דין המתמחה במימוש זכויות ביטוח סיעודי והגשת תביעה, תגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את הזכאות שלכם. כמו כן, ליווי מקצועי של עורך דין תוביל למימוש של כלל הזכויות המגיעות לכם, גם כאלו שאפילו לא ידעתם שמגיעות לכם.

 

שאלות ותשובות בנושא מימוש זכויות ביטוח סיעודי והגשת תביעה

ביטוח סיעודי הינו ביטוח פרטי אשר מעניק למבוטח שלו פיצוי כספי במקרים בהם המבוטח מוגדר כאדם סיעודי וכתוצאה מכך נדרש לעזרה בביצוע פעולות יומיומיות. הביטוח מעניק למבוטח עזרה כלכלית לצורך מניעת הפיכתו לנטל כלכלי על משפחתו וקרוביו.

ההגדרה של אדם סיעודי מתבצעת על ידי שימוש במבחן שבודק את יכולתו של המבוטח לבצע 6 פעולות יומיומיות באופן מלא. פעולות אלו הינן: קימה וישיבה, רחצה, שליטה על סוגרים, התניידות, אכילה ושתייה ויכולת להתלבש ולהתפשט באופן עצמאי. עבור כל פעולה נדרש להוכיח כי לתבוע יש פגיעה של לפחות 50% ביכולת לבצע את הפעולה.

גובה הפיצוי הניתן מחברת הביטוח משתנה בהתאם לסוג הפוליסה ולחברה בה נרכשה הפוליסה. בדרך כלל חברות הביטוח מעניקות פיצוי כספי חודשי בגובה כמה אלפי שקלים, הסכום הספציפי משתנה בין חברה לחברה. נוסף לכך, לכל חברה ישנה תקופת זכאות שונה שגם היא משנה את גובה הפיצוי הכולל המגיע למבוטח.

בהחלט כן, חברות הביטוח אינן ששות להעניק למבוטחים תשלום ולכן, אתם עשויים להתקל בניסיונות של חברת הביטוח שלא לשלם לכם את הכסף המגיע לכם. פנייה באמצעות עורך דין מגדילה את הסיכויים שלכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם ובדרך כלל גם מקצרת את התהליך והופכת אותו לפשוט משמעותית.

 

מימוש זכויות ביטוח סיעודי והגשת תביעה
מימוש זכויות ביטוח סיעודי והגשת תביעה
רוצה לחזור לחלק ספציפי בעמוד?

עו"ד שי סולטן בפייסבוק | עו"ד שי סולטן בלינקדאין | מייל אישי: [email protected]

Google ג גוגל
4.9
מבוסס על 37 ביקורות
×
js_loader